W ramach inwestycji, prowadzonej na lewym brzegu rzeki Wisły przy Kolejowym Klubie Wodnym 1929, powstał slip do wodowania i wyciągania z wody małych jednostek pływających. Powstała także dalba, czyli pal wbity w dno akwenu i wystający ponad powierzchnię wody, który będzie wykorzystywany jako uchwyt do cumowania jednostek pływających.
Budowa slipu poprawi dostępność rzeki Wisły dla użytkowników, w tym jednostek miejskich, mundurowych, a także dla mieszkańców.
Obiektem zarządzał będzie Kolejowy Klub Wodny 1929. Osoby prywatne będą mogły także skorzystać ze slipu po wniesieniu niedużej opłaty, która przeznaczona będzie na pokrycie kosztów bieżącej eksploatacji.
Prace związane z budową obiektu, prowadzone pod nadzorem Zarządu Infrastruktury Sportowej, rozpoczęły się w październiku 2021 roku. Całkowity koszt inwestycji wyniósł prawie 1,6 mln zł.
- pochylnia żelbetowa ze spadkiem 15% w kierunku nurtu rzeki
- ściany oporowe wykonane z grodzic stalowych zwieńczone żelbetowymi oczepami
- dalba cumownicza
- schody techniczne
- długość 34,7 m
- szerokość 4 m
- schody techniczne o szerokości 1,6 m
Minimarina w Krakowie
Równolegle do budowy slipu rozbudowany został pomost, który pozwoli na cumowanie większej liczby małych jednostek pływających. Inwestycja ta sprawi, że poza możliwością wodowania i wyciągania, możliwe będzie także zostawienie na dłużej zwodowanej jednostki przy pomoście.
- Blok jak zamek w Krakowie! "Najoryginalniejszy" w mieście! Kto jeszcze nie widział?
- Bierzemy je na potęgę! Oto efekty uboczne popularnych leków bez recepty.
- Zatopione Skawce. Wieś na dnie Jeziora Mucharskiego
- Te znaki zodiaku to najlepsze żony
- Z aptek zniknęło kilkanaście popularnych leków. Wycofał je GIF
- "Perły Śródmieścia" usunięte. To kolejna akcja krakowskiej straży miejskiej
