Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej
Tunel będzie długi na ok. 100 metrów, schowany 7,5 metrów pod ziemią, umożliwi kierowcom bezkolizyjny przejazd na kierunku wschód – zachód.
Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej to nie tylko ułożenie podwójnego toru na odcinku o długości ok. 5,5 km, przebudowana pętla Krowodrza Górka i nowa – na Górce Narodowej. To także 7 różnych obiektów inżynierskich, która pozwolą na szybki przejazd tramwajów do północnych dzielnic Krakowa.
Jednym z takich obiektów jest tunel wzdłuż ul. Opolskiej. To dzięki „schowaniu” ruchu samochodowego pod ziemię, komunikacja tramwajowa sprawnie przetnie ruchliwą arterię, bez blokowania ruchu tranzytowego na kierunku wschód – zachód. Warto dodać, że w tym momencie, ul. Opolska pełni rolę północnej obwodnicy Krakowa. Zmieni się to za kilka lat, po zrealizowaniu przez GDDKiA drogi ekspresowej S52 na odcinku od węzła Modlica do węzła Mistrzejowice.
Nowa pętla tramwajowa na Krowodrzy Górce otwarta. Północ Kra...
- Te osoby nie dostaną ślubu kościelnego
- Tak wyglądał Kraków 1000 lat temu! Oto rekonstrukcja
- Tak oszukują nas sklepy spożywcze. TOP 10 nieczystych zagrań!
- Horoskop miesięczny na grudzień 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Otwarto nowy prywatny akademik w Krakowie. Prawdziwy wypas dla studentów z kasą
- Budowa S7 na północy Małopolski. "Ekspresówka" widziana z góry robi wrażenie
