FLESZ - Będzie ustawa o hulajnogach: ograniczenia i mandaty
W związku z kolejnym etapem budowy Trasy Łagiewnickiej 3 lutego dojdzie do sporych zmian w organizacji ruchu samochodowego na ul. Zakopiańskiej.
Ruch zostanie przełożony z jezdni wschodniej na jezdnię zachodnią, położoną bliżej torowiska tramwajowego. Zmiana podyktowana jest pracami w rejonie skrzyżowania ulicy Zakopiańskiej z budowaną Trasą Łagiewnicką, dotyczącymi m.in. tworzenia rozjazdów tramwajowych z tej ulicy do tunelu powstającego w ramach inwestycji
- informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.
Zawężony ruch samochodowy w związku z budową Trasy Łagiewnickiej obowiązuje na odcinku od rejonu budynku ZUS do terenu za skrzyżowaniem z ul. Zbrojarzy. Ten odcinek obejmą więc zapowiadane zmiany.
Kraków. Przełomowy krok na budowie Trasy Łagiewnickiej. Prze...
1 lutego wprowadzona zostanie natomiast zmiana w organizacji ruchu w rejonie ulic Witosa, Turowicza i Herberta, a więc w rejonie gdzie Trasa Łagiewnicka się rozpoczyna. Zmiana ta, będzie polegała na umożliwieniu poruszania się w ciągu ulic Turowicza - Herberta kierującym dwoma pasami jezdni, bez konieczności zmiany pasa ruchu. Ponadto umożliwione zostanie poruszania się kierującym i pieszym wydłuży ul. Witosa na odcinku od ulicy Beskidzkiej do skrzyżowania z ul. Turowicza.
Oznacza to, że przywrócony zostanie pierwotny ruch, taki jaki odbywał się w ciągu ulicy Witosa. Obecnie cały ruch odbywa się objazdami, które są niekomfortowe zarówno dla pasażerów komunikacji publicznej, jak i dla kierujący. Ruch komunikacji publicznej zostanie także przewrócony na ul. Witosa.
- Zakończenie budowy Trasy Łagiewnickiej planowane jest na koniec bieżącego roku, ale zgodnie z naszymi wcześniejszymi deklaracjami w miarę możliwości, w miarę postępu robót będziemy starali się jak najszybciej przywracać mieszkańcom układy drogowe, które będą udostępnione dla kierujących i pieszych – podkreśla Krzysztof Migdał.
Inwestycja ukończona jest w ponad 80 proc. a pod koniec tego roku będzie można w pełni skorzystać z Trasy Łagiewnickiej. Nowe linie autobusowe i tramwajowe, kursujące po Trasie będą mogły być uruchomione na początku 2022 r. Natomiast do wiosny planowane jest zakończenie większości prac ziemnych a co za tym idzie ma zostać ograniczone zanieczyszczanie okolicznych jezdni i chodników.
Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt całego przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Częścią inwestycji jest też budowa linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej.
W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstają tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów, osobne korytarze dla samochodów i tramwajów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta - Trasy Pychowickiej).
- Chcesz zaoszczędzić? Wyjmij te urządzenia z gniazdka
- Budowa S7 w Krakowie pomiędzy Mistrzejowicami i Nową Hutą [WIZUALIZACJE, MAPY]
- Zarobki w wojsku. Tyle zarabiają teraz żołnierze od szeregowego do generała
- Podatek cukrowy 2021 zrujnuje budżet Polaków! Coca-cola na wagę złota. MEMY
- Ciepło, ale oszczędnie. 9 porad, jak obniżyć rachunki za ogrzewanie
