Nowa przeprawa kolejowa będzie de facto trzema osobnymi, sąsiadującymi ze sobą mostami. Pierwszy z nich, po których przebiegać będzie wkrótce nowy tor stoi już samodzielnie. Budowlańcy rozpoczęli także pierwsze prace przy wznoszeniu jego "bliźniaka" z drugiej strony strony starego mostu.
Dotychczasowa przeprawa po przełożeniu ruchu pociągów zostanie rozebrana. Przęsła mostu zostaną wykorzystane do budowy mostów nad Sanem na Podkarpaciu oraz pod Częstochową. W miejsce dotychczasowego mostu powstanie przeprawa, która będzie największa spośród trzech konstrukcji. Co ważne, istniejące obecnie podpory w Wiśle zostaną także rozebrane.
– Wykorzystujemy materiały demontowane na modernizowanych liniach. Po sprawdzeniu przez specjalistów, nie tylko podkłady i szyny, ale duże konstrukcje mostów trafiają na trasy o mniejszych wymaganiach technicznych. Takie rozwiązania stosowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., to racjonalne gospodarowanie dobrymi jeszcze materiałami i optymalne korzystanie ze środków programu utrzymaniowego – powiedział Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Trzy nowoczesne przeprawy nad rzeką zastąpią obecny most. Dwa dodatkowe tory usprawnią podróże, pociągi pojadą częściej i szybciej (do 100 km/h). Główne prace budowlane na linii średnicowej zakończą się w 2020 roku. Wartość inwestycji to niemal 1 mld zł. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
- Ohydztwa, które kazali nam jeść w dzieciństwie. Pamiętacie?
- Trwa budowa prywatnego akademika, zajrzeliśmy do środka
- Te gwiazdy wystąpią w Krakowie jeszcze w tym roku [LISTA KONCERTÓW]
- Szkieletor zmieni się nie do poznania [ZDJĘCIA]
- Imponująca budowa zakopianki, wkrótce nią pojedziemy!
- Kolejki do lekarzy. Tyle poczekasz na wizytę, badanie i operacje w Małopolsce
