FLESZ - Najdłuższy tunel w Polsce gotowy

- Na stacji będzie się można wygodnie przesiąść pomiędzy pociągami aglomeracyjnymi i dalekobieżnymi. Dzięki windom perony będą w pełni dostępne dla osób o ograniczonej mobilności - informują w PKP PLK.
Po przebudowie dworzec w Płaszowie ma się stać nowoczesnym, zapewniającym łatwe przesiadki, węzłem komunikacyjnym. Dzięki dobudowanemu czwartemu peronowi stacja będzie mogła jednocześnie obsłużyć więcej pociągów. Podróżni skorzystają z wygodnych peronów o długości 400 metrów.
Perony będą wyposażone w nowe oświetlenie, monitoring i systemy nagłaśniające. Pojawić ma się też nowoczesny system informacji pasażerskiej. Przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi podróżnych chronić będą 200-metrowe wiaty. Powiększone przejście podziemne ma zapewnić szybkie dojście do poszczególnych peronów, dworca, ul. Dworcowej i Prokocimskiej.
Kraków. Trasa Łagiewnicka: Postępują prace w tunelach. Układ...
Inwestycja obejmuje także przebudowę węzła kolejowego, wymianę torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Do zarzadzania ruchem kolejowym ma służyć nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania.
Przebudowa dworca w Płaszowie realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. W ramach zadania powstaje m.in. dodatkowa para torów aglomeracyjnych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów oraz na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, co ma zapewnić więcej kursów pociągów na tej trasie.
Całość prac to koszt ponad 1 mld zł. Inwestycja w pełni miała się zakończyć w pierwszej połowie 2021 roku. Teraz szacuje się, że całe przedsięwzięcie najwcześniej zakończy się w połowie 2022 r. W przypadku stacji Płaszów podawano, że tam prace zakończą się w 2021 r.