Dziś dofinansowanie jest już gwarantowane. - Zarząd Województwa Małopolskiego podjął uchwałę w sprawie wyboru do dofinansowania projektu pn. „Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z parkingiem P+R Bronowice oraz terminalem autobusowym”, środkami w wysokości 13 598 767,05 zł – mówi Piotr Kącki, członek zarządu Miejskiej Infrastruktury, zajmujący się m.in. pozyskiwaniem w imieniu gminy środków unijnych dla budowy parkingów. To ta miejska spółka zarządza strefą płatnego parkowania, z której zyski powinny być przeznaczane na budowę nowych miejsc postojowych dla kierowców. Tworzenie ich idzie jednak powoli.
- Pod koniec września 2017 r. podpisane zostały umowy o dofinansowanie dla trzech innych projektów dofinansowywanych w ramach ZIT, parkingów w Kurdwanowie, Bieżanowie oraz Małym Płaszowie – dodaje Piotr Kącki. - Wszystkie projekty uzyskały bardzo wysokie oceny.
Tak dawniej podróżowało się po Krakowie [ZDJĘCIA ARCHIWALNE]
Przyznając tak wysokie oceny komisja doceniła modelowe rozwiązania. Łączna kwota dofinansowania unijnego dla wszystkich czterech zadań to blisko 21 mln zł.
Zintegrowany węzeł przesiadkowy „Bronowice” nie będzie klasycznym parkingiem „Parkuj i Jedź”, który integruje transport indywidualny i jeden z podsystemów transportu publicznego (zwykle tramwaj). Inwestycja, która planowana jest przy skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i ul. Balickiej, będzie pełnowartościowym węzłem przesiadkowym łączącym wszystkie rodzaje transportu miejskiego i podmiejskiego w Krakowie. Będą z niego korzystać kierowcy, rowerzyści oraz pasażerowie krakowskiej komunikacji miejskiej i aglomeracyjnej, a także pasażerowie kolei.
Inwestycja powstanie między wiaduktami kolejowym i tym, po którym przebiega ul. Balicka oraz torowisko tramwajowe. Na najniższym poziomie inwestycji planowany jest dworzec autobusowy komunikacji miejskiej i podmiejskiej.
- Zaplanowano również miejsca potrzebne do prowadzenia sprzedaży biletów. Obiekt wyposażony będzie w tablice informacyjne podające czasy odjazdu poszczególnych linii. Zaprojektowano także budynek dworcowy wraz z poczekalnią, punktem komercyjnym oraz publiczną toaletą – mówi Piotr Kącki. - Zadaszeniem dworca autobusowego będzie pierwsza kondygnacja wielopoziomowego parkingu. Takie rozwiązanie sprawi, że dworzec nie będzie ingerował w otoczenie – dodaje.
Kraków. Sylwester 2017/2018. Znamy gwiazdy, które wystąpią n...
Dworzec autobusowy zlokalizowany będzie w poziomie ul. Armii Krajowej, natomiast pierwsza kondygnacja parkingu będzie się znajdowała w jednym poziomie z wiaduktem ul. Balickiej.
Założenia inwestycji są takie, że kierowcy pozostawiając swój pojazd na parkingu dalszą podróż kontynuować będą tramwajem, autobusem lub pociągiem. W obiekcie zaprojektowano również parkingi dla rowerów, które dla zwiększenia poczucia bezpieczeństwa wyposażone zostaną w zamki elektromagnetyczne, a także objęte będą monitoringiem wizyjnym.
Kraków. Nie masz planów na Sylwestra 2017/2018? Sprawdź gdzi...
Podobnie jak pozostałe inwestycje również ta w Bronowicach wyposażona zostanie w punkty ładowania pojazdów elektrycznych. - Nowością jest to, że dworzec autobusowy również będzie posiadał stacje ładowania autobusów napędzanych silnikami zeroemisyjnymi – informuje Kącki.
- Z parkingów za darmo będą mogły korzystać osoby posiadające bilety komunikacji miejskiej. Z kolei osoby, które takich biletów nie posiadają, będą płaciły za postój. Za to na podstawie biletu postojowego będą mogły korzystać z komunikacji miejskiej. Przyjęte rozwiązania w pełni zintegrowane są z systemem Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej zarówno w wersji tradycyjnej jak również mobilnej iMKA – zaznacz Kącki.
WIDEO: Puls Krakowa
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto