https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Pierwsze pociągi wjechały na nowy most nad Wisłą

Arkadiusz Maciejowski
Próby obciążeniowe nowego mostu
Próby obciążeniowe nowego mostu PKP PLK/ FACEBOOK KRAKÓW PO KOLEI
Trzy lokomotywy, o łącznej masie niemal 350 ton, sprawdzały nowy most kolejowy nad Wisłą. - Próby obciążeniowe przebiegły zgodnie z planem. To jeden z ostatnich etapów prac przy budowie przeprawy - informują kolejarze z PKP PLK.

Pociągi pasażerskie mają zacząć regularnie kursować tym pierwszym nowym mostem nad Wisłą dopiero w marcu przyszłego roku. Choć miało się to stać już kilka miesięcy temu.

- Tuż za tym mostem, po stronie Zabłocia, gdzie powstają nowe tory, konieczne było dodatkowe wzmocnienie gruntu. Wcześniej trzeba było przygotować odpowiedni projekt tych prac - podkreśla Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK.

Generalnie więc po samym nowym moście mogłyby już kursować pociągi, ale nie jest jeszcze gotowy tor, na który mają zjeżdżać z mostu po stronie Zabłocia.

Po otwarciu nowego mostu rozpocznie się rozbiórka starej przeprawy, po której nadal jeżdżą pociągi.

Łącznie nad Wisłą (między mostem Kotlarskim a mostem Powstańców Śląskich) powstaną trzy nowe mosty kolejowe, po których pociągi pojadą z prędkością 100 km/godz. Dotychczas w tym miejscu znajdował się jeden most z dwoma torami. W związku z tym, że na odcinku Kraków Główny - Kraków Płaszów dobudowywane są dodatkowe tory (łącznie będą cztery) potrzebne są również dodatkowe mosty nad Wisłą.

WIDEO: Krótki wywiad

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

A po co wewnątrz toru dodatkowy wąski tor? Czy tez będzie linia wąskotorowa?

G
Gość

Projektant, ktory nie sprawdził tego gruntu oczywiście beknie finansowo?

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska