Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Oznaczono już drzewa do wycinki wzdłuż ul. Kocmyrzowskiej. Pod topór pójdzie kilkaset sztuk

Marcin Banasik
Marcin Banasik
Na drzewach pojawiły się pomarańczowe znaki X
Na drzewach pojawiły się pomarańczowe znaki X Marcin Banasik
Jadąc ul. Kocmyrzowską w rejonie cmentarza Grębałowskiego uwagę zwracają pomarańczowe oznaczenia na drzewach rosnących wzdłuż tej ulicy. Według przeprowadzonej wcześniej inwentaryzacji do wycinki zakwalifikowano 464 drzewa. Ostateczna liczba drzew do wycinki może jednak się zmniejszyć. Likwidacja drzewostanu jest konieczna z powodu poszerzenia ulicy. Po przebudowie Kocmyrzowska ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.

Przebudowa Kocmyrzowskiej

Po przebudowie ul. Kocmyrzowska będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, obustronne zieleńce z drzewami i krzewami, chodniki i drogi dla rowerów. Rozbudowana zostanie linia tramwajowa, a w miejscu dotychczasowej pętli tramwajowej Wzgórza Krzesławickie powstanie pętla tramwajowo-autobusowa, z terminalem pasażerskim. Wcześniej musi zostać przebudowana cała infrastruktura podziemna, powstanie też zbiornik retencyjny.

Od węzła Grębałów do ul. Bukszpanowej

W listopadzie 2022 roku, Małopolski Urząd Wojewódzki wszczął postępowanie dotyczące wydania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla rozbudowy ul. Kocmyrzowskiej. Projekt obejmuje rozbudowę ulicy na odcinku od węzła Grębałów do ul. Bukszpanowej do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, wykonanie nowego torowiska wraz z pętlą, nowych chodników, dróg dla rowerów, oświetlenia i zagospodarowanie zielenią terenu wzdłuż inwestycji.

Rozbudowa pętli tramwajowej

Istotnym elementem projektu jest właśnie rozbudowa pętli tramwajowej na Wzgórzach Krzesławickich. Będzie ona większa niż dotychczas i zyska zadaszenie oraz po dwa 65-metrowe perony dla wsiadających i wysiadających.

– Wewnątrz pętli znajdzie się terminal autobusowy z czterema peronami, piętrowym parkingiem dla rowerów i budynkiem użytkowym, w którym znajdzie się m.in. poczekalnia ze strefą gastronomiczną, toalety, dyspozytornia ruchu oraz zaplecze dla motorniczych i kierowców – podkreślał w rozmowie z nami Mirosław Podraza dyrektor regionu w firmie Gülermak. Nowa infrastruktura będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności i objęta monitoringiem.

Roboty budowlane potrwają do końca 2024 roku i będą skoordynowane z budową węzła Grębałów powstającego w ramach drogi ekspresowej S7 Kraków – Widoma. Szacunkowy koszt projektowania i prac budowlanych to 56,4 mln zł brutto.

Bolt nagra pasażerów

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska