https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Busiarze rozważają strajk w weekend

Piotr Ogórek
Busiarze rozważają protest na weekend
Busiarze rozważają protest na weekend Joanna Urbaniec / Polskapress
Przedstawiciele firm przewozowych są niezadowoleni ze zmian, które chce wprowadzić ZIKiT od 17 czerwca. Busy mają mieć zakaz wjazdu na ulicę Pawią, zamknięty będzie parking na Worcella, a na Alejach Trzech Wieszczów mają się zatrzymywać na mniejszej liczbie przystanków. W związku z tym busiarze rozważają protest już w ten weekend.

Przewoźnicy nie przyjmują argumentów, że ograniczenia w ruchu busów mają sprzyjać komunikacji miejskiej czy poprawie jakości powietrza. Podkreślają, że wyrzuca się busy z Pawiej i Worcella, a jednocześnie dopuszczony jest dojazd do dworca MDA. Jak zaznaczają, spaliny i tak zostaną w tej samej części miasta. Busiarze podkreślają także, że nie ma podstaw prawnych do zmian.

- ZIKiT nie wypowiedział nam umów korzystania z przystanków. Nie będziemy respektować tego zakazu – mówi Dariusz Tarnawski, prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Osobowych. Przewoźnicy dodają, że w piśmie od urzędników nie ma też żadnej konkretnej daty, od kiedy nie będą mogli korzystać z wybranych przystanków. Nie doczekali się też na to odpowiedzi.

Busiarze czekają póki co czekają do soboty, kiedy zmiany wejdą w życie. Część z nich nie wyklucza wtedy protestu. Po przywiezieniu rano pasażerów mieliby dalej już nie jeździć. Pasażerom będą tłumaczyć, że w celu wyjaśnień mają się kontaktować z ZIKiT-em.

Jak dostaną mandat, to mają go przyjmować, nie będę respektować zakazów korzystania z przystanków. Zobaczą, co będzie w sobotę rano. Zobaczą co się stanie w poniedziałek. Strajk będzie polegać na tym, że nie będą jeździć, a pasażerom powiedzą, że mają się kontaktować z ZIKiT-em. Wszystko zależy od tego czy będą mogli wjechać na Pawią.

- W ciągu maksymalnie 14 dni od 17 czerwca przewoźnicy będą musieli uzgodnić nowe trasy (co już zaczynają robić). Zdajemy sobie sprawę, że ten czas będzie dla przewoźników wyzwaniem logistycznym i weźmiemy to pod uwagę w naszych działaniach. Cały też czas jesteśmy do ich dyspozycji w ramach bieżących kontaktów roboczych – przekonuje Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT-u.

WIDEO: Mówimy po krakosku (odc. 7). Co oznacza słowo "ducka"?

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, NaszeMiasto

Komentarze 43

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

t
technik
Zupełnie niewykonalne. Nie wiadomo jak rozumieć taki bilet z busa i na co powinien pozwalać. Poza tym, co to za różnica? Głównie chodzi o to, żeby ludzie SAMOCHODAMI nie wjeżdzali na aleje. Bus to równowartość, ja wiem, 10-15 samochodów i na pewno nikt się nie będzie bawił w jakieś węzły komunikacyjne, tylko wszyscy przesiądą się do samochodów (jak mam najpierw jechać busem, potem czekać na przesiadkę, żeby dojechać do centrum, to wolę zmajstrować meldunek w centrum i jechać samochodem od razu i postać w korkach, będzie szybciej i taniej, a że blokuje aleje i miejsca parkngowe no to bardzo mi z tego powodu wszystko jedno). Do tego potrzebne są P+R i porządnie zorganizowana komunikacja miejska. Kraków nie ma ani jednego ani drugiego jak na razie i jeszcze przez długi czas miał nie będzie. Te busy nie są idealnym rozwiązaniem, ale łagodzą pewien problem i nikomu tak naprawdę nie przeszkadzają. Jak przestaną funkcjonować, to się wszyscy bardzo zdziwicie.
k
krk
Ja nie wiedzam Ci furmanka wiozącą obornik do domu !
j
ja
Niech egzekwują przepisy w taki sposób jak chcą egzekwować zakaz wjazdu busów na Pawią. Jak zatrzymanie busa na Pawiej jest wykonalne, to sprawdzenie stanu technicznego też, a jak niewykonalne, to po co wprowadzać zakaz, którego nie będą mogli egzekwować?
j
ja
To rozwiązanie dla tych którzy przyjeżdżają do Krakowa, a co z tymi, których Kraków nie interesuje i chcą się przesiąść tylko do pociągu? Do blokowania komunikacji międzymiastowej ZIKiT nie ma uprawnień. Chyba, że przeniesie Dworzec Główny poza centrum miasta.
j
ja
To niech ITD wyrzuci na wjeździe do Krakowa każdy stary bus na szrot, mają od tego techników, żeby sprawdzić. Zostaną tylko ci z dobrymi autami.
g
gość
Tak na obrzeżach Krakowa !!!! Idiota. Mam może tłuc się do centrum autobusami i tramwajami płacąc tyle co za bus albo i więcej tracąc z godzinę albo i więcej? A studenci. Owszem na obrzeżach ale jeżeli przesiadka do szybkiego tramwaju do centrum bez przesiadek jadącym alejami.....
k
krk
na obrzeżach krakowa to oczywiste i racjonalne rozwiązanie
z
zenon
Są podstawy stare zdezelowane busy smrodzace na kilometr wiozące za dużo pasażerów przeglądy rejestracyjne podbijane na lewo gdy wjeżdża ITD ostrzegają się nawzajem zostanie jeden i się okazuje że zabierają dowód a jak by zostali wszyscy zabrali by wszystkim to są podstawy i niech się pałują barany zamiast blokować Kraków odblokuj cię mozgi
T
Tak
Strajkujcie! Nie jeździjcie! Nareszcie nikt nie będzie blokował przystanków! Strajkujcie!
m
mieszakniec
To gdzie mają być wyznaczone pętle końcowe dla busów w Krakowie, czy te barany zdają sobie
sprawę ile tysięcy ludzi dojeżdża busami? nie ma żadnej koncepcji na komunikację zbiorową
oprócz busów więc jest to pomysł idiotyczny, wbrew interesowi społecznemu. Niech się urzędnicy zajmą swoimi decyzjami dot. deweloperów, budowaniu bloków a z nimi wprowadzaniu
tysięcy samochodów do centrum- tu nie ma mowy o wyprowadzaniu ruchu z centrum?
M
MD
Uciekł mi tekst że do wielu miejsc pociągi nie dojeżdżają.
M
MD
Co do pociągów to niestety do wielu zakątków małoposki, a te linie co jeszcze jakoś dychają to władze najchętniej by zaorały i zrobiły monopol na busy, z jednej strony władze Krakowa z nimi chcą walczyć a z drugiej władze wojewódzkie chcą zarżnąc jedyną zdrową konkurencję
K
Krakowianka
Nie każdy bus pracownicy jedzie przez całe aleje niektóre skrecaja przy tzn radio Kraków i dlatego uważam ze zmiany nie powinny dotyczyć busów pracowniczych
p
papa
Spoko winety na wjazd samochodem osobowym tez wprowadzimy. Za pare miesiecy mam nadzieje parkowanie w strefie platnego parkowania bedzie po 9zl, na obrzezach po 3zl. Mysle, ze i tak autem nie wjedziesz do 3 obwodnicy. Jak juz to nie za czesto. Wiec nie boimy sie, masz mpk to uzywaj mpk. Busy powinny dowozic tylko do petli tramwajowych i przystankow kolejowych przy A4
l
lol
Nie nie chcemy, zeby na pawia przyjezdzali busami. Bo chcemu, zeby w koncu domkneli bierzeje kamienic, a nie zeby bylo klepisko na pawiej.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska