Początek proponowanej nowej linii tramwajowej wyznaczono w rejonie skrzyżowania ulic Wielickiej, Teligi i Kostaneckiego. Powstało też 6 wariantów poprowadzenia trasy.
W raporcie zaznaczono, że podczas spotkania z mieszkańcami przeprowadzonego w ramach konsultacji, uczestnicy najczęściej wyrażali poparcie dla wariantu nr 3, jako tego, który umożliwi obsługę komunikacyjną Szpitala Uniwersyteckiego.
Ten wariant zakłada, że trasa zostałaby poprowdzona wzdłuż ul. Wielickiej, a następnie skręcałby w stronę Szpitala Uniwersyteckiego. Za szpitalem zaplanowano pętlę końcową.
W ramach konsultacji mieszkańcy mogli też wypełniać formularz. W tym wypadku najwięcej osób wskazało wariant 5, zakładający, że linia tramwajowa będzie prowadzić w kierunku Wieliczki przez ul. Wielicką, w tym w tunelu pod jej skrzyżowaniem z ul. Teligi i Kostaneckiego. Pętlę wyznaczono pomiędzy ul. Wielicką, Rydygiera i Czerwiakowskiego. W rejonie Miejskiego Centrum Opieki miałby natomiast powstać parking park&ride.
"Wariant 5 według ankietowanych jest najbardziej korzystnym z sześciu zaproponowanych. Jest uważany za perspektywiczną opcję na minimum 10 lat, głównie przez realizację linii tramwajowej w tunelu" - zaznaczono w raporcie z konsultacji.

W dokumencie zaznaczono również, że zdecydowanie najwięcej wątpliwości wśród mieszkańców budzą warianty, które ingerują w tereny zielone, w tym cenne przyrodniczo tereny Słonej Wody oraz zakładają likwidację psiego wybiegu, który jest miejscem spotkań i rekreacji mieszkańców.
Wielu uczestników konsultacji zwróciło także uwagę na fakt, iż większość proponowanych wariantów zakłada zablokowanie jedynego wjazdu na ul. Podłęską na osiedle zlokalizowane na obszarze Bieżanowa.
"Ważnym aspektem jest to, aby powstał przystanek w obrębie szpitala. Ankietowani zwracali uwagę na to, że osoby chcące dostać się do szpitala to często osoby starsze, zmagające się z problemami uniemożliwiającymi przemieszczanie się. Ankietowani opowiadali się również za tym, aby nie betonować torowiska. Wprowadzenie autobusu na torowisko znacznie spowolni ruch czego z założenia chcemy tego unikać" - podkreślono w raporcie.
Budowa linii tramwajowej do osiedla Rżąka ma umożliwić:
- lepsze skomunikowanie południowych osiedli Krakowa: os. Rżąka, południowej części os. Nowy Bieżanów – zapewnienie mieszkańcom niezawodnego i szybkiego środka transportu,
- poprawę obsługi Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego oraz Nowej Siedziby Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie,
- zatrzymanie części ruchu wjazdowego do Krakowa od strony Wieliczki i autostrady A4 dzięki budowie parkingu park&ride i umożliwieniu przesiadki na linie tramwajowe i autobusowe.
Polska pierwsza w rankingu CNN
