https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budowa tramwaju do Mistrzejowic. Zniknęły drzewa z okolicy Parku Wodnego

Piotr Rąpalski
Budowa trasy tramwajowej do Mistrzejowic w Krakowie to pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.
Budowa trasy tramwajowej do Mistrzejowic w Krakowie to pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Anna Kaczmarz
Mimo protestu mieszkańców trwają przygotowania pod budowę linii tramwajowej do Mistrzejowic. Wcześniej wycinano drzewa w rejonie ronda Młyńskiego, ostatnio zniknęły również te w rejonie parku wodnego i ronda Barei. Nowa ok. 4,5-kilometrowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST etap IV) połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Meissnera i Lema, skracając czas dojazdu do centrum miasta o ok. 12 minut. Pasażerowie skorzystają z połączenia w 2025 roku.

Na początku wykonawcy zadania mają się skupić na pracach po południowo-wschodniej stronie ronda Polsadu, zmierzając w kierunku ronda Młyńskiego. Następnie będą pracować w rejonie ul. Lublańskiej po stronie wschodniej w kierunku ronda Barei, a później od ronda Barei do Mistrzejowic. Na końcu prace mają być prowadzone od ronda Młyńskiego do al. Jana Pawła II oraz w okolicy ul. Lublańskiej po stronie zachodniej - z uwagi na rozpatrywanie postulatów mieszkańców.

3 lipca na trasie inwestycji pojawiły się znaki informujące o prowadzonych robotach budowlanych oraz wycince drzew. W związku z I etapem tymczasowej organizacji ruchu będą występować lokalne zwężenia pasów drogowych oraz czasowe wyłączenia ciągów pieszych i rowerowych.

Kraków. Budowa tramwaju do Mistrzejowic. Zniknęły drzewa z okolicy Parku Wodnego

Generalne zasady organizacji ruchu w czasie budowy Tramwaju do Mistrzejowic:

  • w planach jest minimum 10 zasadniczych etapów tymczasowej organizacji ruchu, ale każdy z nich będzie podzielony na podetapy, zakładające stosunkowo niewielkie modyfikacje,
  • niemal przez cały okres budowy utrudnienia w ruchu będą występowały w rejonie odcinka tunelowego, a więc przy rondzie Polsadu, na ulicach Młyńskiej i Lublańskiej;
  • na pozostałych odcinkach ograniczenia będą występowały tymczasowo na różnych etapach budowy,
  • osobnymi projektami organizacji ruchu mogą być obejmowane skrzyżowania, aby zapewnić ich maksymalną przepustowość przy wykonywaniu bieżących prac,
  • przez cały okres przewidziany na wykonanie robót utrzymany będzie ruch linii autobusowych kursujących wzdłuż budowy oraz ruch kołowy na estakadzie nad rondem Polsadu (al. Bora-Komorowskiego),
  • poszczególne projekty tymczasowej organizacji ruchu będą każdorazowo konsultowane i uzgadniane z rozmaitymi instytucjami, m.in. policją, Miejskim Inżynierem Ruchu, zarządcą drogi, czy organizatorem transportu publicznego,
  • tymczasowe zmiany w kursowaniu komunikacji tramwajowej przez ul. Mogilską i al. Jana Pawła II oraz docierającej do pętli w Mistrzejowicach planowane są na 2025 rok.

Tabletka na nowotwory - czy to możliwe?

od 12 lat
Wideo

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lukasz
powinni wyburzyć tez park wodny, straszliwie szpetny budynek
r
ruskobus
5 sierpnia, 10:53, Zbigniew Rusek:

ja bym wolał, gdyby w ogole nie budowano tego tramwaju. Lepiej byłoby dać bezwzgędny priorytet dla AUTOBUSÓW na sygnalizacjach świetlnych na ciągu od ul. Brodowicza poprzez Olszyny, Pilotów, Młyńską..., az do Al. Wł. Andersa, wybudowac przejścia podziemne pod Pilotów przy Almie i pod Młyńską naprzeciw wlotu ul. iechowity (by zlikwidować sygnalizację), w newralgicznych miejscach utworzyć BUS-pasy, poszerzyć prawe pasy ruchu ul. Olszyny i Pilotów (są zbyt wąskie, jak dla autobusów), przebudować kratki ściekowe na ul. Brodowicza, Olszyny i Pilotów na krawężnikowe (by autobusy nie musiały jeźdizć po pozapadanych kratkach - zresztą zapadają się one pod cięzarem autobusów) itd. Precz z tramwajami!!!

A ja bym wolał abyś wsiadł do ruskobusu i wrócił do Krosna!

W
Wojtek
5 sierpnia, 10:53, Zbigniew Rusek:

ja bym wolał, gdyby w ogole nie budowano tego tramwaju. Lepiej byłoby dać bezwzgędny priorytet dla AUTOBUSÓW na sygnalizacjach świetlnych na ciągu od ul. Brodowicza poprzez Olszyny, Pilotów, Młyńską..., az do Al. Wł. Andersa, wybudowac przejścia podziemne pod Pilotów przy Almie i pod Młyńską naprzeciw wlotu ul. iechowity (by zlikwidować sygnalizację), w newralgicznych miejscach utworzyć BUS-pasy, poszerzyć prawe pasy ruchu ul. Olszyny i Pilotów (są zbyt wąskie, jak dla autobusów), przebudować kratki ściekowe na ul. Brodowicza, Olszyny i Pilotów na krawężnikowe (by autobusy nie musiały jeźdizć po pozapadanych kratkach - zresztą zapadają się one pod cięzarem autobusów) itd. Precz z tramwajami!!!

Skruci czas przejazdu o 12 minut.... Co za idiota to pisał?

W
Wyborca.
5 sierpnia, 10:53, Zbigniew Rusek:

ja bym wolał, gdyby w ogole nie budowano tego tramwaju. Lepiej byłoby dać bezwzgędny priorytet dla AUTOBUSÓW na sygnalizacjach świetlnych na ciągu od ul. Brodowicza poprzez Olszyny, Pilotów, Młyńską..., az do Al. Wł. Andersa, wybudowac przejścia podziemne pod Pilotów przy Almie i pod Młyńską naprzeciw wlotu ul. iechowity (by zlikwidować sygnalizację), w newralgicznych miejscach utworzyć BUS-pasy, poszerzyć prawe pasy ruchu ul. Olszyny i Pilotów (są zbyt wąskie, jak dla autobusów), przebudować kratki ściekowe na ul. Brodowicza, Olszyny i Pilotów na krawężnikowe (by autobusy nie musiały jeźdizć po pozapadanych kratkach - zresztą zapadają się one pod cięzarem autobusów) itd. Precz z tramwajami!!!

RUSEK NA PREZYDENTA!! TRAMWAJE PRECZ!! AUTOBUSY RUSKOBUSY TAK!!!!

J
Janusz
Bardzo dobrze, tak ma byc miasto musi sie rozwijac, posadza nowe i bedzie git
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska