https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: mieszkańcy zasypali pytaniami rzecznika ZIKiT

Sebastian Czubernat
Mieszkańcy Krakowa zasypali pytaniami Michała Pyclika, rzecznika ZIKiT, który zjawił się w środę w redakcji "Gazety Krakowskiej". Pytania dotyczyły nowej siatki komunikacyjnej w Krakowie. Największe kontrowersje budzi zmiana trasy linii 8 oraz 16.

Nowa siatka połączeń w Krakowie. Zaoszczędzimy 9 sekund

"Dlaczego zmieniono trasę dla tramwaju linii nr 16? Codziennie dojeżdżała nim do pracy w kombinacie bardzo duża ilość pracowników.
Jak dla mnie jest to ukryta podwyżka cen biletów okresowych teraz zamiast kupować bilet okresowy na jedną linię należy kupić na dwie!" - skarży się pan Bartłomiej. W podobnym tonie wyraża się wielu innych internautów, dla których zmiana trasy linii 16 sprawiła wiele problemów. " Po zmianach wprowadzonych od 17 listopada i zmianie trasy tramwaju nr 16 dojeżdżam do pracy z przesiadkami czekając po 10 - 15 minut na przystankach! Przecież nie jestem w stanie zdążyć na wcześniejszy tramwaj skoro odjeżdża on minutę przed przyjazdem mojego! (...) Ponadto zostałam zmuszona do kupna biletu miesięcznego sieciowego, bo wcześniej wystarczał bilet na jedną linię" - wtóruje mu Pani Urszula.

Sprawa ma się podobnie z linią nr 8, która zmieniła przystanek końcowy, z Bronowic Małych na Cichy Kącik. "Zmieniono trasę 8 do Cichego Kącika zamiast Bronowic - czy ktoś, kiedyś widział ile osób jeździło tą trasą!? Dlaczego zamiast tworzyć nowe połączenia, kasuje się stare dobrze działające?!" - oburza się Pani Kinga.

Kontrowersje wzbudzają też zmiany w liniach 6, 15 czy 116. Na razie ZIKiT na już zgłaszane bolączki pasażerów odpowiada krótko: Obserwujemy jak działa komunikacja po zmianach, zwłaszcza, jaki ma na nią wpływ sygnalizacja świetlna. Pierwsze korekty zostały już wprowadzone. Będziemy pracować nad optymalizacją. Nie wszystko da się przygotować przed wprowadzeniem zmian - mówi Michał Pyclik.

Kraków: przetestujmy razem nową siatkę połączeń! [AKCJA]

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marcin
Likwidacja 15ki to bardzo zły pomysł. Liczymy, że zikit szybko się obudzi i spwrotem przywróci tą linie, bo dojazd na Błonia został całkowicie sparaliżowany.
D
Damian
Powariowali, 8 kultowa, 128 kultowe czego by sie nie tknac w tym zapyzialym Krakowie to kultowe i nie mozna ruszac. LUDZIE, obudzcie sie, czasy sie zmianiaja i potrzeby pasazerskie tez. Kazdy wlasnego nosa tylko pilnuje. Kilka pyskatych osob i juz chca przewalic zmiany do gory nogami. Wasza kultowosc to psu na buty jak w nowej rzeczywistosci nie bedzie nowej komunikacji. Zrobili badania potokow, tak im wyszlo i po zawodach. Teraz tylko zmniajszyc 52 i 11 z Ruczaju bo jezdza czesciowo puste a zaoszczedzone pieniazki dac na przedluzenie 10 do Borku i bedzie super.
m
mieszkaniec
Co to za artykuł? Dlaczego p. Pyclik nie odniósł się do zarzutów mieszkańców? Tylko mówi o przyszłych zamierzeniach. Tylko taką niewyczerpującą odpowiedź potrafi dać?
k
krakow128
Zmiana trasy autobusu 128 jest złym pomysłem!!!! Mistrzejowice straciły świetny dojazd do centrum miasta. Po co likwidować coś co świetnie działa od lat! 128 - to "kultowy" autobus. Około godz. 15 /największe powroty z pracy, szkół / na Rondo Grzegórzeckie przyjeżdża prawie pusty!! Dlaczego ?? BO jedzie z Powstańców Wielkopolskich!!!
Autobus 128 dawniej służył ludziom i ZAWSZE był pełny, jechał z Ronda Grunwaldzkiego, ul. Dietla, Hali Targowej. Powroty ze szkół, pracy były szybkie, sprawne! Dojazd z Ruczaju do Parku Wodnego był bezpośredni i szybki! Chcemy powrotu na starą trasę!!
l
lal
jaka moherowa 15? to była kibolska linia - jedyna łącząca NH dwoma największymi stadionami w południowej Polsce.
Moherowa 40 już wiele misięcy temu zlikwidowana.
o
oo7
srutu_tutu_majtki_z_drutu - tyle będzie z analizowania i korekt aktualnie funkcjonującego rozkładu jazdy
g
gaga
no i dobrze, ze zlikwidowali tą moherową linię 15... trasa beznadziejną a do Bagateli można śmiało dojechać linią 4. Poza tym tramwaj 10 świetnie połączył skrają częsc Huty (Pleszów) z Podgórzem.
M
Mirosław Nazaruk
Najlepiej po Krakowie podróżować w parze z "rozwajlerem", albo z rowerem na piechotę.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska