Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: laboratorium sprawdzi drogę na rondzie

M. Stuch, A. Maciejowski
W poniedziałek przy rondzie pracowano bardzo  intensywnie
W poniedziałek przy rondzie pracowano bardzo intensywnie Urszula Olszowska
Kierowcy mogą odetchnąć z ulgą. Do świąt na rondzie Ofiar Katynia nic się nie zmieni. Z poważnymi utrudnieniami zmotoryzowani muszą się liczyć ok. 15 kwietnia, gdy zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu.

Do tego czasu firma Radko, która modernizuje rondo, będzie musiała wybudować dobrą drogę tymczasową, którą zaakceptuje i odbierze technicznie Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Droga tymczasowa zostanie wykorzystana na czas remontu północnej jezdni ul. Radzikowskiego.

Jakiej będzie jakości, okaże się już dziś. - Nasze laboratorium drogowe na kółkach odwiedzi teren budowy. Sprawdzi wykonanie drogi - wyjaśnia Joanna Niedziałkowska, dyrektor ZIKiT. Gotowa droga zostanie odebrana technicznie przez ZIKiT, jak każda zwyczajna droga, przeznaczona do ruchu (nie tymczasowa).
Dopiero po jej zaakceptowaniu przez ZIKiT i policję drogową, firma Radko będzie mogła wystąpić z projektem zmiany organizacji ruchu.

Na razie ruch na rondzie odbywa się w miarę płynnie. - Wiadomo, że żaden remont nie jest przyjemny, ale na szczęście nie ma większych korków. Wiadomo, że trochę czasu trzeba tu poświęcić, żeby przejechać, ale jest w miarę znośnie - mówi Patryk Siemion, kierowca.

Sprawdziliśmy, jak wygląda teren budowy. Dwie koparki, wywrotka i walec, obsługiwane przez grupę robotników pracowały wczoraj intensywnie. - Ekipy wykonawcy działają również poza jezdnią. Wycinane jest m.in. ogrodzenie i wyburzane altanki działkowe w rejonie budowy - informuje Michał Pyclik z ZIKiT. - Sprawdzana jest też nowa technologia budowy drogi tymczasowej. Powstają na razie małe poletka, wybudowane w tym systemie - dodaje Pyclik.

Nową drogę tymczasową zaplanowano jako wielowarstwową konstrukcję. Jej najniższą warstwę będzie stanowić mata z geowłókniny, potem będzie wysypany piasek, następnie płyty betonowe, na których zostanie położona podbudowa. Wierzchnia warstwa powstanie z asfaltu.

Paradoksalnie, największe przeszkody czekają nie na kierowców, ale na pieszych. Aby przejść na drugą stronę ul. Radzikowskiego, muszą nadkładać drogi i obchodzić rondo dookoła.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska