Plany związane z powstaniem nowej dzielnicy generuje konieczność budowy całkowicie nowego układu komunikacyjnego. Ten ma być zdominowany przede wszystkim przez transport publiczny. Przygotowywana jest koncepcja przedłużenia linii tramwajowej z Małego Płaszowa do autostrady S7, z odejściem na południe, wzdłuż ul. Domagały i os. Złocień. Ta inwestycja mogłaby zostać urzeczywistniona już w ciągu pięciu lat.
– W ramach tej koncepcji przewidujemy również przedłużenie ulicy Domagały, która dzisiaj kończy się na ulicą Nad Drwiną. Chcemy przejść przez rzekę Drwinę w kierunku ulicy Śliwiaka, by odblokować połączenie z główną arterią komunikacyjną w tej wschodniej części miasta, jaką są ulice Lipska, Surzyckiego, Christo Botewa i Śliwiaka – mówi zastępca prezydenta Krakowa Jerzy Muzyk.
W planie dla Nowego Miasta jest utworzenie dużych przestrzeni publicznych, wydolnego układu komunikacyjnego uwzględniającego priorytet transportu publicznego (w tym transportu szynowego), z komfortową dla pieszych szerokością chodników oraz odpowiednią ilością ścieżek rowerowych.
Władze Krakowa zakładają, że w ramach Nowego Miasta na obszarze blisko 700 hektarów powstanie część miasta, która będzie samowystarczalna. Wszystkie usługi będą dostępne na miejscu bez konieczności przemieszczania się w inne obszary.
– Wyznaczone w planie tereny mają na celu umożliwienie mieszkańcom dostępu do różnorodnych funkcji o charakterze usługowym, koncentrujących ważne dziedziny życia publicznego – wyjaśnia wiceprezydent Jerzy Muzyk.
Pierwsze szkolenie WOT w 2023 roku
