https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kończy się budowa przystanku PKP w Bronowicach. Jest data otwarcia!

(RED)
Tak powstaje nowy przystanek PKP w Bronowicach, w rejonie ul. Armii Krajowej
Tak powstaje nowy przystanek PKP w Bronowicach, w rejonie ul. Armii Krajowej PKP PLK/FACEBOOK KRAKÓW PO KOLEI
Nareszcie dobiega końca budowa nowego przystanku PKP w Bronowicach (w rejonie ul. Armii Krajowej), z którego okoliczni mieszkańcy będą mogli dojechać pociągami regionalnymi m.in. do centrum Krakowa.

Przystanek miał być otwarty już wiele miesięcy temu. Nastąpić ma to jednak w końcu w połowie czerwca br.

- W połowie czerwca - po korekcie obowiązującego rozkładu jazdy - zaczną na tym przystanku zatrzymywać się pociągi. Trwają intensywne prace wykończeniowe - zapewnia Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK. - Z czterech peronów będzie można szybko dostać się do centrum miasta i na lotnisko. Przystanek obsłuży również połączenia w kierunku Katowic, Oświęcimia, Jaworzna i Krzeszowic - dodają kolejarze.

W tunelu pod peronami znajdować będą się lokale usługowe.
Do przystanku będzie można dostać się tylko od strony ul. Armii Krajowej, ale też m.in. od strony ul. Radzikowskiego.

Obecnie na terenie Krakowa kolejarze prowadzą również wiele innych inwestycji, m.in. dobudowę dodatkowych dwóch torów między Płaszowem a centrum miasta. W ramach tego projektu powstają też nowe mosty nad Wisłą.

Łącznie nad Wisłą (między mostem Kotlarskim a mostem Powstańców Śląskich) powstaną trzy nowe mosty kolejowe, po których pociągi pojadą z prędkością 100 km/godz. Dotychczas w tym miejscu znajdował się jeden most z dwoma torami. W związku z tym, że na odcinku Kraków Główny - Kraków Płaszów dobudowywane są dodatkowe tory (łącznie będą cztery) potrzebne są również dodatkowe mosty nad Wisłą.

Budowa Trasy Łagiewnickiej trwa.

Kraków. Trasa Łagiewnicka drogą donikąd? W maju powtórzony p...

- Zakładamy, że w maju pociągi pojadą po pierwszym nowym moście. Następnie rozpocznie się rozbiórka starego mostu - informuje Piotr Hamarnik z PKP PLK.

Wczoraj rozpoczął się kolejny etap przenoszenia rury wodociągowej ze starego mostu kolejowego pod dno Wisły (7 metrów pod dno Wisły).

- W związku z tym droga dla pieszych i rowerzystów w rejonie mostu będzie zwężona. Prace w tym miejscu potrwają do połowy maja - podkreślają w PKP PLK.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dona

Jako mieszkankę Prądnika Białego niezwykle cieszy mnie każda, ale to każda inwestycja komunikacyjna w tej części miasta :) Wszystko inne jest tutaj super, klimat, ludzie, miejsca kultury itd... tylko w sferze infrastruktury komunikacyjnej wciąż jeszcze dużo, niestety, do poprawy. Więc trzeba sie cieszyć z każdej takiej inwestycji :)

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska