FLESZ - Ford zamierza produkować wyłącznie auta elektryczne
Obecnie dzięki dostawom nowych tramwajów, nowoczesne niskopodłogowe Lajkoniki można spotkać na kilku liniach: nr 3, 9, 14, 18, 24 i 50. Wraz z kolejnymi dostawami Lajkoników wagony z niską podłogą będą jeszcze w tym roku coraz częściej pojawiać się na nowych trasach. Niezależnie od tego, na jaką linię zostaną skierowane, wagony Stadlera pozwolą na wycofywanie z ruchu kolejnych pociągów E1 i C3 lub 105Na
- informują w MPK Kraków.
Kraków. Trwają postępowania dotyczące odszkodowań w związku ...
Przypomnijmy, że pierwszy Lajkonik został dostarczony do Krakowa 13 grudnia 2019 roku. Na regularnej linii te nowoczesne wagony zaczęły kursować 18 czerwca ubiegłego roku.
Firma Stadler w sumie dostarczy do Krakowa 110 nowoczesnych, niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów. Dostawa pozostałych 60 wagonów jest planowana na lata 2022-2023.
- Nowe tramwaje są nie tylko komfortowe dla pasażerów, ale także przyjazne dla środowiska. Zastosowany w nich system rekuperacji umożliwia wykorzystywanie energii hamowania. Ergonomiczna kabina i wygodny fotel zapewniają z kolei komfortowe warunki pracy dla motorniczych - dodają w MPK.
Podkreślają tam również, że dwa tramwaje z tej dostawy są jako pierwsze w Polsce wyposażone w innowacyjny system, który pozwoli na jazdę z opuszczonym pantografem, bez korzystania z sieci trakcyjnej na odcinku co najmniej 3 km. Wszystkie pozostałe wagony będą miały instalację umożliwiającą zamontowanie tego systemu w przyszłości. To rozwiązanie ma umożliwić jazdę tramwajom w przypadku, gdy nie będzie możliwości korzystania z sieci trakcyjnej.
- Te znaki nigdy nie wybaczają. Są pamiętliwe i mogą myśleć o zemście bardzo długo
- Najciekawsze domy do kupienia w Małopolsce do 200 tys. zł. Duże metraże i niska cena
- Ile zarabia kasjer, a ile sprzedawca? Oto zestawienie płac w 18 znanych zawodach
- Najbardziej niebezpieczne przejścia dla pieszych w Krakowie
- Kraków. Tu budują piramidy ze śmieci. A co z recyklingiem w mieście?
