https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Krajowy Plan Odbudowy. Kraków zgłosił swoje projekty. Wśród nich bardzo ważne inwestycje, na które od lat czekają mieszkańcy [LISTA]

Bartosz Dybała
W ramach Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do wykorzystania ponad 57 miliardów euro w postaci dotacji i pożyczek. Na pieniądze może liczyć również Kraków. Oto lista projektów, jakie zostały zgłoszone przez gminę do KPO. Jakie projekty są priorytetowe dla miasta? Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE >>>
W ramach Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do wykorzystania ponad 57 miliardów euro w postaci dotacji i pożyczek. Na pieniądze może liczyć również Kraków. Oto lista projektów, jakie zostały zgłoszone przez gminę do KPO. Jakie projekty są priorytetowe dla miasta? Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE >>> archiwum
- Chcemy, żeby Krajowy Plan Odbudowy był prawdziwym impulsem rozwojowym, który znacząco poprawi jakość życia Polaków - mówił ostatnio premier Mateusz Morawiecki. W ramach KPO Polska ma do wykorzystania ponad 57 miliardów euro w postaci dotacji i pożyczek. Na pieniądze może liczyć również Kraków. Radny miejski Łukasz Sęk poprosił prezydenta Jacka Majchrowskiego o listę projektów, jakie zostały zgłoszone przez gminę do Krajowego Planu Odbudowy. Miasto przedstawiło radnemu szereg priorytetowych inwestycji, zgłoszonych do KPO, wartych łącznie ponad 3 miliardy złotych. Jakie to zadania? By je zobaczyć, przejdź do galerii.

Pieniądze w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Na co wykorzysta je Kraków?

KPO to dokument, który określa na co poszczególne państwa członkowskie przeznaczą unijne środki z Instrumentu na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności. Do 2 kwietnia potrwają jego konsultacje społeczne. Polska ma do wykorzystania ponad 57 miliardów euro w postaci dotacji i pożyczek.

Budowa linii tramwajowej KST, etap III (os. Krowodrza Górka - Górka Narodowa) wraz z budową dwupoziomowego skrzyżowania w ciągu ul. Opolskiej - 205 mln zł. To zdecydowanie najdroższa inwestycja w budżecie na 2021 r. Co jeszcze będzie budowane?

Wielkie i mniejsze inwestycje w Krakowie. Co miasto będzie b...

FLESZ - Efekt pandemii widoczny na rynku moto

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krakus

A gdzie kontynuacja trasy Łagiewnickiej do ulicy Armii Krajowej ? Ta trasa będzie się kończyć na Ruczaju i tyle . To jaki sens ją budować ? To wydaje się być bardziej priorytetowe niż Trasa Balicka która tylko wprowadzi ruch do miasta i spowoduje większe korki.

K
Krakus
9 marca, 10:20, Zbigniew Rusek:

Tramwaje należy wykreślić z tej listy, gdyż linii tramwajowych jest w Krakowie nadmiar. niech lepiej zrobią arterie szybkiego ruchu, bez zebr, sygnalizacji (z przejściami podziemnymi, węzłami dwupoziomowymi), by po nich autobusy jeździły z ekonomiczną szybkością (czyli przynajmniej 70 km/h). Tramwaje są zagładą dla komunikacji autobusowej. Precz z tramwajami!!!

9 marca, 17:19, Anty rusek:

Twój przypadek powinien być badany przez psychiatrów...

Może w dzieciństwie ( czyli jakieś 2 lata temu ) przytrzasnęły go drzwi tramwaju ?

K
Karol

nie zauważyłem w tych założeniach na 2021 roku budowy przejścia dla pieszych nad/pod torami z Żabińca na Langiewicza. Wydaje się mnóstwo pieniędzy na studia, projekty pod inwestycje które w najbliższym czasie nie będą realizowane. Nikt nie zaprząta sobie też głowy dokończeniem połączenia ul. Wita Stwosza z ul. Doktora Twardego, ale tworzy się ślepą trasę Wolbromska zachęcajacą mieszkańców Zielonek i okolicznych gmin do zajeżdzenia i paraliżu komunikacyjnego na oś XXX-lecia.

G
Gość

Skandal oczywisty - nie widać nic dla biednego kościoła krakowskiego. A przecież ze 2-3 kościoły na pewno by się przydały. Przecież w tych dotychczasowych panuje niebywały tłok :)

W
Wojtek22

A może by tak Trasy Nowobagrową i Ciepłowniczą wpisać na tą listę?

Te trasy powinny być priorytetowymi inwestycjami

A
Anty rusek
9 marca, 10:20, Zbigniew Rusek:

Tramwaje należy wykreślić z tej listy, gdyż linii tramwajowych jest w Krakowie nadmiar. niech lepiej zrobią arterie szybkiego ruchu, bez zebr, sygnalizacji (z przejściami podziemnymi, węzłami dwupoziomowymi), by po nich autobusy jeździły z ekonomiczną szybkością (czyli przynajmniej 70 km/h). Tramwaje są zagładą dla komunikacji autobusowej. Precz z tramwajami!!!

Twój przypadek powinien być badany przez psychiatrów...

Z
Zbigniew Rusek

Tramwaje należy wykreślić z tej listy, gdyż linii tramwajowych jest w Krakowie nadmiar. niech lepiej zrobią arterie szybkiego ruchu, bez zebr, sygnalizacji (z przejściami podziemnymi, węzłami dwupoziomowymi), by po nich autobusy jeździły z ekonomiczną szybkością (czyli przynajmniej 70 km/h). Tramwaje są zagładą dla komunikacji autobusowej. Precz z tramwajami!!!

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska