- Teren nad tunelem między sanktuariami ma się zamienić w przestrzeń parkową. Sadzone są tam drzewa, krzewy. Już widoczne są pierwsze efekty - przyznaje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.
Podkreśla, że obecnie pogoda sprzyja prowadzeniu prac na wszystkich odcinkach budowy. Do końca czerwca wykonawcy (inwestycję realizuje firma Budimex w konsorcjum z Ferrovial Agroman) chcą nadrobić zaległości spowodowane trzecią falą pandemii, kiedy to z powodu zakażeń koronawirusem i kwarantanny część pracowników przebywała na zwolnieniach i trzeba było ograniczyć zakres części prac. W połowie tego roku powinno być wiadomo, czy uda się zakończyć inwestycję w całości zgodnie z umową do końca 2021 r.
Kraków. Nowe porządki i ograniczenia ruchu na placu Nowym. Z...
W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej nasadzonych zostanie prawie 2,5 tys. drzew oraz 7 tys. krzewów.
Zieleń oraz obiekty rekreacyjne (m.in. boiska, place zabaw) zaplanowano także nad tunelem budowanym na odcinku od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową.
Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.
W ramach zadania powstają tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).
Inwestycja obejmuje również budowę linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej z tunelem między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II.
W rejonie Ruczaju budowana jest też m.in. kładka pieszo-rowerowa nad Trasą Łagiewnicką. Obiekt połączy ulice Ruczaj i Pszczelną. Konstrukcja kładki jest stalowa, a podłoże dla pieszych i rowerzystów będzie wykonane z żelbetu.
Kładka powstaje w miejscu skrzyżowania ul. Ruczaj i Pszczelnej. Tam wyznaczono jeden z węzłów w ramach Trasy Łagiewnickiej. Przy obu ulicach jest dużo nowych osiedli. Konsultacje z mieszkańcami wykazały, że potrzebne jest nowe skomunikowanie tych rejonów. Stąd powstała koncepcja kładki dla pieszych i rowerzystów.
Koszt Trasy Łagiewnickiej to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł.
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- W tych znakach zodiaku łatwo się zakochać
- Mistrzostwa Europy w piłce nożnej EURO 2020
- Oto finalistki Miss Małopolski i Miss Małopolski Nastolatek
- Drapacze chmur i 100 tysięcy mieszkańców. Tak ma wyglądać nowa dzielnica Krakowa
- Kraków. Najlepsi z najlepszych mistrzów parkowania. Przeszli samych siebie!
FLESZ - Czym jest Fundusz Odbudowy i Krajowy Plan Odbudowy?
