Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej NOWE ZDJĘCIA
Budowa tunelu w ciągu ul. Opolskiej zajmie co najmniej pół roku. Będzie się to wiązało z nowymi ograniczeniami ruchu. O szczegółach urząd ma poinformować przed rozpoczęciem nowych robót na tym odcinku.
Trasa do Górki Narodowej w sumie będzie miała ponad 5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Zaplanowano trzy parkingi park&ride: przy pętli końcowej "Górka Narodowa", przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego.
Przy ul. Opolskiej zaplanowano aż trzy obiekty inżynierskie, aby zapewnić bezkolizyjny przejazd tramwajom. Powstają tam dwie estakady. Jedna z nich przeznaczona jest dla tramwaju - obiekt wyznaczono nad doliną potoku Sudoł i ul. Nad Sudołem. Równolegle do niej zostanie wzniesiony podobny obiekt nad doliną potoku Sudoł przeznaczony dla samochodów, pieszych i rowerzystów, który łączyć się będzie z rondem nad tunelem o długości ok. 100 metrów w ciągu ul. Opolskiej.
Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej miała się zakończyć w grudniu 2022 r. Teraz w urzędzie przyznają, że trzeba liczyć się z finalizacją prac w 2023 r.
Wartość kontraktową zadania szacowano na 327 mln zł (w tym ok. 151 mln zł z Unii Europejskiej). Niedawno rząd poinformował, że na inwestycję przekazuje dodatkowo prawie 33 mln zł z funduszy unijnych. Obecnie urząd podaje, że koszt przedsięwzięcia to ok. 350 mln zł.
Kraków. Coraz większe postępy w budowie mostów kolejowych na...
- Kolejne termy w Małopolsce otwarte. Nowa atrakcja w regionie
- WIELKI chiński horoskop na 2022 rok! Co Cię czeka w roku tygrysa?
- Podstępny omikron. 20 objawów wirusa, które mogą przypominać przeziębienie
- Te miejsca już tak nie wyglądają. Rozpoznasz Kraków na archiwalnych zdjęciach?
- Kolejne problemy na zakopiance. Opóźni się budowa tunelu pod Luboniem Małym
