Kraków. Nowy tramwaj przejechał przez miasto. Niepotrzebna mu była sieć trakcyjna [WIDEO]

Bartosz Dybała
Bartosz Dybała
Krakowskie MPK testuje najnowszy tramwaj produkcji firmy Stadler. Właśnie opublikowano film z jego przejazdu po Krakowie. To pierwszy z pięćdziesięciu nowoczesnych pojazdów, które dzięki zasilaniu bateryjnemu od Medcom, będą mogły poruszać się bez korzystania z sieci trakcyjnej.

WIDEO: Barometr Bartusia

Zgodnie z kontraktem do końca 2020 r. na ulice Krakowa ma wyjechać w sumie 50 nowych tramwajów, w tym dwa będą mogły poruszać się bez wykorzystania trakcji.



Nowy tramwaj Tango Lajkonik ma 33,4 m długości i 2,4 m szerokości. Każdy z 50 nowych takich tramwajów zmieści 227 podróżnych, w tym 80 na miejscach siedzących.

Czytaj także

W pojazdach zastosowano skrętne wózki, które wpłyną na niższe zużycie kół i torowiska oraz zdecydowanie zmniejszą drgania, występujące podczas jazdy.

Czytaj także

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

B
Baju Baju

Dziadek Jacek zamienia przedwyborcze wizualizacje na filmiki, z których nic nie wynika. Z kolejnym odcinku proponuję skierować tramwaj na Al. Solidarności. Będzie jak u Hitchcocka.

V
Vim

Wprowadzanie w błąd czytelników. Owszem może przejechać bez trakcji ale określoną liczbę kilometrów. O ile dobrze pamiętam z opisu tech. to chyba było ok. 2 km.

...
7 lutego, 20:06, Olo:

Teraz kupcie takie, co nie potrzebują torowisk. Trakcja jest w raczej przyzwoitym stanie... Czego nie można powiedzieć o torach

W lexusie nie czuć

R
Robert krk

Akumulatory do niego to tragedia... Po co kupuja jak potem po 2latach wymiana aku kosztuje tyle co kilka normalnych tramwajow a utylizacja akumulatora starego koszt astronomiczny chyba ze do lasu wywalą... W polsce juz makulatury sie nie skupuje musisz placic by od ciebie wzieto w krk 15gr za kilo to ma byc ekologia ekonomia? Budowa stacji ladowania autovusu oczywiscie niemiwcka koszt kilku set tysiecy zl a napiecia tak wielkie jak.kilka blokow w rok zurzywa...

b
brodes

No żeby się ze szczęścia nie po..rali ! nie takie cuda już w komunikacji były obiecywane ! a na razie to coraz rzadsze kursy,coraz starszy tabor i punktualność też pozostawia wiele do życzenia.

R
Rudy z Budy

Jezeli tramwaj nie jest podlaczony wajcha do drutow z prondem to nie jest juz tramwajem ale tylko pojazdem szynowym. To tak samo jak autobus bez podlaczenia wajcha do prondu pozostaje autobusem a taki co jest podlaczony wajcha do prondu zaczyna byc trolejbusem. A poza tym jedynym rozwiazaniem problemow komunikacyjnych Krakowa jest masowe wprowadzanie linii trolejbusowych ktore sa i ekologiczne i ekonomiczne. Ale z tym bedzie trzeba poczekac dopoki Machlojski wraz ze swoja firma "Jerusalem Electric Enterprises" nie kupi jakiegos producenta trolejbusow.

O
Olo

Teraz kupcie takie, co nie potrzebują torowisk. Trakcja jest w raczej przyzwoitym stanie... Czego nie można powiedzieć o torach

G
Gość
7 lutego, 15:15, Gość:

Na Hucie bardzo przydałby się tramwaj, który nie tylko "bez korzystania z sieci trakcyjnej" a ile i bez korzystania z torów na krótkim odcinku.

7 lutego, 16:25, Gość:

Znaczy, na dachu huty?🐻

Też mnie to irytuje na Hucie, na Biezanowie... W Hucie, w Biezanowie.

G
Gość
7 lutego, 15:28, głupi i głupszy:

ależ jestem podniecony. taki tramwaj to ja rozumiem!

Ja też.nie wiem, czy zasnę dzisiaj...taka technologia...a z drugiej strony zdmk,ztp i betonowy Jacek, buhahaha

G
Gość
7 lutego, 15:15, Gość:

Na Hucie bardzo przydałby się tramwaj, który nie tylko "bez korzystania z sieci trakcyjnej" a ile i bez korzystania z torów na krótkim odcinku.

Znaczy, na dachu huty?🐻

G
Gość
7 lutego, 15:22, Burmistrz Nowej Huty:

Czy z powodu braku śniegu wzrosną ceny biletów komunikacji miejskiej w Krakowie? Pan pre-zydent powinien wykorzystać ten argument dzięki czemu zwróci mu się kasa wydana na darmową komunikację do Bronowic czyli mówiąc dokładniej na kampanię wyborcza. Nie będzie też musiał zwalac wszystkiego na rząd czyli mniejszy podatek. Zawsze też można w ramach oszczędności zamknąć kolejne torowisko w mieście o czym się robi głośno w Krakowie. Nie trzeba chyba dodawać gdzie?

Dla burmistrzów, a zwłaszcza z n.huty będzie podwyższka:-)))

g
głupi i głupszy

ależ jestem podniecony. taki tramwaj to ja rozumiem!

B
Burmistrz Nowej Huty

Czy z powodu braku śniegu wzrosną ceny biletów komunikacji miejskiej w Krakowie? Pan pre-zydent powinien wykorzystać ten argument dzięki czemu zwróci mu się kasa wydana na darmową komunikację do Bronowic czyli mówiąc dokładniej na kampanię wyborcza. Nie będzie też musiał zwalac wszystkiego na rząd czyli mniejszy podatek. Zawsze też można w ramach oszczędności zamknąć kolejne torowisko w mieście o czym się robi głośno w Krakowie. Nie trzeba chyba dodawać gdzie?

G
Gość

Na Hucie bardzo przydałby się tramwaj, który nie tylko "bez korzystania z sieci trakcyjnej" a ile i bez korzystania z torów na krótkim odcinku.

G
Gość

A kiedy rozpoczną się dostawy następnych?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3