"Założeniem było zaprojektowanie obiektu o trwałej konstrukcji, niewymagającego nieustannych napraw. Przyjęte w projekcie rozwiązania zostały poparte kompleksową analizą warunków gruntowych, hydrologicznych, hydraulicznych i przyrodniczych. Mając na względzie miejsce i jego charakter zastosowano rozwiązania architektoniczne i konstrukcyjne zapewniające zachowanie charakteru obiektu w nawiązaniu do stanu aktualnego." - pisze ZZM.
Projekt obejmuje:
- zaprojektowanie szerokich wsporników podchodnikowych ukrywających widok na elementy betonowe przepustu
- zastosowanie elementów drewnianych w balustradach z odtworzeniem ich dotychczasowej geometrii oraz wprowadzenie maskujących okładzin drewnianych na gzymsach
- wprowadzenie na obiekcie nawierzchni z kruszywa łamanego, takiej samej, jak na dojściach do obecnie funkcjonującej kładki
- umocnienia Młynówki Królewskiej poniżej projektowanego przepustu, służące stabilizacji i ochronie koryta, w postaci płotków wiklinowych na skarpach i narzutu kamiennego w dnie, będą wykonane z naturalnych materiałów o nienarzucającym się wyglądzie, nawiązujących i niewyróżniających się w naturalnym charakterze kanału.
Umowa podpisana została w ubiegłym roku, a termin jej zakończenia przypada na koniec kwietnia. Przetarg na roboty budowlane ogłoszony zostanie po zabezpieczeniu środków na ten cel.
Dlaczego pory roku wpływają na nasz nastrój?

Wideo