Gigantyczne inwestycja PKP PLK, za przeszło 1,2 mld zł, polega na dobudowie drugiej pary torów na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice.
Wiele prac prowadzonych jest w centrum Krakowa. Powstały tam m.in. estakady kolejowe (zastąpiły nasyp) między ul. Kopernika i Miodową. W sąsiedztwie rozbudowywany jest wiadukt kolejowy nad ul. Grzegórzecką i powstaje przystanek kolejowy Kraków - Grzegórzki.
Budowane są też mosty kolejowe nad Wisłą. Dwa z mostów są już gotowe, a trzeci powstaje wraz z kładką pieszo-rowerową, która połączy Grzegórzki z Zabłociem. W ramach prac związanych z budową tego połączenia trwają prace w rejonie ul. Halickiej i od strony Zabłocia, gdzie powstał nowoczesny przystanek kolejowy.
Projekt obejmuje też przebudowę 4 stacji: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów, budowę przystanku na os. Złocień (ul. Złocieniowa), przebudowę 4 przystanków:: Kraków Łobzów, Kraków Prokocim, Kokotów,
Węgrzce Wielkie.
Kraków. Nowa linia tramwajowa do Szpitala Uniwersyteckiego a...
Dodatkowa para torów aglomeracyjnych powstaje na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, a dodatkowy tor na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów.
Plan jest taki, by dodatkowe tory dla pociągów szybkiej kolei aglomeracyjnej zostały udostępnione od czerwca 2023 roku.
"Avatar" idzie po rekord... ?
