Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej: jeżdżą już w tunelach, nad nimi sadzą drzewa [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trwa budowa Trasy Łagiewnickiej. W ramach inwestycji przebito tunele, pojazdy budowy mogą nimi już przejeżdżać na całej długości. Nad tunelem między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II sadzone są drzewa. Trasa Łagiewnicka
Trwa budowa Trasy Łagiewnickiej. W ramach inwestycji przebito tunele, pojazdy budowy mogą nimi już przejeżdżać na całej długości. Prace w podziemnych odcinkach są na różnym etapie zaawansowania. Wykończenia prowadzone są w tunelu pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta. Natomiast nad tunelem między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II sadzone są drzewa.

- Teren nad tunelem między sanktuariami ma się zamienić w przestrzeń parkową. Sadzone są tam drzewa, krzewy. Już widoczne są pierwsze efekty - przyznaje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Podkreśla, że obecnie pogoda sprzyja prowadzeniu prac na wszystkich odcinkach budowy. Do końca czerwca wykonawcy (inwestycję realizuje firma Budimex w konsorcjum z Ferrovial Agroman) chcą nadrobić zaległości spowodowane trzecią falą pandemii, kiedy to z powodu zakażeń koronawirusem i kwarantanny część pracowników przebywała na zwolnieniach i trzeba było ograniczyć zakres części prac. W połowie tego roku powinno być wiadomo, czy uda się zakończyć inwestycję w całości zgodnie z umową do końca 2021 r.

Kraków. Nowe porządki i ograniczenia ruchu na placu Nowym. Z...

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej nasadzonych zostanie prawie 2,5 tys. drzew oraz 7 tys. krzewów.

Zieleń oraz obiekty rekreacyjne (m.in. boiska, place zabaw) zaplanowano także nad tunelem budowanym na odcinku od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową.

Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.

W ramach zadania powstają tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

Inwestycja obejmuje również budowę linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej z tunelem między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II.

W rejonie Ruczaju budowana jest też m.in. kładka pieszo-rowerowa nad Trasą Łagiewnicką. Obiekt połączy ulice Ruczaj i Pszczelną. Konstrukcja kładki jest stalowa, a podłoże dla pieszych i rowerzystów będzie wykonane z żelbetu.

Kładka powstaje w miejscu skrzyżowania ul. Ruczaj i Pszczelnej. Tam wyznaczono jeden z węzłów w ramach Trasy Łagiewnickiej. Przy obu ulicach jest dużo nowych osiedli. Konsultacje z mieszkańcami wykazały, że potrzebne jest nowe skomunikowanie tych rejonów. Stąd powstała koncepcja kładki dla pieszych i rowerzystów.

Koszt Trasy Łagiewnickiej to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł.

FLESZ - Czym jest Fundusz Odbudowy i Krajowy Plan Odbudowy?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie