Już od poniedziałku na tory wyjechało więcej pociągów, które kursują pomiędzy Krakowem a Krzeszowicami głównie w godzinach szczytu. Na pociągi przesiedli się podróżni korzystający do tej pory z zastępczej komunikacji autobusowej. Jadąc po torach znacznie szybciej docierają do Krakowa.
- W sumie na torach pojawi się osiem pociągów, które będą obsługiwać pasażerów podczas porannych i popołudniowych szczytów komunikacyjnych. Przejazd z Krzeszowic do Krakowa będzie trwał ok. 30 minut - informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Uruchomienie dodatkowych pociągów to efekt postępów prac przy modernizacji linii kolejowej E30, która łączy Kraków z Katowicami. - Pomiędzy Krzeszowicami a Krakowem zakończyły się główne prace budowlane. Oddano po modernizacji przystanki w Rudawie i Krakowie Mydlnikach Wapienniku oraz stacja w Zabierzowie - dodaje Hamarnik.
Podczas remontu wielu pasażerów kolei przesiadło się na autobusy zastępcze oraz busy.
- Wielu mieszkańców naszej gminy czekało na uruchomienie nowych połączeń kolejowych, bo jazda pociągiem jest znacznie wygodniejsza, zwłaszcza w porównaniu z ciasnymi busami. Jednak przez okres remontów korzystanie z autobusów i busów było konieczne. Czasem wzbudzało zdenerwowanie podróżnych, zwłaszcza przyjezdnych, którzy nie wiedzieli, że w Krzeszowicach czeka ich przesiadka na autobusy komunikacji zastępczej - mówi Adam Godyń, przewodniczący Rady Miejskiej w Krzeszowicach.
Nowy peron kolejowy w Rudawie. A w Krzeszowicach przesiadka ...
W kolejnych miesiącach PLK planują jeszcze bardziej usprawnić komunikację kolejową na tej trasie - kończąc prace budowlane na kolejnych odcinkach linii kolejowej. W czerwcu zakończy się modernizacja stacji Kraków Mydlniki. Do dyspozycji przewoźników zostaną oddane dodatkowe tory. Kilka tygodni później ruszy następny etap prac na stacji w Krzeszowicach. Pociągi będą już korzystać z części nowych torów, a pasażerowie będą wsiadać i wysiadać z odnowionych peronów.
Pod koniec tego roku uruchomiony zostanie nowy przystanek Kraków Bronowice, który stanie się ważnym węzłem przesiadkowym dla pociągów regionalnych. Natomiast modernizacja linii E30 od Trzebini do Krzeszowic potrwa do trzeciego kwartału przyszłego roku.
PLK prowadzą modernizację na niemal całej długości trasy Kraków - Katowice. Wartość inwestycji to w sumie ok. 2 mld zł. Po zakończeniu prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów pociągi pasażerskie na tej trasie przyspieszą do 160 km na godzinę, a towarowe do 120 km na godzinę.
Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków jest dofinansowany z funduszy unijnych w ramach programu finansowego CEF (Connecting Europe Facility) „Łącząc Europę”.
Wiadukt nad torami w Krzeszowicach ma ułatwić komunikację. R...
WIDEO: Rozmowa z Grzegorzem Lipcem, posłem PO
