https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: Kontrapas zabierze miejsca postojowe [MÓJ REPORTER]

Katarzyna Janiszewska
Na ul. Łobzowskiej ma powstać rowerowy kontrapas
Na ul. Łobzowskiej ma powstać rowerowy kontrapas Andrzej Banaś
Mieszkańcy ul. Łobzowskiej są źli, bo stracą kolejne miejsca parkingowe. A to dlatego, że wzdłuż ulicy (między ul. Garbarską a ul. Biskupią) ma powstać kontrapas dla rowerów.

- Już teraz każde miejsce parkingowe jest dla nas na wagę złota - tłumaczą mieszkańcy.- Alternatywą jest parking na pl. Biskupim, ale to parking płatny. Auta przeniosą się więc na sąsiednie ulice i tam zrobi się problem z parkowaniem.
Radni Dzielnicy I Stare Miasto, przekonani argumentacją mieszkańców, negatywnie zaopiniowali pomysł budowy kontrapasu. Obliczyli, że inwestycja zabierze ok. 20 miejsc parkingowych.

- Poza tym, projektowane przewężenie spowoduje spowolnienie ruchu, a tym samym doprowadzi do wzrostu emisji spalin - zauważa Tomasz Daros, radny "jedynki".

Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu twierdzi jednak, że likwidowanych miejsc jest zdecydowanie mniej. Zgodnie z wyliczeniami urzędników, po uporządkowaniu ulicy i wprowadzeniu nowej organizacji ruchu ubędzie około 10 miejsc postojowych.

- W niektórych miejscach mieszkańcy stali po prostu nielegalnie, to nie był wyznaczony parking - zauważa Pyclik. - Mieszkańcy stawiali swoje auta poza znakami, albo parkowali w "jodełkę", zamiast równolegle do ulicy. Budowa kontra-pasu to ważny interes dużej grupy mieszkańców - dodaje rzecznik ZIKiT-u.

Planowana inwestycja domyka bowiem Główną Trasę Rowerową nr 16, która wyprowadza ruch z centrum miasta do Bronowic, przez Młynówkę Królewską.

- Zawsze, kiedy planujemy budowę kontrapasu, bierzemy pod uwagę ile miejsc trzeba zlikwidować - przekonuje Pyclik. - Jeśli zbyt dużo, nie robimy tego. Dokładnie analizujemy, czy kontrapas nie będzie stanowił utrudnienia dla zmotoryzowanych użytkowników dróg - przekonuje.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
ala
Niedojż, że zabierają miejsca parkingowe, to jeszcze biegną przez połowę ulicy, jak np. na Garbarskiej! Bo kontrapas ma mieć przepisową szerokość, a ulica dla samochodów już nie???
M
Mieszkaniec
A kto wyznaczył płatne parkingi na chodnikach? Zgadza się, że kierowcy parkują w miejscach kuriozalnych i po chamsku, ale tu jest pole do popisu dla SM. Rozwiązanie proste. Wjazd i parkowanie wyłącznie dla mieszkańców danej ulicy. Przynajmniej w Centrum. A rowerzyści? Cóż, gdzie są radni gdy ich ulubieńcy śmigają po chodnikach? Jaka ilość cyklistów będzie jeździła w zimie, żeby zablokować miejsca na Łobzowskiej?
M
Mieszkaniec
Za jakie darmo? Płacę 120 zł rocznie za abonament postojowy.
p
poli
„Poza tym, projektowane przewężenie spowoduje spowolnienie ruchu, a tym samym doprowadzi do wzrostu emisji spalin - zauważa Tomasz Daros, radny "jedynki". ”

To jest całkowity bełkot. Radni próbują podpiąć się pod myślenie „ekologiczne”, przy okazji obracając kota ogonem. Zwiększy się emisja spalin? Skądże! Tych 10 czy 20 samochodów nie będzie, więc o tyle będzie mniejsza emisja. Poza tym uporządkowanie dzikich zachowań parkingowych spowoduje lepszą widoczność i ruch będzie odbywał się płynniej
k
krakós
Niestety, samochodów w mieście jest za dużo, nie ma na nie miejsca. Poza tym mieszkańcy muszą się nauczyć, że za parkowanie się płaci. Nikt nie daje za darmo np. paliwa, dlaczego więc ktoś miałby dawać za darmo miejsce parkingowe?

Jak nie mają gdzie parkować, to niech wykupią abonament na parkingu płatnym. Raz, że będą mieli gdzie parkować, dwa, że w ten sposób podważą tezę, że budowa parkingów podziemnych jest bez sensu. No bo skoro parkingi naziemne świecą pustkami, to jaka firma zdecyduje się zbudować parking podziemny? Żadna...
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska