https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: dantejskie sceny w pociągach TLK

Piotr Rąpalski
Pociągi nad morze jadą przepełnione. Rezerwacja nie gwarantuje  miejsca w przedziale. Ludzie koczują w korytarzach
Pociągi nad morze jadą przepełnione. Rezerwacja nie gwarantuje miejsca w przedziale. Ludzie koczują w korytarzach Adam Wojnar
Krakowscy harcerze, kolonie szkolne i pojedynczy pasażerowie przeżywają dantejskie sceny w pociągach Tanich Linii Kolejowych jadących do i z Kołobrzegu. Kiedy wchodzą do zarezerwowanych przez siebie przedziałów, te są już pełne. Dochodzi do kłótni między pasażerami.

Czytaj także:

W zeszłą sobotę znad morza wracali członkowie Krakowskiej Chorągwi Harcerskiej ZHP. Było ich 25. Spotkali harcerzy z ZHR i grupa rozrosła się do 180 osób. Wszyscy jednak mieli zarezerwowane przedziały. Kiedy o 21.15 pociąg z Kołobrzegu podjechał na stację w Szczecinku okazało się, że naklejki "rezerwacja" z ich przedziałów zostały zerwane, a wszystkie miejsca są zajęte. - Ciężko się wykłócać, czy naklejka była, czy nie. Oskarżać ludzi - mówi Joanna Olsza, drużynowa z chorągwi.

Zjawił się kierownik pociągu, ale nic nie wskórał. Dał harcerzom wybór - jechać w niemiłosiernym ścisku do Poznania, gdzie dołączą wagony, albo czekać aż te przyjadą do Szczecinka. Poczekali. Trzy godziny.

Wypadek przy pracy PKP? - Wracałem z tego obozu dzień później. Sam. Prywatnie. Znów tłok był okropny. Ludzie w przedziałach i na korytarzach. A w Poznaniu dosiadły się jeszcze tłumy - opowiada Jakub Aksamit, harcerz z Krakowa. - Konduktor po błaganiach wpuścił część ludzi do zamkniętego przedziału, zarezerwowanego dla kobiet w ciąży i matek z małymi dziećmi - opowiada.

Problemy są też w innych pociągach nad morze. Dwa tygodnie temu w składzie jadącym na Hel dzieci zdążyły zająć swoje rezerwacje, ale na korytarzach koczowało tyle osób, że wyjście do toalety było niemożliwe. A podróż trwa ponad 10 godzin.

Problemy są nie tylko z powrotem, ale i wyjazdem z Krakowa. - Wiele razy kartki z rezerwacjami były zrywane. Denerwuje się obsługa pociągu i pasażerowie - opowiada Bogdan Nowak, harcerz i organizator wyjazdów dla młodzieży. Po tym jak kilka razy miał problemy na Dworcu Głównym, postanowił wsiadać do pociągu z dziećmi wcześniej, na stacji w Płaszowie. Ale i tam pojawił się problem, bo kartki z rezerwacjami też zaczęły znikać. - Teraz przed wyjazdem muszę prosić patrol SOK, aby przyjechał do Płaszowa i przypilnował porządku - informuje Nowak. - To jest jakaś paranoja, że w XXI wieku, aby dostać się do przedziałów, trzeba korzystać z obstawy mundurowych - kwituje.

PKP Intercity, któremu podlegają przewozy TLK, tłumaczy się, że w związku z wakacjami uruchomiono 58 dodatkowych pociągów, m.in. nad morze, a spółka powiększyła swój tabor o 370 wagonów. - Dzięki temu pociąg do Kołobrzegu jeździ z 13 wagonami. Oczywiście spółka posiada rezerwę taborową, która na co dzień jest wykorzystywana w sytuacjach np. awarii lub wysokiej frekwencji - mówi Małgorzata Sitkowska, rzeczniczka PKP Intercity. - W przypadku pociągu relacji Kraków-Kołobrzeg pociąg ten został wzmocniony po drodze o trzy dodatkowe wagony - dodaje.

Nie tłumaczy jednak, dlaczego dodatkowych wagonów nie ma od razu, tylko trzeba na nie czekać. I co z walką o przedziały? - Konduktorzy zawsze otwierają zarezerwowane przedziały grupom, które na danej stacji wsiadają - zapewnia Sitkowska.

Zupełnie nie zgadza się to z relacjami świadków.

Zobacz zdjęcia ślicznych Małopolanek! Wybierz z nami Miss Lata Małopolski 2011!

Kochasz góry?**Wybierz najlepsze schronisko Małopolski**

Urządź się w Krakowie!**Zobacz, jak to zrobić!**

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail

Zapisz się do newslettera!

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
matrioszka
Moi drodzy, jeśli czujecie, że uwodzenie i flirtowanie nie są waszą mocną stroną możecie skorzystać z porad specjalistów i zapisać się na kurs z zakresu uwodzenia. Ja byłam na takim kursie w Wyższej Szkole Uwodzenia, Wywierania Wpływu i Rozwoju Wewnętrznego i jestem mile zaskoczona efektami. Na początku sceptycznie podchodziłam do pomysłów takiego typu, ale po kursie Alpha Female całkowicie zmieniłam podejście ;) po kursie jestem znacznie bardziej pewna siebie i otwarty w stosunku do mężczyzn dzieki czemu z łatwością mogę nawiązać z nimi kontakt :) szczerze polecam www.wyzszaszkolauwodzenia.pl
g
gargamel
hołota ze slumsów, porzuciła swoje 15-sto letnie gruchoty i przeprosiła się z PKP, brawo !!! Plebs był plebsem i 15-sto letnie rzęchy tego nie zmieną !! brawo tusk, brawo gargamel rostowski, dalej podwyższać cene benzyny, pleps był i jest plebsem !!
O
Otto
Przenieśli je na inną stację, w końcu jak w mediach o czymś powiedzą to wypada chociaż trochę pościemniać:) W Muszynie od półtora roku stoi kilkanaście wagonów, bo niby je powódź odcięła:)
M
Mydlniczanin
W Mydlnikach od dwóch tygodni nie ma wagonów :)
K
Kasa nie człowiek
A kto podzielił PKP na spółki ? Solidarność rozwaliła wszystko. I po co było wychodzić na ulicę. Chyba po to by teraz lądować na ulicy lub pod mostem. A miało być sprawiedliwie. Dzięki Solidarności ludzi mierzy się ilością posiadanych pieniedzy.
A
Andy
Nie mogę uwierzyć że po 2 godzinnym locie samolotem jestem w innym świecie. Ludzie przechodzą przez bramki z biletami kupionymi przez internet, na peronach kolejarze pilnujący porządku, do pociągu zaprasza ubrany porządnie pracownik, nikt nie stoi bo każdy zapłacił za miejsce. Kierownik pociągu ma wszystkie dane o biletach i rezerwacjach. Aż chce się podróżować. Ceny biletów już te same co w Polsce. Jak pomyślę o kolei w Polsce to aż mi ciarki przechodzą. Jak to zmienić, po prostu trzeba zacząć to robić. Proponuję Panom zarządzającym tym gospodarstwem wycieczkę do dawnej Europy i może wtedy czegoś się nauczą.
k
komentarz
Może i jest dwudziesty pierwszy wiek ale kolei i IC tkwi w dziewiętnastym wieku. Problem tylko i wyłącznie usprawni i polepszy wpuszczenie innych przewoźników na polskie tory.
a
aneta
na początku lipca tego roku i mogę potwierdzić wszystko to co w tym artykule. W szczycie sezonu pociąg do Kołobrzegu liczył 4!!!! wagony(był ciutkę dłuższy od tramwajów jeżdżących po Krakowie), już w Płaszowie nie było jak tych dzieci wsadzić do pociągu, ponad godzinę trwała awantura na dworcu, SOK-iści i policja itd....
Jedyna dobra rzecz: do tej pory myślałam, że to ja pracuję w rozpadającym się zakładzie a jak zobaczyłam co się dzieje w PKP to teraz wiem, że to jest dopiero dno dna. Dyrektor PKP powinien awansować....
O
Otto
PKP Intercity to jedna z większych przykładów niegospodarności. Spółka państwowa, więc za ten burdel znów odpowiada rząd (jak wszystkie po 89).
Obecnie prezesem, a do niedawna wiceministrem byli dwaj panowie odpowiedzialni za rozkład kolei. W 2001 to m.in. obecny prezes zlikwidował jednym ruchem 30% połączeń w całym kraju.
Obecnie wagony może są, tylko bez corocznego remontu, więc stoją sobie w krzakach, gdzieś w Mydlnikach:) Co ciekawe remontujemy mniej wagonów niż Czesi. i pojawiła się propozycja by na Euro2012 pożyczyć czeskie wagony.
m
madras56
Rok 1984 pociąg relacji Kraków-Władysławowo ta sama sytuacja czyli psu na buty ta czcza gadanina o tym jak jest lepiej.
j
jkj
Jak zwykle bałagan i chaos, A kolejarze będą strajkować bo im żle! A donald ma to od wielu lat gdzieś!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska