Projekt rewitalizacji świetlicy środowiskowej należącej do Towarzystwa Przyjaciół Dzieci „Chatka Puchatka” wyszedł z inicjatywy władz miasta, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz studentów z Instytutu Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego.
- Od trzech lat współpracujemy z Urzędem Miasta Krakowa, aby organizować różne akcje crowdfundingowe. Pomysł rewitalizacji został nam podsunięty, my jednak postanowiliśmy dodać coś od siebie, aby akcja miała również charakter edukacyjny. Stąd idea kąciku literackiego - wskazuje Joanna Cebulak, pracownik Instytutu Przedsiębiorczości oraz opiekunka projektu.
Świetlica, która ma zostać wyremontowana po 23 lutego, należy do placówki wsparcia dziennego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci „Chatka Puchatka”. W Krakowie funkcjonuje 36 takich placówek, w tym 12 prowadzonych przez Towarzystwo, z których korzysta 3,5 tys. dzieci.
„Chatka Puchatka” oferuje maluchom i młodzieży szereg działań - od pomocy w odrabianiu zadań, poprzez warsztaty kulinarne i taneczne, kończąc na wyjazdach kolonijnych i feryjnych. Za miesiąc do zestawu atrakcji dołączy jeszcze kącik literacki wyposażony w lektury szkolne i książki interaktywne.
Na realizację projektu potrzeba 6,5 tys. złotych, dlatego w akcję są zaangażowani nie tylko studenci, ale też władze miasta, lokalni przedsiębiorcy i darczyńcy.
- Cała idea crowdfundingu polega na angażowaniu lokalnej i ogólnopolskiej społeczności. Prosimy o pomoc wszystkie osoby, które chciałyby wpłacić pieniądze i przyczynić się do sukcesu projektu. Dla najhojniejszych przewidujemy nagrody, jako podziękowanie za wsparcie - dodaje Joanna Cebulak. W zależności od wpłaconej kwoty można otrzymać m.in. kubek, książkę, naszyjnik, serwetki z Australii czy bilety do Parku Wodnego.
Ewa Stec, dyrektor placówek Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Krakowie zwraca na szczególną rolę wspólnego działania różnych instytucji w wykonywaniu tego typu akcji. - Ten projekt jest przykładem tego, jak wspaniałe i syntetyczne efekty można uzyskać dzięki wszechstronnej, holistycznej współpracy. Takie akcje są cenne nie tylko ze względu na efekt końcowy. Ważna jest sama droga do niego, a przede wszystkim zaangażowanie studentów i wsparcie organizacji - mówi.
„Misioteka” jest trzecim projektem organizowanym w ramach zajęć „Crowdsourcing” na kierunku Media Społecznościowe w zarządzaniu. Wcześniej, z inicjatywy studentów udało się zbudować park kieszonkowy „Na rogu Dekerta” oraz „Mural Liberator”, na których realizację zebrano 40 tys. złotych.
Zbiórka pieniędzy na „Misiotekę” potrwa do 23 lutego.
POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
WIDEO: Krótki wywiad. Czy nowa szefowa Zarządu Inwestycji Miejskich rzeczywiście ma wyrok?
