Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kolejny etap budowy łącznicy Zabłocie-Krzemionki

Piotr Ogórek
Budowa łącznicy Zabłocie-Krzemionki w Krakowie
Budowa łącznicy Zabłocie-Krzemionki w Krakowie PKP PLK
[video:http://get.x-link.pl/6b6bec87-2168-1540-a2f1-71564d257d9e,39201f00-74e9-9751-7f04-86c61e1d14c3,embed.html width:740 height:418 align:center] Łącznica kolejowa Kraków Zabłocie-Krzemionki rośnie nad skrzyżowaniem ulic Wielickiej, Powstańców Śląskich, Powstańców Wielkopolskich i Limanowskiego. Z 30 filarów, które będą podtrzymywać dwie estakady łącznicy 12 jest już wybudowanych, a 9 kolejnych jest w budowie.

>> Zobacz powstające inwestycje w Krakowie

- Aktualnie budujemy podpory estakad. Mamy już zbudowanych 12, a kolejnych dziewięć właśnie rozpoczęliśmy. Od ubiegłego tygodnia montujemy konstrukcję stalową pierwszej estakady, a w przyszłym tygodniu rozpoczniemy drugą estakadę. To właśnie po nich będą się poruszały pociągi – mówi kierownik budowy Tomasz Wójcik z Budimeksu. 

Dyrektor projektu, Rafał Zahuta z PKP Polskich Linii Kolejowych zaznacza, że prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. - Konstrukcja nośna zaczyna być montowana. Kolejne prace będą prowadzone w obrębie skrzyżowania, co niestety spowoduje utrudnienia w ruchu – mówi. 

Łącznica kolejowa nabiera więc kształtów. 6 kwietnia na plac budowy zostały dostarczone pierwsze elementy konstrukcji stalowej obiektu. 8 kwietnia rozpoczął się montaż przęseł na estakadzie przy linii kolejowej Kraków Główny – Medyka. Przęsła montowane są na podporach docelowych oraz tymczasowych przy użyciu potężnych dźwigów. Po posadowieniu, sekcje przęseł będą ze sobą łączone, a podpory tymczasowe ostatecznie usunięte. 

>> Przeczytaj o zmianach w ruchu skrzyżowaniu

Przy ul. Dekerta powstaną jeszcze 3 podpory. Najwyższą na łącznicy – około 14 m – będzie podpora od strony ul. Romanowicza. Jej budowa w tym rejonie potrwa jeszcze około miesiąca. 

Do końca lipca prace będą postępowały według aktualnego etapu budowy. Tuż przed Światowymi Dniami Młodzieży skrzyżowanie będzie udrożnione. Do tego czasu innych zmian w tym rejonie nie będzie. Kolejne zaczną się w sierpniu i wtedy trzeba się będzie liczyć z ogromnymi utrudnieniami, bowiem zamknięte zostanie całe skrzyżowanie – normalnie będą jeździły tylko tramwaje oraz autobusy po wytyczonym buspasie. 

Wciąż nie wiadomo, czy przy zamkniętym skrzyżowaniu otwarta zostanie estakada Obrońców Lwowa. Według inwestora okresowy również i ona będzie zamknięta, co całkowicie wykluczy ruch samochodowy w tej części miasta. - Po wybudowaniu podpór, będziemy na nich kładli stalową konstrukcję. Nie można tego robić pod ruchem – mówi Tomasz Wójcik. Ten etap prac, od sierpnia, potrwa ok. trzech miesięcy. Główne prace, które utrudniają ruch, potrwają do końca roku. Pełne oddanie do użytku łącznicy kolejowej ma nastąpić we wrześniu 2017 roku. 

Źródło: Gazeta Krakowska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska