https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: komunikacyjny dramat na ulicy Łokietka

Anna Agaciak
Wiadukt kolejowy to wąskie gardło na ul. Łokietka
Wiadukt kolejowy to wąskie gardło na ul. Łokietka Adam Wojnar
Ulica Łokietka to drogowy koszmar. Mieszkańcy okolicznych osiedli denerwują się, że po wprowadzeniu nowej organizacji ruchu przez modernizowane rondo Ofiar Katynia, wielu kierowców, chcąc uniknąć korków, wykorzystuje Łokietka jako objazd.

- Sznur samochodów ciągnie się tu bez końca - opowiada Helena Bardo. - Bezpieczne przejście na drugą stronę ulicy graniczy z cudem - denerwuje się nasza Czytelniczka.

Kierowcy jednak także narzekają. Nawet ci, którzy chcą uciec przed korkami w okolicy ronda Ofiar Katynia, na Łokietka też stoją w korku. Nie wspominając o tych, którzy mieszkają w okolicy i nie mają wyboru - ul. Łokietka dojeżdżają do centrum. - Wszystko przez separator zamontowany w czerwcu pod wiaduktem kolejowym - uważa Bartek Kamiński, jeżdżący codziennie tę ulicą.

Zobacz także: Wybory 2010 w Krakowie: na liście wyborców wpisano nieżyjące osoby

Wiadukt to wąskie gardło. Dawniej mieściły się tu dwa jadące w przeciwnych kierunkach auta. Mieściły się, gdy jeden wjeżdżał kołami na chodnik. To uniemożliwiało jednak przejście pieszym...

Po skargach niezmotoryzowanych Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu zamontował separator chroniący chodnik i pieszych. - Były w tej sprawie spotkania z policją - wyjaśnia Jacek Bartlewicz, rzecznik ZIKiT. - W geometrii jezdni nic się nie zmieniło, bo separator ma 20 cm szerokości i nie zwęża drogi.

**

Rzecznik dodaje

**, że likwidacja separatora nie wchodzi w grę. Nad chodnikiem biegnie bowiem magistrala gazowa. Ewentualny najazd na chodnik i wypadek samochodu dostawczego zagrażałby też magistrali kolejowej. Bartlewicz zapewnia, że kłopot się skończy wiosną, gdy zakończy się budowa ronda Ofiar Katynia. Ruch w znacznym stopniu tam się przeniesie.

Policja natomiast zapewnia, że kontroluje tonaż samochodów na osiedlu i pilnuje, aby nie rozwijały nadmiernej prędkości. - Piesi muszą uważać. Zakazać wjeżdżać w Łokietka nie możemy - mówi Krzysztof Burdak, szef krakowskiej drogówki.

Wybierz małopolską miss internetu. Zobacz zdjęcia pięknych dziewczyn!
Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Bestialski napad na sąsiada
Maciej Szumowski stał się legendą. Idź jego drogą. Wejdź na szumowski.eu

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
po
Jaka policja i gdzie kontrioluje ten tonaż,bo na pewno nie na ulicy Łokietka.Kierowcy robią tam co chcą.Przez Tonie ulicą Łokietka miały nie jeździć duże ciężarówki,a ja wiem że jak jeździły tak dalej jeżdżą,a policji nigdy tam nie widziałam.Chyba że samochody policyjne jadące do bazy w Toniach,zresztą też nie jadący wolno,a na pewno nie jadą do akcji.
z
zdzisek
A nie można puścić ruchu samochodowego przez ul.Racławicką? Tam jest sporo miejsca na rozbudowę wiaduktu.
Znacznie odciążyłoby to ul. Łokietka.
r
rem
Mimo separatora, nadal da się spokojnie przejechać po chodniku. Byle piesi akurat nie szli.
Najwyższe pora przebudować ten wiadukt podobnie jak ten na przedłużeniu Stachiewicza, koło jednostki wojskowej. Pamiętacie jak 30 lat temu tam było ciasno?
Ale naturalnie lepiej wybudować centrum kongresowe, zamiast poprawić komunikację.
Fajnie będzie jak w tym centrum przy R. Grunwaldzkim będzie jakieś spotkanie ważnych VIPów. Policja pewnie dla bezpieczeństwa zamknie aleje, rondo i dopiero będzie koreczek. :)
Panu prezydentowi M już dziękujemy.
j
jola
ale p majchrowski zachwala naszą komunikację- oj na pewno nie zaglosuje na niego- dosyc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
j
jaromir
Lokietka, Batalionu skala, Wyki, wybickiego, stachiewicza, rydla.... wszystko stoi, auta przesuwaja sie 1km w pól godziny. Czy nie latwiej zostawic auto i przesiasc sie w tramwaj na petli, albo w którys z autobusów??
Nie... lepiej siedziec w samochodzie i czekac az krew zaleje...
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska