https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: nie mogą wsiąść do autobusu MPK

Katarzyna Ponikowska
Tłok jest czasem taki, że nie da się wsiąść do autobusu
Tłok jest czasem taki, że nie da się wsiąść do autobusu Wojciech Matusik
Autobusy linii 208 kursujące na trasie Kraków - Balice są zatłoczone. Korzystają z nich nie tylko klienci lotniska, ale też mieszkańcy Krakowa i okolic.

Czytaj też: ZIKiT zapomniał o alei rowerowej między rondem a Nową Hutą

- Czasem już na trzecim przystanku autobusu jadącego z Balic nie da się wsiąść do pojazdu - alarmuje pani Monika, mieszkanka Szczyglic. - Nieraz było tak, że aby zabrać się do Krakowa, trzeba było czekać na kolejny autobus. Pasażerów lotniska jest coraz więcej. W efekcie cierpią i oni, i my - denerwuje się kobieta.

- Kwestia transportu na lotnisko jest zupełnie poza nami, ale prowadzimy regularne rozmowy z krakowskim Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu oraz ze spółką kolejową Przewozy Regionalne, które zapewniają połączenia Krakowa z Balicami - wyjaśnia Urszula Podraza z Kraków Airport. - Zwracamy uwagę, że jest coraz więcej pasażerów - dodaje.

Z analiz portu lotniczego wynika, że większość pasażerów dojeżdża na lotnisko szynobusem. Jednak z autobusów także korzysta bardzo dużo osób. To dlatego Kraków Airport dofinansowuje linię 208 (co roku wydaje na ten cel kilkadziesiąt tysięcy złotych).
- Wcześniej autobus jeździł tylko do granic Krakowa. Teraz dojeżdża do portu - podkreśla Podraza.

Władze ZIKiT, który zajmuje się m.in. tworzeniem rozkładów jazdy, wiedzą o problemie zatłoczonych autobusów na tej trasie. - Mamy świadomość, jak istotne jest zwiększenie obsługi komunikacyjnej dla lotniska - podkreśla Bartlewicz i zapewnia, że właśnie trwa analiza zmiany rozkładu jazdy autobusów do Balic. - Także w kontekście zbliżających się mistrzostw Europy w piłce nożnej - dodaje rzecznik.

Możliwe, że przy okazji zmian w rozkładzie 208 rozwiązany zostanie problem drugiej linii kursującej do Balic, czyli 902. Przedstawiciele portu lotniczego zabiegają, by pasażerowie ostatniego lotu z Warszawy mogli dojechać tym autobusem do centrum Krakowa. Oficjalne pismo do ZIKiT w tej sprawie zostało wysłane w grudniu 2011 r. - Nie wykluczamy takiej zmiany, może ona jednak zakłócić koordynację rozkładów jazdy z innymi liniami nocnymi pod Dworcem Głównym - wyjaśnia Bartlewicz.

Euro 2012 coraz bliżej! Zobacz, co będzie się działo w Krakowie

Nowa lista leków refundowanych**[SPRAWDŹ!] **

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 19

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

X
XX
DO BALIC JEŻDŻĄ INNE LINIE MPK I SUPER BUS
p
pilot
komunikacja miejska jak i kolejowa jest dotowana w Polsce i w Europie to że port lotniczy i gmina Zabierzów finansuje autobus 208 to dobrze o nich znaczy jako pilot wycieczek korzystałem z różnych lotnisk i porty europejskie mają kilka wariantów połączeń lotnisko - cenrtrum miasta a np Wiedeń s bana i autobusów z cenrtrum utrzymuje połączenia autobusowe z Bratysławą z misat europejskich tylko Lwów ma gorze połączenie niż Kraków 1 linia autobusowa 1 linia mikrobusowa Poznań obsługujący 3 razy mniej pasażerów ma 4 linie autobusowe a Kraków 2 z czego 208 kursuje co godzinę a kursował dawniej co 16 minut trasa autobusu przebiega w pobliżu hoteli i hosteli szkół i bazy noclegowej -miasteczka studenckiego zikit powinien zwiekszyć częstotliwość z 16 kursów co najmniej do 26
M
Maria
Wreszcie ktoś zauważył ,że autobusem 208 jeżdżą pasażerowie.Jestem mieszkanką Szczyglic i od 40 lat korzystam z tej linii.W ostatnich latach walczyliśmy(mieszkańcy Szczyglic) o to , aby 208 przejeżdżał przez miasto.Tłumaczono nam ,że autobus jeździ pusty i nikomu nie jest potrzebny.Jednak okazało się ,że wsiadamy do bardzo zatłoczonych pojazdów. Codziennie obserwuje jak wiele osób korzysta z autobusu -środka transportu do i z lotniska.Cieszę się , że ktoś wreszcie to zauważył.
d
dkr
nie zarabia się przy takich cenach biletów. Nie tylko na km, ale także na wielu liniach kolejowych. Tylko specjalne, szybkie pociągi są rentowne - choć gdyby policzyć koszty budowy to już niestety nie bardzo.
l
lekarka
to trąbo sorki trumpecie trzeba do psychiatryka się udać. Jesteś poważnie chory!
t
tranquality
Tylko system gwiazdzisty moze uratowac system komunikacji w Krakowie.
t
trumpet
Nienawide ZKiTU wiecej niz cokolwiek na tej planecie. Nienawidze ich bardziej niz policji i ksiezy. Nienawidze ich bardziej niz pracownikow Ryanair i taksowkarzy w Krakowie. Nienawide ich wiecej niz kasjerek w Tesco i instruktorow L-ek. Nienawidze ich bardziej niz lekarzy i rejestratorek w sluzbie zdrowia. Nienawidze ich wiecej niz pilkarzy Wisly ktorzy nie urodzili sie w Polsce. Nienawidze ich wiecej niz dziennikarzy z GK. Tak naprawde to nienawidze wszystkich ale tych z ZKiTU nienawide najbardziej. Aha, nienawidze kanarow.
t
tramwajarski
Taksowka na Dworzec byla pewnie drozsza niz bilet do Gdanska. Niestety te glupie ch... z ZkiTu tak nas urzadzajaom swoja glupota i brakiem wyobrazni. To sa jakies niedoroby i zwroty z genetyki ludzkosci ktore tqm pracuja. Planuja i wprowadzaja same glupstwa i niedorobki a potem jeszcze na sile mowia wszystkim jak to oni sa super. Mysle ze jest to najbardziej znienawidzona organizacja na terenie miasta Krakowa.
j
jerrytfl
...Polska pod wzgledem komunikacji publicznej to dla mnie kraj nie 3go a 5go swiata. Wlasnie tez pod wzgledem wyzej opisanym. Jestem kierowca autobusu w Londynie. Pod wieloma wzgledami nie jest ok, ale czestotliwosc i jakosc jest na wysokim poziomie. Szkoda ze w PL to nigdy nie nastapi. No...moze pod wzgledem taboru ze jest nowoczesniejszy od londynskiego. Reszta to dupa.
k
krak
Jak można dopłacać do zatłoczonych autobusów, może mi to ktoś wyjaśnić? w Każdym normalnym kraju się na tym zarabia a u nas miasto dopłaca.... o co kaman...? Śmiało można inwestować w pojazdy szynowe z pierwszeństwem ruchu i gwarantuję ich rentowność, nawet jeśli byłby to tramwaj pod warunkiem, że nie będzie miał przystanków co 200metrów jak to bywa w Krakowie.
k
kk
Jak dlugo beda pochyleni trudno ocenic moze przez kilka lat az garba dostana.
w
w autobusie
masz jeszcze taxi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
s
staruch
specjalnie napisał powyższy tekst - niestety tak mogło być i to jest wstyd dla ZIKiT-u i MPK. Sam też mam już swoje lata 50+ i nie wsiadłem do 208. Mieszkam w miejscu, z którego bez sensu jest jechać na Dw. Główny do szynobusu. Musiałem pojechać taksówką za 50 zł i szlag trafił tani bilet do Gdańska...
k
krakus
na lotnisko można uruchomić z Bronowic Małych (pętla tramwajowa) przez Balicką, przez krajowy terminal do międzynarodowego. Wystarczą dwie brygady i problem zniknie! Ewentualnie można dać co drugi kurs dla linii 139 lub lepiej 501.
k
krk
Cieszy planowana na 2013 budowa drugiego toru, elektryfikacja oraz przesunięcie przystanku końcowego szunobusów bliżej parkingu wielopoziomowego. Jednak dla zwiększającego się ruchu pasażerskiego to stanowczo za mało. Linia 208 powinna mieć dodatkową brygadę przez cały dzień obsługiwaną przez tabor przegubowy. Linia 152 do Olszanicy powinna wykonywać kursy do Portu Lotniczego (dodatkowe dwie brygady). Linia 292 może pozostać z obecnym taktem i brygadami. Pozostaje rozwiązanie dojazdu do krajowego terminala. Obecnie tylko wahadlem z koordynacją z szynobusem, a rano po wyjściu z 208 trzeba targać bagaż przez 12 mniut na piechotę! Koordynacja z pierwszymi i ostatnimi lotami wydaje się w zasięgu możliwości ZIKiT-u, tylko kiedy to nastąpi? Europejskie porty lotnicze są obsługiwane sprawnie przez całą dobę i maksymalny czas oczekiwania na miejski/podmiejski autobus wynosi 15 minut. Kiedy tak będzie u nas?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska