Rondo Ofiar Katynia: od wtorku przejezdne całe skrzyżowanie
Podróżni jeżdżący liniami tramwajowymi nr 11 i 20 muszą więc nadal cały czas korzystać z tradycyjnego, papierowego rozkładu wywieszonego w gablotach na przystankach.
Dlaczego do dziś nie udało się uruchomić tablic? - Bo niestety okazało się, że kupione - zgodnie ze specyfikacją przetargu - tablice firmy Solari Udine bardzo trudno podpiąć do działającego już w Krakowie obszarowego systemu sterowania ruchem, który stworzyła inna firma, konkretnie Siemens - tłumaczy Marek Gancarczyk, rzecznik MPK.
Przewoźnik musiał więc za kilkadziesiąt tysięcy złotych kupić dodatkowe oprogramowanie, które potrzebne jest do włączenia urządzeń. - Teraz cały czas trwają testy tego programu - wyjaśnia Gancarczyk.
Sęk jednak w tym, że jeszcze w sierpniu tego roku Zbigniew Palenica, wiceprezes MPK obiecywał, że najpóźniej we wrześniu nowe oprogramowanie będzie gotowe. Jak zapewniają w MPK, prace przy uruchamianiu tablic tym razem rzeczywiście dobiegają końca, ale do tego niezbędny był ich demontaż. - Jest to kwestia najwyżej kilku tygodni, kiedy znów pojawią się na przystankach, więc na pewno do końca 2011 roku podróżni będą mogli korzystać z elektronicznego rozkładu - obiecuje Gancarczyk.
Miss Polonia z dawnych lat. Zobacz galerię najpiękniejszych kandydatek!
Academy(c) Awards. Plebiscyt na najlepszy akademik Krakowa!
Mieszkania Kraków. Sprawdź nowy serwis
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!