https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Komunikacyjnej rewolucji ciąg dalszy: powstaje droga rowerowa na moście Grunwaldzkim [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
W ramach tworzenia udogodnień dla pieszych i rowerzystów w czasie pandemii powstaje droga rowerowa na moście Grunwaldzkim. To kolejny etap prac w ramach Tarczy dla Mobilności, które mają spowodować, że w czasie pandemii koronawirusa więcej przestrzeni będą mieli piesi i rowerzyści - kosztem ruchu samochodowego.

FLESZ - Przybędzie niemal 250 fotoradarów

od 16 lat

Droga dla rowerów powstaje na zewnętrznych pasach jezdni na moście Grunwaldzkim. Dzięki temu rowerzyści nie będą tam jeździć po dotychczas wyznaczonej ścieżce na chodniku i piesi będą mieć do dyspozycji większą przestrzeń. Z powodu stworzenia trasy rowerowej o jeden pas mniej będą mieć kierowcy samochodów.

Zmiany na moście Grunwaldzkim ujęte zostały w tzw. Tarczy dla Mobilności. W jej ramach wydzielono już drogę dla rowerów na ul. Wielopole i w związku z tym zmieniono tam parkowanie z ukośnego na równoległe do chodnika.

Przypomnijmy, że w ramach krakowskiej Tarczy dla Mobilności na początek ma zostać wydzielonych ok. 7 km tymczasowych dróg dla rowerów na pasach ruchu dla samochodów. Powstaną one na ul. Grzegórzeckiej, Wielopole, Dietla, Westerplatte - św. Gertrudy. Most Grunwaldzki ma stać się "lejkiem" ruchu rowerowego, gdzie spotkają się trasy od strony Ruczaju i ronda Matecznego.

W wielu miejscach, w których ruch rowerowy zostanie przeniesiony na jezdnie automatycznie ma się więc zrobić więcej miejsca dla pieszych, bowiem do ich dyspozycji dojdą drogi rowerowe - i tak będzie np. na moście Grunwaldzkim. Więcej przestrzeni dla pieszych zostanie też być wyznaczone na ulicy Mogilskiej czy Grzegórzeckiej.

Zmiany dotyczą też m.in. ul. Dietla - odcinka nie objętego remontem. Od ronda Grunwaldzkiego do ul. św. Stanisława oraz od okolicy skrzyżowania z ul. Starowiślną i Wielopole do ul. Grzegórzeckiej chodniki (także z wcześniej wyznaczonymi ścieżkami rowerowymi) zostaną udostępnione pieszym. Do dyspozycji kierowców będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a na drugim wyznaczone zostaną ścieżki rowerowe i miejsca do parkowania.

Na ul. Grzegórzeckiej wyznaczona zostanie dwukierunkowa droga rowerowa po południowej stronie. Ruch samochodowy w stronę ronda Grzegórzeckiego będzie się odbywał po torowisku. Po północnej stronie ul. Grzegórzeckiej poszerzone zostaną ciągi piesze w newralgicznych miejscach.

W dalszej kolejności bardzo duże zmiany zaplanowano m.in. w rejonie Wawelu. Na ciągu ul. św. Gertrudy – Westerplatte powstanie dwukierunkowa droga rowerowa od strony Plant (na całej długości). Z tego powodu na wspomnianym ciągu wzdłuż Plant od ul. Dominikańskiej do ul. Lubicz będzie obowiązywać jeden kierunek ruchu dla samochodów po stronie wschodniej - w kierunku Dworca Głównego. Pozostały odcinek ma być dwukierunkowy, ale kierunek przeciwny zostanie wyznaczony po torowisku tramwajowym.

Na tym nie koniec. W okolicach Wawelu - od ul. Straszewskiego do ul. św. Gertrudy wprowadzona zostanie strefa zamieszkania z pierwszeństwem dla pieszych, którzy będą tam mogli chodzić całą szerokością jezdni.

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
persian

A co pandemia ma z tym wspólnego? A może by tak Panie Prezydencie rozwiązać wreszcie śmierdzący problem gołębi w centrum Królewskiego m.Krakowa?!!!!!

TEGO SIĘ PAN NIE WSTYDZI?!!!!!!

S
Stefan

Pomijając katastrofalne tempo prac w rejonie Krakowska - Stradomska itd., kto odpowiada za zaniechanie wykonania pasa dla autobusów po torowisku tramwajowym na Dietla w kier. Mostu Grunwaldzkiego ??

To tak w temacie korków i smogu.

R
Rhw

COŚ TAKIEGO SĄ WSTANIE WYMYŚLEĆ AKTYWNI CZŁONKOWIE PARTII LUB RUCHÓW LEWACKICH ! "WSZYSTKO DLA ROWERÓW" TO PO CO BUDOWANO SZEROKI MOST GRUNWALDZKI A NO PO TO BY ZWIĘKSZYĆ PRZEJEZDNOŚĆ (ZMNIEJSZYĆ TYM SAMYM SMOG) a teraz zwiększymy smog !!! STUKNIJCIE SIĘ WSZYSCY W GŁOWĘ PO CO BYŁ ZAKAZ PALENIA WĘGLEM TERAZ ZASTĄPIĄ GO STOJĄCE W KORKACH SAMOCHODY !!! ZAWSZE TWIERDZIŁEM ŻE CZŁONEK PARTII ALBO JAKIEGOŚ RUCHU IDEOWEGO TO OSOBA POZBAWIAJĄCA SIĘ SAMA WOLNOŚCI INTELEKTUALNEJ !!! I STĄD TAKIE DURNE NIELOGICZNE DECYZJE - IDEOLOGÓW I FANATYKÓW !!! CZAS SKOŃCZYĆ Z PARTIAMI I [wulgaryzm]MI - WSZELKIMI BO TYLKO MĄCĄ !!!

E
Ehh

To musi być mocny widok jak sznur aut podąża za rowerzysta z kolorowym plecakiem i zamówiona zapiekanka z Kazimierza do jednego z biurowców po drugiej strony Wisły,ale jakoś dziwnie czuje, że to dopiero preludium do ustawienia ZAKAZU wjazdu na Grunwaldzki i Dietla.

G
Gość

Już się korkuje zjazd z rondai blokyje zbiórkom. Pytanie ile to szaleństwo kosztuje w dobie narzekania na straty po wirusie w kasie miasta

G
Gość

Hehehe, no najpierw wyj..i kupę kasy na remont Mogilskiej, a teraz z niej zrobią ścieżkę dla rowerów :) hehe, takie coś to możliwe tylko w Krakowie :) Czas chyba żeby bukmacherzy zaczęli przyjmować zakłady, kogo mieszkańcy Krakowa najpierw wywiozą na taczkach w gnojówkę :)

k
kazimierz krakowski
28 maja, 16:45, Zbigniew Rusek:

Szaleństwo! Most Grunwaldzki to newralgiczny odcinek i jest tam duże natężenie ruchu kołowego a normalnie też kursuje autobusu 184. Pandemia się kończy, ruch kołowy wzrasta a ci urzędnicy szaleją. Mogilska powinna być nienaruszona (tam są przecież chodniki, ścieżki rowerowe a spacerowiczów na chodnikach tam nie ma zbyt dużo). Owszem, ma sens ograniczenie ruchu pod samym Wawelem.

szaleństwo koronowirusa padło urzędnikom w Krakowie na mózg i na to nie ma szczepionki

Z
Zbigniew Rusek

Szaleństwo! Most Grunwaldzki to newralgiczny odcinek i jest tam duże natężenie ruchu kołowego a normalnie też kursuje autobusu 184. Pandemia się kończy, ruch kołowy wzrasta a ci urzędnicy szaleją. Mogilska powinna być nienaruszona (tam są przecież chodniki, ścieżki rowerowe a spacerowiczów na chodnikach tam nie ma zbyt dużo). Owszem, ma sens ograniczenie ruchu pod samym Wawelem.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska