https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Już jest! Drugi tramwaj Lajkonik II trafi do zajezdni w Nowej Hucie

Klaudia Warzecha
MPK SA w Krakowie
Do Krakowa dostarczono drugi nowy tramwaj Lajkonik II. Wagon wyjechał z fabryki Stadlera i został już rozładowany. Teraz czeka go przygotowanie do wjazdu na linię. Tym razem Lajkonik II trafi do zajezdni w Nowej Hucie.

W sumie w Krakowie do końca 2023 roku ma pojawić się 60 nowych niskopodłogowych tramwajów, które mają zastąpić dotychczasowe wagony wysokopodłogowe.

Tramwaje Lajkonik II to trzyczęściowe pojazdy niskopodłogowe, które posiadają cztery wózki jezdne. Od swoich poprzedników wyróżniają się większą szerokości drzwi. Przewidziano także, więcej przestrzeni dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Dodatkowo specjalna konstrukcja czoła pojazdu ma zmniejszać ryzyko wciągnięcia pieszego pod pojazd podczas potrącenia. Nowe tramwaje dla osób stojących będą posiadać także dedykowane oparcia.

Tramwaje wyposażone zostały w klimatyzację, automat biletowy, system informacji pasażerskiej, porty USB do ładowania, oraz system monitorowania.

Jakub Wiech: Ceny ropy naftowej wracają do poziomu sprzed wojny

od 16 lat
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rudy z Budy
Dramat, po prostu dramat. Inwestowanie w budowe i eksploatacje linii tramwajowych to wyrzucanie pieniedzy w bloto. Przeciez wszyscy na codzien widzimy jak nieefektywna jest ta forma transportu publicznego. Widzimy jak bardzo droga i czasochlonna jest budowa linii tramwajowych. A przeciez jest panaceum na ta bizantyjska wrecz rozrzutnosc. To linie trolejbusowe ktore powinny byc wiodacym srodkiem transportu w Krakowie. Trolejbusy sa ekologiczne i ekonomiczne w budowie i pozniejszym utrzymaniu. Mozna je budowac wszedzie, na kazdej ulicy. Nie as potrzebne specjalne torowiska a jedynie istniejaca jezdnia. Ba...mozna je budowac nawet na utwardzonych zwirem drogach. Trolejbusy powinny byc wszedzie, w kazdym zakatku miasta. I mozna to zrobic jezeli mysli sie perspektywicznie, ekologicznie i ekonomiczne z dbaloscia o mieszkancow i o finanse miasta.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska