Kraków. Coraz więcej tramwajów Lajkonik na ulicach. Na jakich liniach jeżdżą?

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Na linię nr 9 (Mistrzejowice – Nowy Bieżanów P+R) wyjechał 30. nowy tramwaj Lajkonik. W najbliższy weekend do Krakowa planowana jest dostawa 32. z kolei wagonu tego typu pojazdu z fabryki Stadler. To oznacza, że do zrealizowania pierwszego kontraktu, obejmującego dostawę w sumie 50 nowoczesnych tramwajów, pozostanie jeszcze 18 tramwajów. Konrad Kozłowski
Na linię nr 9 (Mistrzejowice – Nowy Bieżanów P+R) wyjechał 30. nowy tramwaj Lajkonik. W najbliższy weekend do Krakowa planowana jest dostawa 32. z kolei wagonu tego typu pojazdu z fabryki Stadler. To oznacza, że do zrealizowania pierwszego kontraktu, obejmującego dostawę w sumie 50 nowoczesnych tramwajów, pozostanie jeszcze 18 tramwajów. Dostawy powinny się zakończyć w tym roku.

FLESZ - Ford zamierza produkować wyłącznie auta elektryczne

Obecnie dzięki dostawom nowych tramwajów, nowoczesne niskopodłogowe Lajkoniki można spotkać na kilku liniach: nr 3, 9, 14, 18, 24 i 50. Wraz z kolejnymi dostawami Lajkoników wagony z niską podłogą będą jeszcze w tym roku coraz częściej pojawiać się na nowych trasach. Niezależnie od tego, na jaką linię zostaną skierowane, wagony Stadlera pozwolą na wycofywanie z ruchu kolejnych pociągów E1 i C3 lub 105Na

- informują w MPK Kraków.

Kraków. Trwają postępowania dotyczące odszkodowań w związku ...

Przypomnijmy, że pierwszy Lajkonik został dostarczony do Krakowa 13 grudnia 2019 roku. Na regularnej linii te nowoczesne wagony zaczęły kursować 18 czerwca ubiegłego roku.

Firma Stadler w sumie dostarczy do Krakowa 110 nowoczesnych, niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów. Dostawa pozostałych 60 wagonów jest planowana na lata 2022-2023.

- Nowe tramwaje są nie tylko komfortowe dla pasażerów, ale także przyjazne dla środowiska. Zastosowany w nich system rekuperacji umożliwia wykorzystywanie energii hamowania. Ergonomiczna kabina i wygodny fotel zapewniają z kolei komfortowe warunki pracy dla motorniczych - dodają w MPK.

Podkreślają tam również, że dwa tramwaje z tej dostawy są jako pierwsze w Polsce wyposażone w innowacyjny system, który pozwoli na jazdę z opuszczonym pantografem, bez korzystania z sieci trakcyjnej na odcinku co najmniej 3 km. Wszystkie pozostałe wagony będą miały instalację umożliwiającą zamontowanie tego systemu w przyszłości. To rozwiązanie ma umożliwić jazdę tramwajom w przypadku, gdy nie będzie możliwości korzystania z sieci trakcyjnej.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie