LIST CZYTELNIKA:
"Dzień dobry. Proszę o poruszenie sprawy, lub opublikowanie listu mieszkańca. Sprawą jest wydłużenie linii 192 jako 292 z Olszanicy Bory do Kraków Airport.
Kilka lat temu zostały zlikwidowane linie 208 i 292. W zamian kursuje jedna rzadka linia autobusowa lub pociąg ze specjalną taryfą za 17 zł z Dworca Głównego. Natomiast bilet jednorazowy na autobus kosztuje 6 zł.
Czy skrócenie linii 208 i 292 jest zmową ZTP, Lotniska i Zarządu Województwa lub Kolei Małopolskich w celu wybierania droższego połączenia.
Obecnie na lotnisko dociera linia 300, kursująca co 30 minut. Wg rozkładu linii 300 czas przejazdu z Olszanicy Bory na Lotnisko wynosi 2-3 minuty.
Skandalem jest kończenie linii 192 w tak bliskiej odległości od lotniska i skazywanie na piesze podejście. Nieoficjalnie chodzi o zmuszenie do korzystania ze znacznie droższego pociągu.
Ponadto w utworzeniu linii 292 chodzi o trzy rzeczy:
- zapełnienia linii 300 wskazują, że kursy co 30 minut to za mało i pasażerowie wybierają tańsze połączenie.
- linia 192 ma 27 minut przerwy w Chełmie, ponad 20 minut na Dworcu i 10 minut w Olszanicy, wobec czego nie będzie wymagane dodanie kolejnego autobusu.
- kierowcy 192 na Dworcu Głównym ciągle pytani są i to czy autobusem tym dojedzie się na lotnisko.
Wynika z tego, że linia 292 kursująca co 15 minut w szczycie i co 20 minut w pozostałych porach będzie dobrym rozwiązaniem, koszt wydłużenia nie będzie znaczący.
Wydłużenie linii 292 nie wymaga skierowania dodatkowego autobusu, ponieważ linia 192 ma siedem brygad i postoje 10 minut w Olszanicy i 27 minut w Chełmie.
Wobec tego przy pełnej trasie, jest możliwe wykorzystanie siedmiu obecnych autobusów i 5 minut przerwy na lotnisku i 20 minut przerwy na Dworcu Głównym Wschód".
Poprosiliśmy urzędników o odpowiedź na ten apel...
"Kraków Airport obecnie obsługiwany jest zarówno przez pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej linii SKA1, jak i autobusy Komunikacji Miejskiej w Krakowie linii 209 i 300. Pociąg stanowić ma podstawowy środek dojazdu do Portu Lotniczego, niemniej dojazd przy pomocy autobusów Komunikacji Miejskiej w Krakowie również jest możliwy i to w podstawowej taryfie.
Chcemy wyraźnie podkreślić, że linia autobusowa obsługująca jednocześnie Port Lotniczy i mieszkańców Woli Justowskiej funkcjonowała już w przeszłości w różnych wariantach i niestety nie spełniała ona we właściwy sposób swojej roli. Pasażerowie często skarżyli się na tłok generowany przez osoby jadące do i z lotniska, przewożące bagaż o dużych gabarytach, zajmujący miejsce w pojeździe. Właśnie z tego powodu uruchomiono nową linię przyspieszoną nr 300, dedykowaną w całości do obsługi lotniska, kursującą z pętli Os. Podwawelskie i zatrzymującą się na minimalnej liczbie przystanków pośrednich. Po ponad roku funkcjonowaniu tej linii stwierdzono, że spełnia ona swoją rolę we właściwy sposób i zdecydowano o pozostawieniu jej na stałe. Należy pamiętać, że tego typu połączenia są standardem w wielu miastach w Europie, a także, że bezpośrednie linie autobusowe posiadają swój indywidualny cennik, który często jest droższy od podstawowego." - odpowiada Zarząd Transportu Publicznego.
Tesla Bot ma wyręczyć ludzi

- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia! Najlepsze memy o wędkarzach
- Gdzie na sanki w Krakowie? Lista najlepszych górek do zjeżdżania na sankach MAPA
- Tak wyglądają wnętrza legendarnego hotelu Cracovia. Niebawem powstanie tu nowe muzeum
- Horoskop miłosny na grudzień 2023. Zobacz, co cię czeka w nadchodzących tygodniach!