https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Coraz bliżej do zakończenia budowy kładki Zabłocie - Grzegórzki [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Kładka Zabłocie - Grzegórzki powstaje na jednym z trzech mostów kolejowych nad Wisłą. Do realizacji zadania potrzebna jest likwidacja słupa energetycznego.
Kładka Zabłocie - Grzegórzki powstaje na jednym z trzech mostów kolejowych nad Wisłą. Do realizacji zadania potrzebna jest likwidacja słupa energetycznego. PKP PLK
Znikają ostatnie przeszkody po stronie Grzegórzek, które blokowały budowę kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę. Dzięki współpracy miasta i spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, przeprawa połączy Grzegórzki i Zabłocie. Zanim to jednak nastąpi musi zostać usunięta napowietrzna linia wysokiego napięcia pomiędzy ul. Halicką a magistralą kolejową.

FLESZ - Czym spowodowane są ciągłe podwyżki cen paliw i energii?

od 16 lat

- Coraz bliżej do zakończenia realizacji kładki Zabłocie - Grzegórzki. Kraków współpracuje przy tym projekcie z PKP PLK. W ostatnich dniach wykonywano pierwszy element przebudowy funkcjonującej po stronie Grzegórzek linii energetycznej, co jest konieczne, by kładka mogła powstać - informują w ZIM Kraków.

W ramach pierwszego elementu przebudowy linii energetycznej po północnej stronie magistrali kolejowej ustawiono nowy słup, do którego zamocowano kable wysokiego napięcia. - W kolejnych dniach działająca na zlecenie ZIM firma Grotex zajmie się układaniem podziemnej linii kablowej, która umożliwi likwidację przewodów biegnących nad linią kolejową. Podłączenie podziemnej linii kablowej do istniejącej sieci energetycznej oraz demontaż słupa wysokiego napięcia u zbiegu ulicy Halickiej i Podgórskiej uwolni miejsce na postawienie konstrukcji samej kładki - dodają w ZIM.

Cała operacja związana z przebudową sieci elektrycznej ma się zakończyć do 30 czerwca br.

Budowa kładki Zabłocie - Grzegórzki była możliwa dzięki podpisaniu przez gminę Kraków porozumienia ze spółką kolejową, która od kilku lat realizuje na terenie Krakowa i Małopolski gigantyczny pakiet inwestycji kolejowych (za ponad 1 mld zł wykonywane są prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej), które w znaczny sposób mają poprawić atrakcyjność tego środka transportu wśród mieszkańców miasta i regionu.

W ramach przedsięwzięcia powstają m.in. trzy mosty kolejowe nad Wisłą. Jeden z nich jest już gotowy. Drugim mostem (środkowym) pociągi mają pojechać w połowie czerwca tego roku. Trzeci most wraz z kładką pieszo-rowerową będzie gotowy w połowie 2023 r.

W ramach współpracy z PKP gmina Kraków dofinansowuje inwestycję kolejową w zakresie projektu i budowy wyłącznie kładki pieszo-rowerowej. 17 kwietnia 2020 r. gmina Kraków zawarła umowę z PKP PLK w sprawie dofinansowania inwestycji kolejowej i przeznaczenia na ten cel łącznie 70 mln zł (5 mln zł – 2020 r.; 27 mln zł – 2021 r.; 38 mln zł – 2022 r.). Przeprawa będzie miała łącznie ok. 660 m długości, będzie posiadała dwukierunkową trasę rowerową i ciąg pieszy. Łączna szerokość kładki to blisko 9 m. Dodatkowo, po stronie miasta, jest przebudowa wspomnianej sieci energetycznej, kolidującej z kładką, w rejonie skrzyżowania ulic Podgórska i Halicka.

Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska