Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Cofną zmiany na moście Grunwaldzkim. Więcej dla kierowców, mniej dla rowerzystów

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski w cyklicznym wywiadzie na Facebooku przyznał, że zmiany w ruchu wprowadzone na moście Grunwaldzkim... to była pomyłka. Zabrano pasy dla kierowców, a zrobiono ścieżkę rowerową. I miasto w tym rejonie jeszcze bardziej się przykorkowało. Co będzie teraz?

FLESZ - Kwarantanna dla “Wyspiarzy”, wariant “Delta” w natarciu

od 16 lat

Prezydent zapytany o korki w Krakowie i o to, że kierowcom zabiera się pasy ruchu na ważnych ulicach, stwierdził:

- Niektóre zmiany, które wprowadziliśmy, po okresie próbnym, nie sprawdziły się i będziemy się z nich wycofywać. Nie ze wszystkich, ale na przykład most Grunwaldzki...

Zapowiada przeprojektowanie ścieżki rowerowej, która tam się pojawiła zabierając miejsce samochodom. - Faktycznie jest bardzo szeroka - powiedział prezydent Krakowa.

Zapytany został też o podobne zmiany na ulicy Dietla, gdzie również odebrano pasy ruchu kierowcom - Tu bym się wstrzymał - powiedział Jacek Majchrowski

A następnie urwał temat, apelując do mieszkańców by przesiadali się na komunikację miejską. Jak wiadomo z powodu pandemii liczba pasażerów tramwajów i autobusów znacznie spadła, wzrosła natomiast liczba aut na ulicach.

W ramach tzw. Krakowskiej Tarczy dla Mobilności przed pandemią koronawirusa na moście Grunwaldzkim były po dwa pasy ruchu dla aut w każdą stronę, a rowerzyści jeździli po części chodnika. Zlikwidowano po jednym pasie ruchu dla aut w każdą stronę, pojawiły się separatory i po jednej ścieżce rowerowej w każdym kierunku.

Komunikacyjna rewolucja w zeszłym roku dotarła także na ul. Dietla. Tam wcześniej kierowcy mieli po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Zmiany w ramach Tarczy dla Mobilności spowodowały, że na skrajnych pasach wyznaczono miejsca parkingowe albo przed skrzyżowaniami wyznaczono dodatkowe pasy do skrętów, a dla ruchu pozostały pojedyncze pasy w każdą stronę. To spowodowało jednak, że na ul. Dietla zaczęły się tworzyć duże korki.

- Wprowadzone zmiany były podyktowane bezpieczeństwem wszystkich użytkowników ruchu, w tym pieszych i wpisują się w zmiany prawne, jakie zaczynają obowiązywać - przekonywał ostatnio Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.

Powoływał się na wprowadzoną 20 maja nowelizację ustawy „Prawo o ruchu drogowym”, która zezwala na jazdę na hulajnogach elektrycznych po ścieżkach rowerowych. Przypomniał też, że od 1 czerwca weszły w życie zmiany w przepisach drogowych, zgodnie z którymi piesi wchodzący na przejście mają pierwszeństwo przed każdym pojazdem z wyjątkiem tramwaju. Jednocześnie kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych jest zobowiązany zachować szczególną ostrożność i zmniejszyć prędkość.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska