Po wykonaniu planowanych zmian do przebudowy pozostaną tylko wagony Bombardiera pierwszej i drugiej serii, których w sumie jest 26. W wagonach pierwszej serii z 2000 roku będzie to wymagało znacznie większego zakresu przebudowy, obejmującego wnętrza pojazdu w celu montażu urządzeń chłodzących.
- Proces wyposażania najstarszych wagonów Bombardiera z niską podłogą w klimatyzację rozpoczął się w 2020 roku. Montażem urządzeń zajmuje się Stacja Obsługi i Remontów MPK SA w Krakowie. Dzięki tej inicjatywie MPK SA oraz zakupom nowych tramwajów, cały czas zwiększa się liczba klimatyzowanych pojazdów w Krakowie. Obecnie jest to już prawie 80 proc. tramwajów. Przypomnijmy, że już od ok. 5 lat w klimatyzację wyposażone są wszystkie autobusy - informują w MPK.
Bombardier Flexity Classic to rodzina tramwajów produkowanych przez kanadyjski koncern Bombardier Transportation od 1999 roku. W Polsce należy do niej NGT6 i NGT8, które są trójczłonowymi, jednokierunkowymi, jednostronnymi, częściowo lub całkowicie niskopodłogowymi tramwajami. NGT6 został zaprojektowany dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie, w związku z powstającą w Krakowie trasą szybkiego tramwaju. NGT6 to skrót od niemieckiego wyrazu Niederflurgelenktriebwagen (niskopodłogowy wagon przegubowy), cyfra sześć oznacza, że wagon jest sześcioosiowy.
We wrześniu dojedziemy tramwajem do Górki Narodowej, ale nie do pętli
Wagony typu NGT6 I serii zmontowane w 1999 i 2000 roku posiadają 4 drzwi, natomiast wagony II serii z 2003 roku posiadają 5 drzwi. III seria wyprodukowana w 2007 i 2008 roku charakteryzuje się inną stylistyką przodu i tyłu.
Stylistyka wagonów krakowskich I i II serii przypomina wagony Bombardiera z Essen, lecz tamte mają dłuższy środkowy człon. Stylistyka przodu i tyłu wagonów krakowskich III serii przypomina nieco wagony Bombardiera City Runner kursujące między innymi w Łodzi, Grazu, Linzu, Genewie, jednak tamte wagony są zupełnie innej konstrukcji.
W Krakowie w sumie mamy 50 Bombardierów NGT6. Do tego w skład krakowskiego taboru wchodzą też 24 pojazdy typu NGT8.
Nowe Bombardiery (NGT8) różnią się od NGT6 stylistyką przodu i tyłu wagonu. Środkowy człon w porównaniu z NGT6 - jest dłuższy i wyposażony w 2 wózki toczne oraz parę drzwi. Wnętrze tramwaju jest klimatyzowane.
Cała krakowska flota tramwajowa to 370 pojazdów. Najwięcej, 94 sztuki, to wagony Stadler Tango, czyli popularne "Lajkoniki". Wyposażone są w klimatyzację, monitoring, oświetlenie wnętrza w technologii LED, system informacji pasażerskiej złożony z głosowego zapowiadania przystanków i tablic wyświetlających trasę przejazdu oraz automaty biletowe obsługujące płatności kartą płatniczą.
Od września duże zmiany dla kierowców

- 8 najbardziej trujących grzybów w polskich lasach. Niektóre są śmiertelnie groźne!
- Najlepsze punkty widokowe na Tatry. TOP 10 miejsc, które Cię zachwycą!
- Oto małopolskie: Malediwy, Chorwacja, Prowansja, Toskania, a nawet Hawaje!
- Najbardziej betonowe miejsca w Krakowie. Oto ranking "betonowych pustyń"
- Gdzie na lody w Krakowie? Oto miejsca polecane przez internautów