FLESZ - Ceny samochodów mocno w górę

- Zakończenie prac związanych z budową północnej obwodnicy planowane jest w lipcu 2023 roku. Nadzór inwestorski analizuje dokumenty złożone przez wykonawcę w sprawie tzw. roszczeń, które mogą mieć wpływ na wydłużenie terminu realizacji inwestycji. Wykonawca wskazuje, że prace geodezyjne przedłużyły się z uwagi na konieczność wykonania podziału nieruchomości pod drogę. Często trzeba było szukać spadkobierców właścicieli, co było długotrwałe. Przedłużały się uzgodnienia projektów budowlanych z innymi instytucjami oraz badania archeologiczne - informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przypomina, że pierwotnie wskazane było do badań archeologicznych 35 ha terenu. - Jednak w trakcie badań konserwatorzy zabytków rozszerzali obszar podlegający przebadaniu aż do 74 ha. Do tej pory jeszcze 70 arów pozostało do dyspozycji archeologów - dodaje Iwona Mikrut.
Zaawansowanie prac na budowie S52 Północnej Obwodnicy Krakowa wynosi aktualnie 37,2 proc. Wykonywane są roboty drogowe, mostowe i branżowe. W zakresie robót drogowych wzmacniane jest podłoże, umacniane są skarpy, wykonywane rowy. Na części nasypów powstaje podbudowa.
Kraków. Od wakacji Krowodrza Górka bez tramwajów. Dojazd będ...
Zaawansowanie prac na obiektach inżynierskich jest różne. Na wiadukcie nad ul. Jurajską w Krakowie na pierwszych przęsłach rozpoczęto prace przygotowawcze, niezbędne przed montażem zbrojenia ustroju nośnego. Zabetonowano korpus na jezdni lewej wiaduktu nad ul. Łokietka, potokiem i drogą dojazdową w Krakowie.
Kapy chodnikowe powstają na siedmiu wiaduktach. Na wiadukcie nad S52 w ciągu ul. B4 w Węgrzcach ustawiane są krawężniki, deski gzymsowe i montowane są zbrojenia kap chodnikowych. Zakończono montaż łożysk na moście nad zbiornikiem Węgrzce, potokiem Sudół Dominikański i ul. Krakowską. Wykonawca wkrótce przystąpi tam do sprężenia jezdni lewej. Rozpoczęto wykop podstropowy również od zachodniego portalu tunelu Batowice. Od strony wschodniej tunelu wykopana jest połowa materiału ziemnego, od zachodniej 20 m. Długość tego tunelu wynosi 496 m. Betonowane są kolejne segmenty stropu tunelu w Zielonkach.
Przypomnijmy, że na północną obwodnicę krakowianie czekają już od wielu lat. Nową drogę planowano od ponad dekady, ale długo nie udawało się rozpocząć realizacji. Pierwotnie dokumentacja dla północnej obwodnicy przygotowana była przez samorządy - miasta Krakowa i Województwa Małopolskiego.
Jeszcze w pierwszym kwartale 2016 r. północna obwodnica nie była przewidziana w sieci dróg krajowych. Dopiero zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 19 maja 2016 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych, ta inwestycja znalazła się w sieci dróg krajowych - w ciągu drogi ekspresowej S52. Zadanie przejęła GDDKiA.
2 września 2016 r. GDDKiA ogłosiła przetarg na wykonanie Koncepcji programowej dla budowy S52 POK, a 9 lipca 2020 r. wojewoda małopolski wydał zezwolenie na realizację inwestycji.
- Gdzie na szybki wypad z Krakowa? TOP 10 urokliwych miejsc z dala od zgiełku
- Wyjątkowe i bardzo tanie domy do remontu wystawione na sprzedaż w Małopolsce!
- Ogromne podwyżki płac w Krakowie i Małopolsce. Kto dostał najwięcej?
- Miss Małopolski 2022 wybrana! Koronę założyła Aleksandra Budnik z Nowego Sącza
- Wielkie wykopy. Totalna zmiana krajobrazu na północy Krakowa