Na granicy Małopolski i Śląska
Będzie to pierwsza część brakującego 40-kilometrowego fragmentu ekspresowej "jedynki" między Mysłowicami-Kosztowy a węzłem Suchy Potok w Bielsku-Białej.
Droga przebiega na pograniczu Śląska i Małopolski. Na jednym z odcinków przecina m.in. gminę Brzeszcze. Kierowcom z Małopolski ułatwi podróżowanie w jedną stronę na Śląsk, a drugą w Beskidy.
Obecnie roboty drogowe wykonane są na ponad 90 proc., a mosty i wiadukty na blisko 96 proc. - ocenia GDDKiA.

Odcinek od węzła Oświęcim w gminie Bojszowy do Dankowic ma długość około 15 kilometrów. Jest to najdłuższy ze wszystkich czterech etapów brakującego fragmentu S1. Wartość tej części inwestycji obecnie wynosi prawie 1,2 mld zł.
Będzie to dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu z rezerwą pod trzeci i trzema węzłami drogowymi - wylicza GDDKiA.

Nieco ponad 10 km zlokalizowane jest w województwie śląskim, a blisko 5,2 km w województwie małopolskim. Przyległe tereny w tym właśnie po stronie małopolskiej połączone będą z S1 trzema węzłami drogowymi: Oświęcim, Brzeszcze i Wola.
Trasa od Dankowic do Bielska także mocno zaawansowana
Budowa odcinka od węzła Oświęcim do Dankowic podobnie jak kolejnego do węzła Suchy Potok pod Bielskiem rozpoczęła się jesienią 2022 roku.
Przewidujemy, że oddanie do ruchu odcinka od Oświęcimia do Dankowic nastąpi w trzecim kwartale kwartale tego roku. Następnym będzie Dankowice - Bielsko-Biała Hałcnów w czwartym kwartale - zapowiada GDDKiA.
Odcinek od Dankowic do Bielska-Białej ma długość 12 km, a jego ostateczny koszt może sięgnąć 681 mln zł.
Tutaj także powstaje dwujezdniowa droga po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci oraz dwa węzły drogowe: Stara Wieś i wspomniany Suchy Potok.
Jak pewnie wielu kierowców mam nadzieję, że nie będzie już żadnych przeszkód i wygodna droga w Beskidy stanie otworem jeszcze w tym roku - mówi Krzysztof Woźniak, kierowca z Oświęcimia.
Kierunek śląski z poślizgiem
Na kierunku śląskim inwestycja ma poślizg. Dopiero w sierpniu 2024 roku ruszyły prace od węzła Oświęcim do Bierunia.
Z kolei w lutym tego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła, że uzyskała zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) na ostatniej części S1 od Bierunia do Mysłowic. Ten odcinek ma długość. 10 kilometrów.
Plany zakładają, że całość trasy od węzła Oświęcim do Mysłowic będzie gotowa do 2026 roku.
Zobacz także
