https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Komunikacja zastępcza na linii kolejowej nr 96 Tarnów - Leluchów. Przez trzy miesiące trasę Nowy Sącz - Krynica-Zdrój pokonasz autobusem

Alicja Fałek
Część pociągów zmierzających do Muszyny czy Krynicy-Zdroju już na dworcu kolejowym w Nowym Sączu, inne w Starym Sączu, zakończą kurs, a pasażerowie przesiądą się do autobusu, by pokonać dalszą trasę
Część pociągów zmierzających do Muszyny czy Krynicy-Zdroju już na dworcu kolejowym w Nowym Sączu, inne w Starym Sączu, zakończą kurs, a pasażerowie przesiądą się do autobusu, by pokonać dalszą trasę Stanisław Śmierciak
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ruszyły z inwestycją wartą blisko 191 mln zł na linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów. Trasa ta popularnie nazywana „kryniczanką” łączy się z łączy się z linią nr 105 Muszyna – Krynica-Zdrój. Od Nowego Sącza aż po Krynicę-Zdrój wykonywane będą prace, które usprawnią ruch kolejowy i podniosą komfort podróżowania. To wymaga jednak wyłączenia z użytkowania torów aż do 11 czerwca i wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej.

Podróżni, którzy od 1 marca do 11 czerwca zdecydują się na podróż pociągiem na trasie Tarnów – Leluchów będzie czekać przesiadka do autobusu. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły kolejne inwestycje o łącznej wartości blisko 191 mln zł. Środki na roboty budowlane w zakresie torów, peronów, obiektów inżynieryjnych, a także urządzeń energetyki i sterowania ruchem kolejowym pochodzą z Programu przystankowego oraz z Krajowego Programu Kolejowego i ze środków własnych Spółki.

Modernizację przejdą perony na kolejnych stacjach i przystankach, czyli: Barcice, Młodów, Łomnica-Zdrój, Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów-Zdrój, Milik i Muszyna-Zdrój. Zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, przez co zwiększy się komfort pasażerów pociągów.

- Odnowione obiekty, służące podróżnym są już w Tuchowie, Andrzejówce i w Starym Sączu. W trakcie jest przebudowa obiektów dla podróżnych na stacjach Rytro i Muszyna. Prace kontynuujemy w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”. Projekt za 73 mln zł obejmuje łącznie 13 stacji i przystanków na linii nr 96 i 105 – podkreśla Dorota Szalacha z Zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Sprawniejszy ruch kolejowy, większy poziom obsługi i bezpieczeństwa podróżnych zapewni realizacja następnych zadań na „kryniczance”.

Na odcinku Stary Sącz – granica państwa wyremontowane zostaną tory i 23 przejazdy kolejowo-drogowe oraz 60 obiektów inżynieryjnych jak: mosty nad potokiem, przepusty, ściany oporowe. W tym jest także remont mostu kolejowego w Muszynie nad rzeką Poprad. Na trzech skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w Rytrze i w Muszynie pojawią się nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Planowane zadania obejmują również sieć trakcyjną na trasie między Starym Sączem a Piwniczną-Zdrój.


- Dzięki pracom wyeliminujemy ograniczenia w ruchu i podniesiemy prędkość nawet do 120 kilometrów na godzinę na szlaku Stary Sącz – Rytro. Zwiększymy jednocześnie poziom bezpieczeństwa – dodaje Szalacha. - Ponadto zabudowa toru bezstykowego wpłynie także na lepszy komfort jazdy pociągiem. Efekty naszych prac doświadczą również podróżni na przystanku Piwniczna-Zdrój, gdzie planujemy odnowienie peronu.


Tak szeroki zakres prac wymaga zmian w ruchu kolejowym. Części robót nie da się wykonać bez wstrzymania kursowania pociągów. Dlatego też od 1 marca do 11 czerwca przewoźnicy realizujący kursy na trasie z Nowego Sącza lub Starego Sącza do Muszyny i Krynicy-Zdroju wprowadzili zastępczą komunikację autobusową. W czerwcu robotnicy mają zakończyć zasadnicze prace, co pozwoli na wznowienie ruchu pociągów. Do końca roku wykonywane będą natomiast roboty końcowe wokół torów.

Polecane

od 12 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska