https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Od dzisiaj nowe utrudnienia w Podgórzu

Piotr Rąpalski
Rozpoczynają się najbardziej uciążliwe prace przy budowie łącznicy kolejowe w Podgórzu. Utrudnienia mają potrwać aż trzy miesiące.

Jesteś świadkiem utrudnień? Daj nam znać! Czekamy na informacje, zdjęcia i nagrania wideo!

Skrzyżowanie ulic Wielickiej, Limanowskiego, Powstańców Śląskich i Powstańców Wielkopolskich zostało niemal całkowicie wyłączone z ruchu. Urzędnicy wyznaczają długie objazdy, trasy zmieni też kilka linii autobusowych.

Nad skrzyżowaniem będą montowane elementy estakad kolejowych za pomocą potężnego dźwigu. Z powodów bezpieczeństwa oraz faktu, iż na jezdniach staną tymczasowe podpory, ruch aut zostanie ograniczony na wszystkich czterech ulicach skrzyżowania.

Z al. Powstańców Śląskich będzie można kierować się, przez estakadę Obrońców Lwowa, w stronę ul. Powstańców Wielkopolskich. Z ul. Wielickiej będzie można tylko jednym pasem skręcić w ulicę Powstańców Wielkopolskich oraz pojechać jednym pasem w przeciwnym kierunku. Z ul. Limanowskiego skręcimy tylko w stronę al. Powstańców Śląskich.

Ruch tramwajowy na ul. Wielickiej będzie się odbywał bez przeszkód, ale wprowadza się zmiany dotyczące autobusów.

Linie 174 i 178 w kierunku Os. Kurdwanów/Pod Fortem będą jechały do przystanku „Stoczniowców” bez zmian, następnie ulicami Nowohucką, Klimeckiego, Herlinga-Grudzińskiego, Na Zjeździe, Limanowskiego, Wielicką, al. Powstańców Śląskich i dalej po swoich stałych trasach. Linie będą obsługiwały przystanki przy Kuklińskiego, Klimeckiego, Plac Bohaterów Getta, Powstańców Wielkopolskich.

Linia 643 w kierunku Złocienia nie będzie obsługiwała dodatkowego przystanku „Powstańców Śląskich” na ul. Wielickiej.

Linia 669 w kierunku Nowego Bieżanowa będzie kursowała pasem tramwajowo-autobusowym i obsługiwała przystanek „Powstańców Wielkopolskich” na przystanku tramwajowym.

Dodatkowo, w celu usprawnienia przejazdu autobusów, zostaną wprowadzone następujące buspasy:

Na Nowohuckiej, od skrzyżowania z ulicą Stoczniowców, do skrzyżowania z Klimeckiego

Na Kamieńskiego, od skrzyżowania z ul. Pańską do łącznika z al. Powstańców Śląskich. Z tego buspasa będą też mogły korzystać samochody jadące z co najmniej trzema osobami.

Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE]

Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE]

Urzędnicy sugerują kierowcom objazd: Klimeckiego, Kotlarska, Grzegórzecka, Dietla, Konopnickiej, Kamieńskiego. A tym poruszającym się pomiędzy Nową Hutą, a Podgórzem, polecają korzystanie z objazdu przez autostradową obwodnicę Krakowa (A4), drogę ekspresową S7 (węzeł Rybitwy) i ul. Śliwiaka.

Dla rowerzystów proponuje się objazd od ul. Wielickiej przez ul. Wapienną i kładkę nad al. Powstańców Śląskich. Natomiast rowerzystom jadącym od Nowej Huty w stronę Podgórza sugeruje się przejazd ul. Klimeckiego w kierunku Zabłocia.

Kierowcy będą musieli nadkładać drogi jadąc przez odległe Rybitwy i autostradę lub i tak staną w korkach próbując ominąć skrzyżowanie ul. Kalwaryjską, czy też przez centrum Krakowa. A taka sytuacja potrwa aż do połowy listopada. Utrudnienia jeszcze zwiększą się, gdy do miasta po wakacjach wrócą z wczasów mieszkańcy i studenci.

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
JakoTako
Do Krakowa nie można normalnie wjechać od wschodu – tzw. autostrada jest tak już zapchana, że tworzą się na niej korki, zjeżdżając z niej wpadamy w zakorkowane ulice. Igołomska wiecznie remontowana, prędkość poruszania się po niej wynosi ok. 20 km/h. Wspomniane skrzyżowanie w artykule zamknięte będzie kolejny raz w ostatnim dziesięcioleciu. Przecież niedawno remontowana była ulica Na zjeździe i oczywiście zamknięta, remont tej ulicy trwał tyle, co budowa autostrady w Niemczech. W stronę Matecznego też nie ma sensu jechać, gdyż korki są tam codziennością. Obwodnicy na Warszawę nie ma i raczej nie będzie. Pod dworcem głównym przejechać można swobodnie o godz. 3 w nocy. Nie wiem, po co te ograniczenia w prędkości do 70 na ulicach Krakowa skoro i tak się można poruszać po nich z prędkością 20 – 30 km/h. Na przykład obwodnica Wieliczki jest tylko z nazwy obwodnicą, gdyż świateł jest tyle na niej naustawiane, że szybciej jest przejechać przez samą Wieliczkę niż obwodnicą. Wyjechać z Krakowa przez Rybitwy w stronę autostrady i nie stać w korku to graniczy z cudem, ktoś wymyślił, że jak są światła na końcu Krakowa to najlepiej jeszcze tak zorganizować ruch aby wjeżdżało się tam na tzw. suwak, przez co korki sięgają aż do placu handlowego na rybitwach. Takich przykładów można mnożyć, chodź bardzo ochoczą są obejmowane stanowiska w ZIKIT czy GDDKiA, tylko rezultatów w dalszym ciągu jak nie było tak nie ma.
x
xxxx
Pomyślałeś trochę zanim to napisałeś, chyba nie
P
Papa
Najlepsza inwestycja w Krakowie tylko problem ze przez plany zagospodarowania i budowy niskiej i rozproszonej zabudowy w poblizu istniejących i planowanych przystanków ska ta inwestycja może być faktycznie nieopłacalna bo nie uda się osiągnąć 10-15 min częstotliwości kolejki miejskiej. W Bronowicach przykładowo pod Kraków Bronowice SKA pozwala się na budowę 4 piętrowych bloków osiedla mieszkaj w mieście i domków jednorodzinnych! To sa kpiny tam powinny być gęste bloki po 10-15 pięter. To samo. Lobzowie protesty że na wrocławskiej budowali po 10 kondygnacji to już na czyżewskiego vis a vis przystanku buduje się raptem 6 pieter. W bonarce biurowce są bardzo niskie zamiast być kilkunastoma piętrowe. Przy opolskiej business park buduje się tylko 3 budynki zostawiając pelno terenu odłogiem na parkingi i trawniki zamiast ten kawałek przy planowanej stacji dogescic do 4 budynkow. Tak samo nisko buduje się też na zablociu gdzie będzie najwięcej linii kolejowych. Tutaj zabudowa powinna być minimum 50-100m. Osobiście nie jestem zwolennikiem super wysokiej zabudowy ale jednak jak chcemy mieć te 3 linie ska może 4 po obwodnicy to przydałoby się zalecić budowę wysokich budynków i biurowców w ciągu tej linii i przy stacjach a nie budowę wieżowców na czyzynach i kurdwabowie a koło stacji ska o dużej częstotliwości kursowania domki jednorodzinne albo parki. Jednak ta polityka gospodarowania planami stoi na głowie.
G
Gość
Nie dziwcie się że zamykaja całe skrzyżowanie przecież samochody budowy oraz pracowników muszą gdzieś parkować ;) Wystarczy się przyglądnąć co dzieje się na zablokowanych pasach! To jest zwykła kpina z mieszkańców!!!!
i
irek b
To jest totalny paraliż miasta przez 3 miesiące , to sprawa do zbadania dla NIK i Prokuratury Generalnej,tak nie może być aby mieszkańcy Krakowa byli pozbawieni mozliwości przejazdu pzez to skrzyżowanie , 3 tygodnie prace winny trwać i tyle !!!
k
kolejarz
TA INWESTYCJA TO WYRZUCONE PIENIADZE W BLOTO.....PRZEKONACIE SIE NIEBAWEM......MOZE KTOS MADRY ZAJMIE SIE TYM TEMATEM.......ALE JAK SIE WYDAJE NIESWOJE PIENIADZE TO MOZNA SNUC WIZJE
T
Tuw
Zrzęda :)
s
sdf
Przez 3 miesiące? Głupie tory beda kłaść 3 miesiące? Żenada. Już za Hitlera położono by to w pare tygodni. Technika od tamtych czasów niby się posunęła do przodu.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska