FLESZ - Czym spowodowane są ciągłe podwyżki cen paliw i energii?

- Coraz bliżej do zakończenia realizacji kładki Zabłocie - Grzegórzki. Kraków współpracuje przy tym projekcie z PKP PLK. W ostatnich dniach wykonywano pierwszy element przebudowy funkcjonującej po stronie Grzegórzek linii energetycznej, co jest konieczne, by kładka mogła powstać - informują w ZIM Kraków.
W ramach pierwszego elementu przebudowy linii energetycznej po północnej stronie magistrali kolejowej ustawiono nowy słup, do którego zamocowano kable wysokiego napięcia. - W kolejnych dniach działająca na zlecenie ZIM firma Grotex zajmie się układaniem podziemnej linii kablowej, która umożliwi likwidację przewodów biegnących nad linią kolejową. Podłączenie podziemnej linii kablowej do istniejącej sieci energetycznej oraz demontaż słupa wysokiego napięcia u zbiegu ulicy Halickiej i Podgórskiej uwolni miejsce na postawienie konstrukcji samej kładki - dodają w ZIM.
Cała operacja związana z przebudową sieci elektrycznej ma się zakończyć do 30 czerwca br.
Budowa kładki Zabłocie - Grzegórzki była możliwa dzięki podpisaniu przez gminę Kraków porozumienia ze spółką kolejową, która od kilku lat realizuje na terenie Krakowa i Małopolski gigantyczny pakiet inwestycji kolejowych (za ponad 1 mld zł wykonywane są prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej), które w znaczny sposób mają poprawić atrakcyjność tego środka transportu wśród mieszkańców miasta i regionu.
W ramach przedsięwzięcia powstają m.in. trzy mosty kolejowe nad Wisłą. Jeden z nich jest już gotowy. Drugim mostem (środkowym) pociągi mają pojechać w połowie czerwca tego roku. Trzeci most wraz z kładką pieszo-rowerową będzie gotowy w połowie 2023 r.
W ramach współpracy z PKP gmina Kraków dofinansowuje inwestycję kolejową w zakresie projektu i budowy wyłącznie kładki pieszo-rowerowej. 17 kwietnia 2020 r. gmina Kraków zawarła umowę z PKP PLK w sprawie dofinansowania inwestycji kolejowej i przeznaczenia na ten cel łącznie 70 mln zł (5 mln zł – 2020 r.; 27 mln zł – 2021 r.; 38 mln zł – 2022 r.). Przeprawa będzie miała łącznie ok. 660 m długości, będzie posiadała dwukierunkową trasę rowerową i ciąg pieszy. Łączna szerokość kładki to blisko 9 m. Dodatkowo, po stronie miasta, jest przebudowa wspomnianej sieci energetycznej, kolidującej z kładką, w rejonie skrzyżowania ulic Podgórska i Halicka.
- Gdzie na szybki wypad z Krakowa? TOP 10 urokliwych miejsc z dala od zgiełku
- Wyjątkowe i bardzo tanie domy do remontu wystawione na sprzedaż w Małopolsce!
- Ogromne podwyżki płac w Krakowie i Małopolsce. Kto dostał najwięcej?
- Miss Małopolski 2022 wybrana! Koronę założyła Aleksandra Budnik z Nowego Sącza
- Wielkie wykopy. Totalna zmiana krajobrazu na północy Krakowa