Nowa siatka połączeń w Krakowie. Zaoszczędzimy 9 sekund
"Dlaczego zmieniono trasę dla tramwaju linii nr 16? Codziennie dojeżdżała nim do pracy w kombinacie bardzo duża ilość pracowników.
Jak dla mnie jest to ukryta podwyżka cen biletów okresowych teraz zamiast kupować bilet okresowy na jedną linię należy kupić na dwie!" - skarży się pan Bartłomiej. W podobnym tonie wyraża się wielu innych internautów, dla których zmiana trasy linii 16 sprawiła wiele problemów. " Po zmianach wprowadzonych od 17 listopada i zmianie trasy tramwaju nr 16 dojeżdżam do pracy z przesiadkami czekając po 10 - 15 minut na przystankach! Przecież nie jestem w stanie zdążyć na wcześniejszy tramwaj skoro odjeżdża on minutę przed przyjazdem mojego! (...) Ponadto zostałam zmuszona do kupna biletu miesięcznego sieciowego, bo wcześniej wystarczał bilet na jedną linię" - wtóruje mu Pani Urszula.
Sprawa ma się podobnie z linią nr 8, która zmieniła przystanek końcowy, z Bronowic Małych na Cichy Kącik. "Zmieniono trasę 8 do Cichego Kącika zamiast Bronowic - czy ktoś, kiedyś widział ile osób jeździło tą trasą!? Dlaczego zamiast tworzyć nowe połączenia, kasuje się stare dobrze działające?!" - oburza się Pani Kinga.
Kontrowersje wzbudzają też zmiany w liniach 6, 15 czy 116. Na razie ZIKiT na już zgłaszane bolączki pasażerów odpowiada krótko: Obserwujemy jak działa komunikacja po zmianach, zwłaszcza, jaki ma na nią wpływ sygnalizacja świetlna. Pierwsze korekty zostały już wprowadzone. Będziemy pracować nad optymalizacją. Nie wszystko da się przygotować przed wprowadzeniem zmian - mówi Michał Pyclik.
Kraków: przetestujmy razem nową siatkę połączeń! [AKCJA]
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!