FLESZ - Co zdrożeje w 2021 roku?
Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej realizowana jest przez Zarząd Inwestycji Miejskich. W ramach prac wykonawca oczyścił już teren pomiędzy ulicami Bratysławską i Opolską. Na wysokości pętli Krowodrza Górka powstanie tam parking park&ride, a na pozostałym obszarze – pomiędzy ulicami Fieldorfa Nila a Bratysławską – przewidziano trasę tramwajową, drogę technologiczną dla pojazdów technicznych oraz ścieżkę rowerową.
Kraków. Trasa Łagiewnicka: wykopali w całości tunel pod Biał...
Obecnie wielki plac budowy można zobaczyć w rejonie ulic Opolskiej i Nad Sudołem. Jak informują w urzędzie, wykonawca przygotowuje tam teren pod estakadę drogowo-tramwajową i tunel dla samochodów. W ramach prac przesuwane jest koryto potoku Sudoł, trwa budowa kanału dla ciepłociągu, wykonywany jest przewiert dla sieci wysokiego napięcia i magistrali wodociągowej.
Sieci podziemne budowane i przebudowywane są także w rejonie ulic Pachońskiego, Zielińskiej i Białoprądnickiej. Na niektórych odcinkach jest już nowy wodociąg i kanalizacja, sieć gazowa, teletechniczna i ciepłociąg.
Prace prowadzone są też w rejonie ul. Górnickiego. Trwa tam budowa nowego przepustu na potoku Bibiczanka oraz obiektu mostowego – wykonano już ławy fundamentowe pod przyczółki.
Mocno zaawansowane są roboty przy budowie konstrukcji betonowej, którą linia poprowadzona będzie w gęsto zabudowanym obszarze – w rejonie ulic Bociana, Słomczyńskiego i Banacha. Takie rozwiązanie ma zmniejszyć uciążliwości akustyczne dla mieszkańców okolicznych budynków.
Ekipy budowlane pracują również powyżej ul. Banacha, na odcinku w kierunku planowanej pętli końcowej. Na tym odcinku inwestycji rozpoczęto roboty ziemne.
Linia tramwajowa z Krowodrzy Górki na Górkę Narodową będzie miała ponad 5 km długości. Pozwoli na wygodny przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut.
W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych działających w systemie park&ride. Ponad 60 procent torowiska będzie zielona.
Zadanie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „Tor-Krak”. Wartość kontraktowa zadania to 327 mln zł. Inwestycja potrwa dwa lata.
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020 na łączną kwotę ok. 151 mln zł.
- Kraków sprzed niemal stu lat na kolorowych zdjęciach!
- Kolejny słynny sklep wycofuje się z Polski! Jest ich coraz więcej [GALERIA]
- Nowy sklep internetowy Magdy Gessler. Ceny zwalają z nóg. Flaczki za 50 złotych!
- Tropiki zaledwie dwie godziny drogi od Krakowa! [ZDJĘCIA]
- Mieszkania w Krakowie dla milionerów. Tak można mieszkać!
- Andrzej Duda jednym telefonem załatwił otwarcie stoków
