https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Duże zmiany na dworcu w Płaszowie. Przygotowują nowe perony i tory [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Trwa przebudowa stacji kolejowej Kraków Płaszów
Trwa przebudowa stacji kolejowej Kraków Płaszów PKP PLK
W ramach inwestycji kolejowych w Krakowie przebudowywany jest m.in. dworzec w Płaszowie. PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują tam nowe perony, tory i system sterowania ruchem pociągów.

FLESZ - Najdłuższy tunel w Polsce gotowy

od 16 lat

- Na stacji będzie się można wygodnie przesiąść pomiędzy pociągami aglomeracyjnymi i dalekobieżnymi. Dzięki windom perony będą w pełni dostępne dla osób o ograniczonej mobilności - informują w PKP PLK.

Po przebudowie dworzec w Płaszowie ma się stać nowoczesnym, zapewniającym łatwe przesiadki, węzłem komunikacyjnym. Dzięki dobudowanemu czwartemu peronowi stacja będzie mogła jednocześnie obsłużyć więcej pociągów. Podróżni skorzystają z wygodnych peronów o długości 400 metrów.

Perony będą wyposażone w nowe oświetlenie, monitoring i systemy nagłaśniające. Pojawić ma się też nowoczesny system informacji pasażerskiej. Przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi podróżnych chronić będą 200-metrowe wiaty. Powiększone przejście podziemne ma zapewnić szybkie dojście do poszczególnych peronów, dworca, ul. Dworcowej i Prokocimskiej.

Trwają prace związane z budową Trasy Łagiewnickiej. Układane są kolejne warstwy nawierzchni nowej drogi oraz tory tramwajowe.

Kraków. Trasa Łagiewnicka: Postępują prace w tunelach. Układ...

Inwestycja obejmuje także przebudowę węzła kolejowego, wymianę torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Do zarzadzania ruchem kolejowym ma służyć nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania.

Przebudowa dworca w Płaszowie realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. W ramach zadania powstaje m.in. dodatkowa para torów aglomeracyjnych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów oraz na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, co ma zapewnić więcej kursów pociągów na tej trasie.

Całość prac to koszt ponad 1 mld zł. Inwestycja w pełni miała się zakończyć w pierwszej połowie 2021 roku. Teraz szacuje się, że całe przedsięwzięcie najwcześniej zakończy się w połowie 2022 r. W przypadku stacji Płaszów podawano, że tam prace zakończą się w 2021 r.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Beata Spuhrmann
Mam nadzieję, że będzie tam bardzo dobre oświetlenie, piec lat temu było ciemno i brudno, wracałam z lotniska, to aż strach mnie obleciał i tych pijakow wszędzie... Strach było iść na tramwaj. Proszę o więcej oświetlenia na dworcu i peronach. Pozdrawiam.
s
sok z dewotki !
28 sierpnia, 15:13, Gość:

wedlug mnie troche bubel ta przebudowa. Normalnie jeden peron ma dwa tory (oprocz pierwszego) a kadzy tor ma jeden peron. A w Plaszowa widac, ze jeden tor ma dwie perony albo jeden peron ma tylko jeden tor. Plaszow, gdy zaczynaja i koncza wiele pociagi i bedzie napewno miec ZA malo perony (albo tory prze peronie).

Mieszkam w sąsiedztwie dworca PKP Płaszów, codziennie obserwuję "postęp" tych prac, i w pełni zgadzam się z tą opinią (zapewne ktoś z zagranicy ?). Duże wątpliwości budzi nie tylko zawalona terminowość tych robót, ale także fachowość ich wykonania. Perony zostały wydłużone i obetonowane, ale czy w ogóle pociąg każdego typu "zmieści " się tam, i będzie w stanie wjechać na taki wyremontowany peron ? Jeśli nie, to jest to bubel dużej kategorii juz na etapie projektu. Wspomniane w artykule windy, często nie działają (wynik dewastacji, albo fuszerki), gdyż zostały źle zaprojektowane. Powinny być przeszklone, z kabiną umieszczoną na zewnątrz pionu i pod stałym monitoringiem. Zadaszeń na dworcu póki co nie ma, ale jeśli także zostaną spartolone, za dużą przecież kasę, to ten cały remont będzie tylko jedną wielką fuszerką i o kant ążeja dudy potłuc. W budynku Dworca PKP Płaszów, po przeprojektowaniu i po sensownej rozbudowie, mógłby funkcjonować np. jakiś dom handlowy, albo mógłby on spełniać jakieś inne funkcje, użyteczne dla pasażerów i lokalnych mieszkańców. Nie, żeby jedynie służył wyłącznie jako schronisko dla okolicznych meneli. Tylko trzeba być może nieco pomyśleć. Z kolei, również sam wiadukt nad torami tego dworca, niedawno przecież wybudowany, to niestety także fuszerka. Choć może w sumie nic dziwnego, bo wszystko czego się dotkną pisiory, to fuszerka, partactwo i dno. I publiczne pieniądze wyrzucone w błoto !

D
Delayed
: ): ) : ): ) : ) : )
G
Gość
wedlug mnie troche bubel ta przebudowa. Normalnie jeden peron ma dwa tory (oprocz pierwszego) a kadzy tor ma jeden peron. A w Plaszowa widac, ze jeden tor ma dwie perony albo jeden peron ma tylko jeden tor. Plaszow, gdy zaczynaja i koncza wiele pociagi i bedzie napewno miec ZA malo perony (albo tory prze peronie).
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska