Już ponad milion osób odwiedziło w tym roku były niemiecki obóz koncentracyjny Auschwitz-Birkenau. Nigdy wcześniej do tego czasu nie było tutaj takiej frekwencji.
Jak podkreślają w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau są to dane z połowy lipca. W najbliższych tygodniach ta liczba z pewnością znacznie wzrośnie. W ubiegłym roku tereny byłego niemieckiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz odwiedziła rekordowa liczba 1,72 mln osób.
– Wówczas milion odwiedzających odnotowaliśmy na przełomie lipca i sierpnia, czyli nieco później niż w tym roku – powiedział Andrzej Kacorzyk, zastępca dyrektora Muzeum, odpowiedzialny m.in. za logistykę udostępniania przestrzeni poobozowej.
Do końca roku pozostało jeszcze kilka miesięcy. – Wszystko wskazuje na to, że i ten rok będzie pod względem frekwencji rokiem rekordowym – dodaje Andrzej Kacorzyk.
Wynika to nie tylko z porównania danych dotyczących ostatnich lat, ale także bezprecedensowego zainteresowania wizytą w Miejscu Pamięci Auschwitz ze strony uczestników Światowych Dni Młodzieży w Krakowie. Na specjalnej stronie internetowej zarejestrowało się ok. 300 tysięcy osób, którzy chcą odwiedzić w tych dniach teren byłego obozu. Ze względu na to od 20 do 28 lipca oraz od 1 do 3 sierpnia Miejsce Pamięci będzie otwarte wyłącznie dla uczestników ŚDM.
Przygotowano dla nich specjalną trasę przejścia. Ze względów na ogromne zainteresowanie oraz wymogi ochrony konserwatorskiej, zwiedzanie nie obejmuje wnętrz historycznych budynków.
Trasę zaplanowano tak, aby pielgrzymi mogli zobaczyć najważniejsze miejsca zarówno na terenie byłego obozu Auschwitz I, jak i Auschwitz II-Birkenau. Najistotniejsze zagadnienia dotyczące historii obozu przybliżają im wystawy plenerowe.
Już ponad milion osób odwiedziło Muzeum Auschwitz-Birkenau. Będzie kolejny rekord frekwencji?

Rośnie liczba odwiedzających Muzeum Auschwitz-Birkenau
W ubiegłym roku tereny byłego niemieckiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz odwiedziła rekordowa liczba 1,72 mln osób
Podaj powód zgłoszenia
R
Skoro w piecu jest ziejący gazem pokemon do zgarnięcia, frekwencja będzie tylko rosła...
n
Dobry biznes. Nie ma jak wakacyjne atrakcje pełne wrażeń.