https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Dwie linie zamiast jednej? Od wakacji uruchomienie nowej, dodatkowej linii 199

Piotr Rąpalski
Jedna z najdłuższych tras autobusowych w Krakowie zostanie podzielona i będzie obsługiwana przez dwie linie: 139 i 199
Jedna z najdłuższych tras autobusowych w Krakowie zostanie podzielona i będzie obsługiwana przez dwie linie: 139 i 199 Iwona Suchon / Polskapresse
"W odpowiedzi na prośby mieszkańców Zarząd Transportu Publicznego (ZTP) zaplanował od wakacji uruchomienie nowej, dodatkowej linii 199" - czytamy na Facebooku ZTP. Dodatkowa linia? Raczej chodzi o podzielenie jednej z najdłuższych linii autobusowych czyli 139. Dwie krótsze trasy, dwóch linii mają oznaczać mniej spóźnień i problemów dla pasażerów.

Problemy z linią 139 w Krakowie

"Obecnie funkcjonująca linia autobusowa 139 jest jedną z najdłuższych w Krakowie. Jej długość wynosi około 21 kilometrów, łącząc wschód (Kombinat) z zachodem miasta (Mydlniki Wapiennik P+R). Niestety, przy tak długiej trasie, nie zawsze kursuje ona zgodnie z rozkładem jazdy. Zdarza się, że opóźnienia sięgają nawet do godziny" -pisze ZTP.

Opóźnienia generowane są przez korki po obu stronach miasta, w szczególności na takich ciągach jak ul. Balicka, al. 29 Listopada, ul. Bohomolca, ul. Jancarza, ul. Mikołajczyka czy ul. Obrońców Krzyża.

"Sytuacja ta jest trudna do zaakceptowania, nie tylko przez mieszkańców, ale również przez ZTP, który chce oferować pasażerom wysoki poziom usług. Dlatego szukając skutecznego rozwiązania tego problemu, ZTP chce dodatkowo wprowadzić drugą linię. Rozwiązaniem tego typu problemów jest przecięcie linii i stworzenie w zamian jej - dwóch, których środkowy odcinek trasy jest taki sam, dzięki czemu zwiększona zostanie również częstotliwość kursujących autobusów"

Kraków. Dwie linie zamiast jednej? Od wakacji uruchomienie nowej, dodatkowej linii 199
ZTP

W Krakowie nowa linia 199

Przygotowana przez Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie zmiana polega więc na utworzeniu nowej linii - 199 z częstotliwością co 15min na trasie Mydlniki Wapiennik P+R - Prądnik Czerwony. Dzięki temu mieszkańcy Mydlnik, Bronowic i Krowodrzy zyskają nowe połączenie do Prądnika Czerwonego. Równolegle linia 139 pojedzie na trasie Kombinat – Przybyszewskiego. Przygotowane rozwiązanie, przy skoordynowaniu obydwu linii, pozwoli na stworzenie na najbardziej obciążonym fragmencie od ul. Armii Krajowej do ul. Dobrego Pasterza taktu co ok. 7.5 minut. Tym samym zostanie zwiększona jej częstotliwość z obecnych 10 minut.

Docelowo do Mydlnik oraz do Kombinatu chcemy skierować dodatkowe linie co 15min, tak by przywrócić częstotliwość połączeń w kierunku centrum co 7,5min.

"Liczymy, że nowe trasy poprawią punktualności i dzięki nowym połączeniom zachęcą do częstszego wybierania Komunikacji Miejskiej w Krakowie" - kwituje ZTP.

Zapisy na darmowe szczepienie przeciwko wirusowi HPV

od 16 lat
Wideo

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

h
hehe
16 czerwca, 14:26, Zbigniew Rusek:

Nie jest to wcale najlepsze rozwiązanie. Należalo zrobić coś innego. Po pierwsze, na ul. Mikołajczyka i Broniewskiego zlikwidować to idiotyczne parkowanie na prawych pasach ruchu, gdyż zwęzenie tych ulic do jednego pasa ruchu w każdym kierunku zaowocowalo tworzeniem się korków (i to znacznych) - gdy były po 2 pasy, to korków nie było. Powinny być po 2 pasy, przy czym prawe pasy powinny być wydzielone jako BUS-pasy (i wyznaczone jako nieco szersze od lewych pasów, gdyż autobus ma duże wymiary). Po drugie, linie o długich trasach, jak 139 czy 152 powinny być ze zwykłych przeksztalcane w przyśpiesozne (500-ki), by nie było zatryzmań "co krok". W wielu miejscach na 139 czy 152 odleglości pomiędzy przystankami sa bardzo małe, co jest nie do przyjęcia w przypadku dłuższych tras. 139 nie powinna być skrócona, ale przemianowana np. na 504, 152 na 505, i te linie powinny mieć ograniczoną liczbę przystanków. Na pewno 152 nie powinna mieć stalego przystanku "Panieńskich skał" (powinien być n/ż), "Przegon" powinien też być NA ŻĄDANIE, Słoneckiego powinien być skasowany (jest zbyt blisko przystanku "Rondo Barei"), w przeciwnym kierunku "Muzeum Narodowe" powinien mieć skasowany (jest zbyt blisko przystanku "Cracovia Błonia"); 139 powinien mieć zmniejszona liczbę przystanków w rejonie Mistrzejowic (są niemalże "co krok") itd. Autobusy powinny mieć rzadziej rozstawione przystanki niż tramwaje (tramwaj hamując zwraca prąd do sieci, natomiast autobus hamując marnotrawi paliwo), a w praktycze zwykle jest odwrotne. Dogęścić przystanki powinno się tramwajom (np. na Mogilskiej mógłby powstać w rejonie ul. Kieleckiej, na Al. Solidarności przy Bulwarowej - ale tylko dla tramwajow- nie dla autobusów).

przystanek na Kieleckiej? potrzebne jak drzwi w lesie ...

N
NH
Nie, to nie jest dobra zmiana.

W Krakowie nie ma i nie będzie przez kolejne dziesięciolecia metra, które łączyłoby przeciwległe końce miasta. Dlatego też muszą być linie autobusowe, pozwalające przejechać z jednego końca miasta na drugi w głównych kierunkach wschód-zachód, północ-południe, przecinając miasto przez centrum. Należy przywrócić 2 pasy na ul. Mikołajczyka, zwężenie których do jednego powoduje duże korki i przez to opóźnienia.
P
Paweł
No tak, teraz 139 jeździ nawet co 10 minut. A po zmianach z Bronowic lub Huty do centrum będzie się czekało dłużej. Nie będzie też bezpośredniego połączenia, z którego podróżni jednak korzystali. Jeśli rzeczywiście wyjdzie to na dobre, to pytanie komu, bo chyba nie mieszkańcom? 208 już zlikwidowali, co będzie następne?
B
Brajanusz
16 czerwca, 14:26, Zbigniew Rusek:

Nie jest to wcale najlepsze rozwiązanie. Należalo zrobić coś innego. Po pierwsze, na ul. Mikołajczyka i Broniewskiego zlikwidować to idiotyczne parkowanie na prawych pasach ruchu, gdyż zwęzenie tych ulic do jednego pasa ruchu w każdym kierunku zaowocowalo tworzeniem się korków (i to znacznych) - gdy były po 2 pasy, to korków nie było. Powinny być po 2 pasy, przy czym prawe pasy powinny być wydzielone jako BUS-pasy (i wyznaczone jako nieco szersze od lewych pasów, gdyż autobus ma duże wymiary). Po drugie, linie o długich trasach, jak 139 czy 152 powinny być ze zwykłych przeksztalcane w przyśpiesozne (500-ki), by nie było zatryzmań "co krok". W wielu miejscach na 139 czy 152 odleglości pomiędzy przystankami sa bardzo małe, co jest nie do przyjęcia w przypadku dłuższych tras. 139 nie powinna być skrócona, ale przemianowana np. na 504, 152 na 505, i te linie powinny mieć ograniczoną liczbę przystanków. Na pewno 152 nie powinna mieć stalego przystanku "Panieńskich skał" (powinien być n/ż), "Przegon" powinien też być NA ŻĄDANIE, Słoneckiego powinien być skasowany (jest zbyt blisko przystanku "Rondo Barei"), w przeciwnym kierunku "Muzeum Narodowe" powinien mieć skasowany (jest zbyt blisko przystanku "Cracovia Błonia"); 139 powinien mieć zmniejszona liczbę przystanków w rejonie Mistrzejowic (są niemalże "co krok") itd. Autobusy powinny mieć rzadziej rozstawione przystanki niż tramwaje (tramwaj hamując zwraca prąd do sieci, natomiast autobus hamując marnotrawi paliwo), a w praktycze zwykle jest odwrotne. Dogęścić przystanki powinno się tramwajom (np. na Mogilskiej mógłby powstać w rejonie ul. Kieleckiej, na Al. Solidarności przy Bulwarowej - ale tylko dla tramwajow- nie dla autobusów).

Pomysł z przystankiem tramwajowym w rejonie ul. Kieleckiej jest na poziomie zdecydowanej większości twoich "pomysłów", więc szkoda go nawet komentować. Co do przystanku przy ul. Bulwarowej/Zalewie Nowohuckim to takowy powstanie wraz z remontem al. Solidarności (jest to jedyne niedyskusyjne zamierzenie związane z tą inwestycją). Obecnie odcinek Struga-Kombinat jest najdłuższym odcinkiem pomiędzy przystankami tramwajowymi w Krakowie. Jeśli zaś chodzi o linie przyspieszone to (piekło zamarzło) zgadzam się z twoimi argumentami.

R
Real
W Krakowie pomysły z komunikacją rozmijają się wielokrotnie ze zdrowym rozsądkiem. Kto mi na przykład może wytłumaczyć dlaczego linie 192 skrócono tylko do N. Takich dziwnych pomysłów w komunikacji krakowskiej jest dziesiątkiowego Kleparza zamiast przywrócić tak poprzednio do dworca wschód. Takich dziwnych rozwiązań komunikacji miejskiej w Krakowie są dziesiątki. Zgadzam się całkowicie z wpisem Pana Zbigniewa R.
Z
Zbigniew Rusek
Nie jest to wcale najlepsze rozwiązanie. Należalo zrobić coś innego. Po pierwsze, na ul. Mikołajczyka i Broniewskiego zlikwidować to idiotyczne parkowanie na prawych pasach ruchu, gdyż zwęzenie tych ulic do jednego pasa ruchu w każdym kierunku zaowocowalo tworzeniem się korków (i to znacznych) - gdy były po 2 pasy, to korków nie było. Powinny być po 2 pasy, przy czym prawe pasy powinny być wydzielone jako BUS-pasy (i wyznaczone jako nieco szersze od lewych pasów, gdyż autobus ma duże wymiary). Po drugie, linie o długich trasach, jak 139 czy 152 powinny być ze zwykłych przeksztalcane w przyśpiesozne (500-ki), by nie było zatryzmań "co krok". W wielu miejscach na 139 czy 152 odleglości pomiędzy przystankami sa bardzo małe, co jest nie do przyjęcia w przypadku dłuższych tras. 139 nie powinna być skrócona, ale przemianowana np. na 504, 152 na 505, i te linie powinny mieć ograniczoną liczbę przystanków. Na pewno 152 nie powinna mieć stalego przystanku "Panieńskich skał" (powinien być n/ż), "Przegon" powinien też być NA ŻĄDANIE, Słoneckiego powinien być skasowany (jest zbyt blisko przystanku "Rondo Barei"), w przeciwnym kierunku "Muzeum Narodowe" powinien mieć skasowany (jest zbyt blisko przystanku "Cracovia Błonia"); 139 powinien mieć zmniejszona liczbę przystanków w rejonie Mistrzejowic (są niemalże "co krok") itd. Autobusy powinny mieć rzadziej rozstawione przystanki niż tramwaje (tramwaj hamując zwraca prąd do sieci, natomiast autobus hamując marnotrawi paliwo), a w praktycze zwykle jest odwrotne. Dogęścić przystanki powinno się tramwajom (np. na Mogilskiej mógłby powstać w rejonie ul. Kieleckiej, na Al. Solidarności przy Bulwarowej - ale tylko dla tramwajow- nie dla autobusów).
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska