Podróżni, którzy od 1 marca do 11 czerwca zdecydują się na podróż pociągiem na trasie Tarnów – Leluchów będzie czekać przesiadka do autobusu. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły kolejne inwestycje o łącznej wartości blisko 191 mln zł. Środki na roboty budowlane w zakresie torów, peronów, obiektów inżynieryjnych, a także urządzeń energetyki i sterowania ruchem kolejowym pochodzą z Programu przystankowego oraz z Krajowego Programu Kolejowego i ze środków własnych Spółki.
Modernizację przejdą perony na kolejnych stacjach i przystankach, czyli: Barcice, Młodów, Łomnica-Zdrój, Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów-Zdrój, Milik i Muszyna-Zdrój. Zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, przez co zwiększy się komfort pasażerów pociągów.
- Odnowione obiekty, służące podróżnym są już w Tuchowie, Andrzejówce i w Starym Sączu. W trakcie jest przebudowa obiektów dla podróżnych na stacjach Rytro i Muszyna. Prace kontynuujemy w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”. Projekt za 73 mln zł obejmuje łącznie 13 stacji i przystanków na linii nr 96 i 105 – podkreśla Dorota Szalacha z Zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Sprawniejszy ruch kolejowy, większy poziom obsługi i bezpieczeństwa podróżnych zapewni realizacja następnych zadań na „kryniczance”.
Na odcinku Stary Sącz – granica państwa wyremontowane zostaną tory i 23 przejazdy kolejowo-drogowe oraz 60 obiektów inżynieryjnych jak: mosty nad potokiem, przepusty, ściany oporowe. W tym jest także remont mostu kolejowego w Muszynie nad rzeką Poprad. Na trzech skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w Rytrze i w Muszynie pojawią się nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Planowane zadania obejmują również sieć trakcyjną na trasie między Starym Sączem a Piwniczną-Zdrój.
- Dzięki pracom wyeliminujemy ograniczenia w ruchu i podniesiemy prędkość nawet do 120 kilometrów na godzinę na szlaku Stary Sącz – Rytro. Zwiększymy jednocześnie poziom bezpieczeństwa – dodaje Szalacha. - Ponadto zabudowa toru bezstykowego wpłynie także na lepszy komfort jazdy pociągiem. Efekty naszych prac doświadczą również podróżni na przystanku Piwniczna-Zdrój, gdzie planujemy odnowienie peronu.
Tak szeroki zakres prac wymaga zmian w ruchu kolejowym. Części robót nie da się wykonać bez wstrzymania kursowania pociągów. Dlatego też od 1 marca do 11 czerwca przewoźnicy realizujący kursy na trasie z Nowego Sącza lub Starego Sącza do Muszyny i Krynicy-Zdroju wprowadzili zastępczą komunikację autobusową. W czerwcu robotnicy mają zakończyć zasadnicze prace, co pozwoli na wznowienie ruchu pociągów. Do końca roku wykonywane będą natomiast roboty końcowe wokół torów.
Polecane
- Katarzyna Zielińska i jej piękne motyle. Dla aktorki mają one szczególne znaczenie
- Gdzie smacznie zjeść w Krynicy-Zdroju? Te restauracje mają najlepsze opinie w Google
- Czarna Młaka urzeka także zimą. Zobacz unikatowe dzieło natury
- W uzdrowisku będzie nowa atrakcja. Nietypowy plac zabaw na szczycie góry
- Studniówka z liceum w 1987 roku. Tak kiedyś wyglądały szkolne bale!
- Parki świateł to popularna atrakcja, ale z reguły płatna. Tu jest za darmo!
