FLESZ - Rewolucja w PKP Intercity
Na stacji Kraków Płaszów podróżni korzystają z peronów nr 1 i nr 3. Przebudowywany jest peron nr 2. Widać budowę nowego dodatkowego peronu nr 4. Wykonawca powiększa przejście podziemne. Prace obejmują konstrukcje nowych dużych wiat. Kompleksowa przebudowa stacji to także wymiana torów, sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem. Na stacji zbudowane jest Lokalne Centrum Sterowania. Pomieszczenia wyposażone w nowoczesne systemy i urządzenia komputerowe będą miejscem, skąd prowadzony będzie ruchu pociągów
- informują w PKP PLK.
Kraków. Postępują prace związane z budową mostu kolejowego n...
W październiku podróżni będą korzystać z bardziej funkcjonalnego peronu numer 2. Gotowy będzie dodatkowy peron numer 4 i powiększone przejście podziemne. Wówczas wykonawcy rozpoczną kolejny etap robót - przebudowę peronu numer 1.
Sprawną obsługę pociągów ma zapewnić dobrze przygotowany układ torowy. Dodatkowe tory dla pociągów aglomeracyjnych pozwolą na uruchamianie większej liczby połączeń - podkreślają w PKP PLK. - Roboty koncentrują się na wschodniej stronie stacji. Pracuje tam ciężki sprzęt, który wzmacnia teren. Maszyny muszą wbić w ziemię niemal 3 tys. betonowych pali, każdy o długości do 5 metrów. Dodatkowe roboty zapewnią lepsze warunki przejazdu pociągów – tory kolejowe o wyższych niż dotychczas parametrach - dodają.
Modernizacja stacji Kraków Płaszów odbywa się w ramach przebudowy linii średnicowej w Krakowie – projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. W ramach wartej przeszło 1 mld zł inwestycji PKP PLK przygotowują sprawne podróże dalekobieżne i aglomeracyjne na terenie stolicy Małopolski.
Kraków. Budują estakady kolejowe w centrum miasta. Zobacz po...
W ramach inwestycji w centrum miasta, na estakadach i nowych mostach kolejowych powstają dodatkowe tory. Dostęp do kolei zwiększy się dzięki dwóm nowym przystankom: Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień. Modernizacja torów i nowe systemy sterowania ruchem mają pozwolić rozdzielić ruch dalekobieżnych od aglomeracyjnego, a na części trasy pociągi przyspieszą do 160 km/h. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę.”
- Te ZNAKI ZODIAKU będą obrzydliwie BOGATE
- Kto nie może wziąć ślubu kościelnego? Oto przypadki, gdy ksiądz odmówi narzeczonym
- Pod Krakowem powstaje niesamowity kościół w kształcie... korony!
- Celebryci pokochali śluby w górach! Zobaczcie kto i gdzie się żenił
- Budowa nowego odcinka S7 na północ od Krakowa. Koniec prac coraz bliżej
