https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kolejne zamieszanie wokół przebudowy ul. Królewskiej. Będzie duże opóźnienie

Arkadiusz Maciejowski
Aneta Zurek / Polska Press
Modernizacja torowiska do Bronowic miała ruszyć w maju. Ale pojawiają się kolejne problemy. Jedna z firm odwołała się od wyników przetargu. I jej skarga została uznana za zasadną.

Przypomnijmy, że przetarg na przebudowę ulic Bronowickiej, Podchorążych i Królewskiej (od skrzyżowania z Alejami), wraz modernizacją torowiska, urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu ogłosili już w styczniu. Zakładali, że prace budowlane rozpoczną się najpóźniej w maju. Ale pojawiły się komplikacje. Otwarcie ofert złożonych przez firmy zainteresowane realizacją inwestycji było przekładane w czasie.

Gdy w końcu oferty zostały otwarte, pojawiły się kolejne komplikacje. Zainteresowane przebudową torowiska do Bronowic były dwie firmy. ZIKiT wybrał ofertę firmy Trakcja PRKiI z Warszawy, która zaoferowała wykonanie prac za 75,7 mln zł. Drugim uczestnikiem przetargu była firma ZUE z Krakowa, która złożyła droższą ofertę, opiewającą na 76,9 mln złotych. I właśnie ZUE odwołało się od wyników przetargu.

Krajowa Izba Odwoławcza właśnie wydała orzeczenie w tej sprawie. I... unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty, którego dokonał ZIKiT.
- Czekamy teraz na uzasadnienie tego wyroku. Powinno dotrzeć do nas maksymalnie w przeciągu dwóch tygodni. Dopiero wtedy będziemy wiedzieli, jakie podjąć kolejne kroki - mówi Magdalena Wasiak z biura prasowego ZIKiT.

- Mamy jednak nadzieję, że remont rozpocznie się w wakacje - podkreśla Magdalena Wasiak.

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
aaa
Taaaa.... Szczególnie, że na tym odcinku w godzinie szczytu tramwaje przewożą ok.6tys. ludzi w ciągu godziny. By zapewnić taką samą przepustowość przy autobusach, musiałby jeździć co minutę :) Tramwaje są 1000razy lepsze od busów i to właśnie w nie trzeba inwestować, inwestować w tabor, w szyny itd. Najwyższa pora na tramwaj na Alejach, to jest kolejna naturalna inwestycja.
o
olo
Zdemontować trakcję i torowisko, wylać asfalt, zrobić buspasy i zainwestować w ekologiczne autobusy. A tramwaje do muzeum. Wszyscy skorzystają
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska