https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nietypowy autobus miejski wyjedzie na ulice miasta i pobliskich gmin. Pomieści nawet 87 osób

Julia Kalęba
Opracowanie:
Autobus ma ok. 12 metrów długości i waży blisko 9,5 tony.
Autobus ma ok. 12 metrów długości i waży blisko 9,5 tony. materiały prasowe
Na ulicach Krakowa i kilku podkrakowskich gmin będzie testowany nietypowy autobus Solarisa. Tym, co go wyróżnia, jest znacznie większa liczba miejsc siedzących niż w autobusach o tej samej długości, które MPK posiada obecnie. W testowanym pojeździe będzie mogło jednocześnie podróżować 87 osób, z czego 41 na miejscach siedzących.

FLESZ - Chorwacja zaostrza zasady wjazdu

od 16 lat

Krakowski przewoźnik chce najpierw sprawdzić ten pojazd na trasach aglomeracyjnych, gdzie przejazd trwa dłużej niż w granicach Krakowa, a brak wolnych miejsc siedzących może być szczególnie dotkliwy. Na razie autobus będzie kursował na linii nr 202 (Czyżyny Dworzec – Łososkowice Remiza), 207 (Krowodrza Górka – Trojanowice Pętla) oraz 228 (Bronowice Małe – Chrosna Pętla). Testy autobusu Solarisa zostały zaplanowane na najbliższe trzy tygodnie.

Pojazd ma długość ok. 12 metrów, waży ok. 9,5 tony i jest wyposażony w silnik spełniający europejską normę Euro 6. Ze względu na większą liczbę siedzeń został wyposażony w dwie pary drzwi. Posiada klimatyzację, automat biletowy i system informacji pasażerskiej.

MPK chce poznać opinie pasażerów podróżujących tym autobusem, dlatego zwraca się z prośbą o wypełnianie ankiet dostępnych wewnątrz tego pojazdu oraz dzielenie się opiniami na portalach społecznościowych, w tym na Facebooku i Twitterze. Opinie będą miały wpływ na ewentualną decyzję o zakupie tego typu pojazdów do obsługi linii aglomeracyjnych. Ważna będzie także opinia kierowców dotycząca m.in. zwrotności autobusu na podkrakowskich drogach.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew Rusek

Takich pojazdów (o większej liczbie miejsc siedzących) powinno być w MPK przynajmniej 20, o ile nie 30. W pierwszej kolejności powinny iść na linie rekreacyjne (nieraz wyjeżdżające dosyć daleko poza Kraków, np. do Ojcowa) czy na aglomeracyjne wyjeżdżające sporo poza miasto (np. linia 278). W dawnych czasach, gdy były Jelcze "ogórki" to oprócz miejskich (28 miejsc siedzących, automatyczne drzwi) MPK miało pewną liczbę "ogórków" w wersji (nominalnie) międzymiastowej (raczej trzeba by je sklasyfikować jako lokalne) mających 41 miejsc siedzących stałych straponteny, co dawało łącznie aż 51 miejsc siedzących (tyle, ile miał dalekobieżny Sanos, zdecydowanie dłuższy, ale bez strapontenów) z zatrzaskiwanymi drzwiami. W niektórych wymontowano straponteny, czyli było 41 siedzeń i kilkanaście (może 20) osób mogło na środku jechać na stojąco. Straponteny to są te rozkładane siedzenia w przejściu (bywały też takie w niektórych teatrach).

Z
Zbigniew Rusek

Powinno być więcej takich pojazdów. Niestety, od kilkunastu lat lansują wieżowy układ (zamiast amfiteatralnego), przez co szafa na silnik zabiera aż 4 miejsca siedzące (jak byłby amfiteatr, to mogłoby być 4 a przynajmniej 3 siedzenia więcej bez straty miejsca dla stojących pasażerów oraz z zachowaniem wszystkich drzwi). Szkoda, że gdy był przetarg pod Mercedesy, chociaż część nie była z większą liczbą miejsc siedzących.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska