Wysłaliśmy filmik do GDDKiA i zadaliśmy pytania:
- Czy zauważacie Państwo ten problem? Z czego on wynika? Czy nie dało się go przewidzieć? Czy doszło do jakiegoś przeoczenia przy projektowaniu trasy czy takie poprowadzenie ruchu wynika z innych przesłanek? Jakich?
- Jak doraźne zamierzacie Państwo rozwiązać ten problem?
- Czy planujecie przebudowę newralgicznego miejsca, ronda - w jaki sposób? Kiedy będzie to możliwe?
Uzyskaliśmy odpowiedzi:
"Odcinek S7 Szczepanowice – Widoma został kilka dni temu oddany do ruchu. Wprowadzone tymczasowe oznakowanie zostało dobrane dla istniejącego układu drogowego. Sytuacja na drodze jest na bieżąco monitorowana.
W przypadku ruchu pojazdów, który obserwujemy od poniedziałku do soboty, zastosowana organizacja ruchu zapewnia należyty poziom przepustowości, natomiast w przypadku bardzo dużego natężenia ruchu mogą powstawać zatory drogowe.
Jak pokazują doświadczenia nowa organizacja ruchu podlega procesowi adaptacji przez kierowców w ciągu pewnego okresu czasu od jej wprowadzenia. Na podstawie prowadzonych obserwacji można będzie ocenić czy wprowadzoną organizację ruchu można pozostawić czy należy dokonać w niej korekt.
NOWE ZDJĘCIA LOTNICZE z budowy północnej obwodnicy Krakowa! ...
Kraków. Można już przejechać tunelem przebudowywanej ulicy I...
Oczywiście, w przypadku występowania dalszych utrudnień, oddział bierze pod uwagę dwie możliwości skorygowania organizacji ruchu: pierwsza z nich opisywana w filmie (zmiana organizacji ruchu na rondzie - red.), i druga, polegająca na wykonaniu przełączki między jezdniami S-7. W takim wypadku pojazdy jadące do Warszawy zawracałyby na końcowym fragmencie S-7 i byłyby kierowane łącznicą na rondo południowe. Zmiany są w trakcie rozpatrywania pod kątem możliwości technicznych ich realizacji. Decyzja odnośnie ich wprowadzenia będzie podjęta w przyszłym tygodniu.
Oddany do ruchu odcinek S7 Szczepanowice – Widoma jest częścią układu drogowego powstającej S7 od granicy województwa małopolskiego do Krakowa i pierwszym ukończonym. Wyeliminowanie ruchu tranzytowego z miasta Słomniki znacząca poprawiło warunki bezpieczeństwa i komfort życia jego mieszkańców, na co dzień zmagających się z ogromnymi uciążliwościami ruchu ciężkiego. Pozostałe odcinki tej trasy są w budowie, co wymagało włączenia otwartego odcinka S7 do drogi krajowej nr 7 za pośrednictwem węzłów Widoma i Szczepanowice, ze skrzyżowaniami typu ronda, które są dostosowane do docelowego układu drogi S7, przy założeniu, że ruch główny odbywa się ciągiem głównym, a ruch lokalny rozprowadzany jest przez węzły. Przepustowość rond jest ograniczona i przy wzmożonym natężeniu ruchu mogą tworzyć się chwilowe zatory drogowe.
- Popularne leki wycofane z aptek w Polsce. Jest nowa lista od GIF WRZESIEŃ 2022
- Najlepszy Dom Świata stoi pod Krakowem! Zobacz, jak wygląda!
- Linia tramwajowa do Górki Narodowej jak w San Francisco. Ale bez pętli?
- Kiedyś Wawel zasłaniał tajemniczy budynek. Teraz jego istnienie byłoby oburzające
- Samochody pojechały już S7. Odcinek od węzła Widoma do węzła Szczepanowice otwarty!
- Kto nie może wziąć ślubu kościelnego? Oto przypadki, gdy ksiądz odmówi narzeczonym
