Autor: Piotr Rąpalski
Głosowanie nad zaakceptowanymi projektami odbędzie się w dniach 18-30 czerwca, już tylko drogą internetową, a nie jak w zeszłych latach, również w sposób tradycyjny. Wybrane inwestycje poznanym do końca lipca, będą realizowane w roku 2017. Na te ogólnomiejskie przeznaczono 8,5 mln zł, na te mniejsze, dzielnicowe 2,3 mln zł. To łącznie mniej pieniędzy niż przekazano na zadania budżetu obywatelskiego w roku 2015 (wtedy było łącznie 14 mln zł).
- Głosować może każdy mieszkaniec Krakowa, który ukończył 16 lat.
- Każdy głosujący oddaje głos na trzy różne zadania, przy czym najwyżej ocenione przez głosującego zadanie otrzymuje 3 punkty, a najniżej oceniane 1 punkt.
- miasto wyda 430 tys. zł na promocję budżetu obywatelskiego: I tura promocji w marcu - reklama na TAURON Arena Kraków, citylighty – 100 lokalizacji, ekrany LED – 21 lokalizacji, spoty reklamowe w komunikacji miejskiej i automatach KKM, plakaty (3 000), ulotki (100 000), gadżety, działania PR, materiały redakcyjne (dwutygodnik Kraków.pl, Radio Kraków, TVP Kraków), reklamy prasowe, reklama w radiu. Druga tura odbędzie się w trakcie głosowania.
Pojawią się też punkty obywatelskie w galeriach handlowych, gdzie będzie można złożyć wniosek:
- 1-7 marca, 12:00-20:00, M1
- 7-13 marca, 12:00-20:00, Bonarka
- 14-20 marca, 12:00-20:00, Galeria Bronowica
