https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Od 5 stycznia strefa czystego transportu na Kazimierzu

Bartosz Dybała
W środę, 19 grudnia ubiegłego roku radni zdecydowali o wprowadzeniu na obszarze turystycznym kwartału Kazimierz tzw. strefy czystego transportu. Zacznie ona obowiązywać od soboty, 5 stycznia.

Strefa czystego transportu to narzędzie służące do ograniczenia emisji zanieczyszczeń komunikacyjnych, m.in. pyłów i tlenków azotu, zmniejszania natężenia ruchu samochodowego na obszarze silnie użytkowanym przez pieszych, a także podnoszące ich komfort poruszania się.

Strefa czystego transportu na Kazimierzu - co i jak

Strefa czystego transportu będzie testowo obowiązywać przez pół roku. Jeśli projekt się sprawdzi, będzie wprowadzony na stałe.

Po wprowadzeniu strefy czystego transportu na Kazimierz prawo wjazdu będą mieli mieszkańcy (swoimi dotychczasowymi pojazdami bez żadnych ograniczeń) oraz przedsiębiorcy (do końca 2025 r. - później musieliby się wyposażyć w samochody niskoemisyjne) i taksówki (bez ograniczeń do końca 2025 r.). Poza nimi wjazd będą miały jedynie pojazdy elektryczne, napędzane wodorem lub gazem CNG.

Zgodnie z zebranymi uwagami od mieszkańców wprowadzone zostały odpowiednie korekty do projektu uchwały – mieszkańcy Kazimierza są przychylni rozwiązaniu.

Kraków opanowany przez "mistrzów parkowania" [ZDJĘCIA]

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krakowiak
Chore. Nie chcesz jeździć to nie. Gdy będziesz chciał aby ktoś wyremontowal Ci mieszkanie to sam będziesz nosił na plecach lub mpk gruz oraz wszystkie materiały. Prócz tego nie wspomnę o narzędziach.
K
Klasykoman
Smiacmi sie chce z tych stref i pseudo ekologi trzeba wyjsc na ulice ja we francji
S
Słojan Słojanow
Tak ciężko ruszyć swoje 4 litery parędziesiąt metrów? Z jednego krańca Kazimierza na drugi można bez problemu dojść w max. 10 minut, więc po co tam komuś auta?

Zresztą tych meneli co tam dostali mieszkania socjalne z kwaterunku pół wieku temu stać na auta?
J
Jacek ze Sosnowca
uważam za otwartą.
G
Góral z Krakowa
Uhwala mówi jasno: tylko i wyłącznie samochody w pełni elektryczne i na wodór oraz CNG. Samochody hybrydowe będę miały całkowity zakaz wjazdu bez żadnego wyjatku !
G
Góral z Krakowa
Szanowny Panie autorze tego komunikatu (bo rzetelnym artykułem tego nazwać ni można)! Proazę o nie powielanie klamstw i haseł propagandowych dawnego ZIKITU! Jako mieszkaniec Kazimierza reprezentujący głos welurowa innych stanowczo nie zgadzam się z pana slowami "mieszkancy są przychylnie strefie SCT" ! Osobiście uczestniczyłem w zbieraniu podpisów pod petycja przeciw wprowadzeniu tego tworu i w licznych spotkaniach konsultacyjmych w tej sprawie (nie mylić z pozorowanymi pseudokonsultacjami ZIKIT) i w przeciwienstwie do Pana posiadam w tym temacie wiedzę. Spieszę wiec pana poinformować ze przeciwko wprowadzenie SCT jest 9 na 10 mieszkańców naszej dzielnicy!
l
lu
A co mają zrobić mieszkańcy ? Powiesić się ?

Co innego gdy ktoś zamieszka gdy będą już ograniczenia i zadaje sobie z tego sprawę a co innego jak mieszka pół wieku i nagle robią mu ograniczenia.

Od razu widać ,że odzywają się słoiki z wynajmowanych mieszkań ,którym wszystko jedno gdzie mieszkają bo wynajmują gdzie taniej i którzy z Krakowem niewiele mają wspólnego oprócz pracy i zakupów w galerii.
d
db
W jaki sposób będzie zapewniony dojazd interesantów do instytucji publicznej jaką jest NFZ przy ul.Ciemnej i ul.Józefa ?
S
Sagj
Własnie hybrydy wjadą,jeśli będą miały wykupione abonamenty E,czyli albo elektryczny albo hybryda!
f
fg
Jak strefa czystego transportu to strefa czystego transportu. DLA WSZYSTKICH. Dlaczego auta wybranych mieszańców z powodu zameldowania przy danej ulicy nagle staną się ekologiczne?
M
Mieszkaniec
Najsłabszym punkt tego pomysłu jest Straż Miejska, która w tym mieście nie robi zupełnie nic. Nie potrafią nawet zapanować nad autami, które wjeżdżają do strefy B bez żadnych uprawnień. Tak samo będzie że Strefą Czystego Transportu. Najpierw trzeba zatrudnić kogoś do kontroli zamiast tych nieudaczników.
g
gosc
Tak jak pisałem wielokrotnie żadna straż miejska tego nie sprawdza, tak samo jak np przejazd grodzka/pl. dominikański , ul.św. krzyża auta hulają do woli.

A to co się działo w sylwestra to już całkowita wolna amerykanka, po starym miescie kręciły się auta ma rejestracji KPR, KW, KN, na blachach z białorusi, ukrainy, rosji, niemiec, angli, rozumię ze oni wszyscy są uprawnieni do wjazdy w strefę ?
O ukraincach na uberze nie wspomnę bo ci codziennie jeżdzą po strefie.

Straż miejska pojawia się na kontroli strefy 2 godziny przez tydzień i tyle, tylko system kamer uzdrowi nielegalny wjazd do strefy

A po drugie niby dlaczego auta LPG nie mogę wjezdzac na Kazimierz a CNG mogą, to jakiś debilizm, chyba ze chodzi o to ze aut CNG w Krakowie jest pewnie z 5 sztuk a na wodór 0

Matoły z zikitu
d
dobry plan jestem za
i problem aut w Krk się rozwiąże sam - wszyscy będą rowerami albo autobusami jeździć
a
abaqus
Absurd tej strfy polega na tym, że tzw. mieszkaniec może do niej wjechać 20 letnim dieslem kopcącym czarną chmurą a ktoś inny nie wjedzie nawet nowoczesną hybrydą.
Kolejny absurd to dopuszczenie CNG przy jednoczesnej blokadzie LPG. WTF?!?
Ta strefa nie ma nic wspólnego z czystością, chyba że mówimy o absurdzie w najczystszej (nomen omen) postaci.
s
sa jego włascicielami
a konkretnie drog i ulic na jego obszarze (bo tak wynika z tekstu ze meiszkancy mieli najwięcej do powiedzenia). I dlaczego dotyczy to tylko Kazimierza ? tam jakis lepszy sort zamieszkuje?
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska