Plan jest taki, by dodatkowe tory dla pociągów szybkiej kolei aglomeracyjnej zostały udostępnione od czerwca 2023 roku.
Przypomnijmy, że PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą w Krakowie inwestycję pn. „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Kontrakt za przeszło 1,2 mld zł współfinansowany jest przez Unię Europejską.
Inwestycja obejmuje budowę dodatkowej pary torów aglomeracyjnych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, utworzenie
dodatkowego toru na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, 850 m linii kolejowej na estakadzie – od ul. Kopernika do ul. Miodowej.
W Krakowie oprócz dodatkowej pary torów na trasie kolejowej przecinającej centrum miasta powstały także nowe obiekty. Wśród nich wybudowano m.in. estakady kolejowe (zastąpiły nasyp) między ulicami Kopernika i Miodową, a nad Wisła powstały trzy mosty kolejowe. Obecnie trwają prace związane z ukończeniem trzeciego z mostów, obok którego powstaje też kładka pieszo-rowerowa.
W ramach gigantycznej kolejowej inwestycji wybudowano również dwa przystanki kolejowe – Kraków Złocień i Kraków Grzegórzki. Z pierwszego już korzystają podróżni.
Ponadto projekt realizowany przez PKP PLK zakładał modernizację istniejących przystanków i stacji: Kraków Łobzów, Kraków Zabłocie, Kraków Płaszów, Kraków Prokocim, Kraków Bieżanów, Kokotów i Węgrzce Wielkie. Tam prace objęły m.in. remonty peronów, zwiększenie dostępność dla wszystkich podróżnych, również osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Ceny samochodów elektrycznych zaczynają spadać

- Osiedlowa "anakonda". Tak wygląda najdłuższy blok w Krakowie
- Idealny na wiosenne spacery! Mamy najdłuższy park w Polsce! Gdzie koniec?
- Zrujnowany Kazimierz, szare Stare Miasto. Pamiętacie jeszcze taki Kraków?
- Tak mieszkają najbogatsi w Krakowie. Luksusowe domy i mieszkania na sprzedaż!
- 9 lekarzy z Krakowa wśród najbardziej wpływowych osób w polskiej medycynie